וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הזוי. לא נשתף פעולה": ראשי הערים על הצעת החוק לגביית מס של 3500 שח מבעלי כלבים וחתולים

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 9:47

הצעת החוק של יהדות התורה מבקשת לקדם מס חדש של 3500 שח לבעלי כלבים וחתולים בישראל. ראשי הרשויות מודיעים: לא נשתף פעולה. ראש העיר תל אביב יפו, עיר הכלבים של ישראל, סרב להגיב

כלב מכשכש בזנב. ShutterStock
כלב מכשכש בזנב/ShutterStock

האם הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מיהודת התורה הקוראת לגביית מס חדש מבעלי כלבים וחתולים בגובה של 3500 ש"ח תצא אל הפועל? את זה נדע בחודשיים הקרובים.

הצעת החוק שהוגשה בכנסת הקודמת, קוראת לבעלי הכלבים, 'תושבי ישראל הראשונה', בערים תל אביב יפו, ראשון לציון, וחיפה לשלם מס חדש, אגרה סביבתית לאחזקת כלב וחתול.עלות רישיון שנתי בעלות של 3500 ש"ח, למשפחות המחזיקות שני כלבים יאלצו לשלם 7000 שח בשנה.

ראשי הערים שנחשפו לפרסום של עופר פטרסבורג בוואלה! על הצעת החוק המתריסה, הגיבו בזעם. ראשי הערים הנמצאים בשנת בחירות, לא יימהרו לקחת חלק בגביית מיסים חדשים מהתושבים.

רן קוניק, ראש העיר גבעתיים: אני מתנגד נחרצות לכל מיני חוקים, הבאים להטיל עוד מיסים על התושבים. יש בגבעתיים אלפי משפחות עם כלבים ואנחנו לא נתמוך בחוקים הזוים על חשבון הציבור"

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "ראשון לציון הינה עיר שחרטה על דגלה את הדאגה לבעלי חיים ותמשיך לעודד אימוץ של מי שזקוק לכך וזה לא ישתנה. אנו מתנגדים לכל חוק שיגביל אותנו ואת הציבור להמשיך ולדאוג כך.

ישראל גל, ראש העיר קריית אונו: "אני בהלם. לא מבין אנשים שתומכים בחוק הזה. לא נשתף פעולה עם חוק הזוי שכזה"

קרן גרין ראש מועצת קדימה צורן: "קדימה צורן לא תיתן יד ולא תשתף פעולה עם מס הזוי על כלבים שיביא לכך שאלפי כלבים ינטשו ברחובות המדינה. הכלב הוא חברו הטוב של האדם ולא אויבו".

הכלב זילי שנהרג בפעולה של צה"ל וימ"מ בשכם, 9 באוגוסט  2022. דוברות משטרת ישראל
הכלב זילי שנהרג בפעולה של צה"ל וימ"מ בשכם, 9 באוגוסט 2022/דוברות משטרת ישראל

רמי גרינברג, ראש העיר פתח תקווה - " לא מאמין בהטלת מס על התושבים ולהפך - העירייה פועלת להוריד את נטל התשלומים ולא להוסיף.

חיים ברודיא, ראש העיר רעננה: החוק המוצע מנוגד מכל וכל להוויית העיר ולתפיסה העירונית הרואה בחינוך לחמלה ובדאגה לבעלי החיים ערך עליון. ברעננה בעלי החיים רצויים ואהובים. עיריית רעננה מעודדת אימוץ כלבים כחברים לחיים. אין בכוונת העירייה לגבות כל תשלום או מס בגין אחזקת כלבים ואנו תקווה כי החוק לא יעבור. נהפוך הוא, נמשיך לעודד את קהילת העיר לאימוץ בעלי חיים.

יעל ארקין מנכלית תנו לחיות לחיות - בתקופה האחרונה בית המחסה שלנו מלא בכלבים וחתולים ושומם מאנשים. אנחנו לא היחידים, אלו שמטפלים בבעלי החיים סובלים ממצוקה גדולה, מחוסר בתקציבים, נטישות של כלבים שנקשרים בשערי העמותה. בתוך כל הקושי הזה צומח קושי נוסף - עוד ועוד כותרות על סעיפים לחסימת חוקים טבעוניים או הצעות לאגרות שרק מעלימות יותר את קולם של בעלי החיים. הצעת החוק שהוגשה באפריל לאגרה מוגדלת להחזקת כלבים היא הצעה נבזית, ובאופן אבסורדי היא מצליחה להיות מאוד קרובה לאמת: קיימת בעיה של התרבות יתר של כלבים בישראל, שמזיקה לבני האדם ולכלבים עצמם. אבל מי שמאמץ כלב עזוב לא אשם בכך - האשמים בכך הם אלו שסוחרים בכלבים, ואלו שתומכים בתעשייה שמרבה אותם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מתוך הצעת החוק - החוק המוצע נועד להטיל אגרה סביבתית על מחזיקי כלבים. אגרה סביבתית זו תשקף את הנזקים והמחירים הסביבתיים הגדולים הנגרמים כתוצאה מגידול כלבים, ואשר פוגעים באיזון האקולוגי העדין שמסביבנו. הצעה זו עולה בקנה אחד עם עיקרון היסוד של דיני הסביבה, עיקרון "המזהם משלם".

שמירה על איכות הסביבה והתמודדות עם משבר האקלים העולמי נמצאים בלב הדיון הציבורי בארץ ובעולם בשנים האחרונות. בתקופה האחרונה קודמו מספר מהלכים מרחיקי לכת על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי אשר התמקדו בשכבות החלשות של החברה בישראל. בראש מהלכים אלו נמצא מיסוי הכלים החד פעמיים, אשר פגע קשות באוכלוסיות מוחלשות ובמיוחד בחברה החרדית. מאמצי הממשלה הנוכחית התמקדו אם כן בשכבות החלשות. הן לא נגעו כמעט בכלל בנזקים הסביבתיים החמורים הנגרמים כתוצאה מהרגלי הצריכה וההתנהגות של שכבות האוכלוסייה אותן נהוג לכנות כ-"ישראל הראשונה".

הצעת חוק זו נועדה לתקן עוול זה ולקדם חלוקה שוויונית בין שכבות האוכלוסייה בכל הנוגע לנשיאה בעלויות הכלכליות והחברתיות הנדרשות לצורך שמירת הסביבה. נקודת המוצא של הצעת החוק היא כי על כל שכבות האוכלוסייה, גם אלו המבוססות, לשאת בנטל הסביבתי. השכבות החזקות אינן יכולות להטיל את משא שמירת הגנת הסביבה רק על השכבות החלשות ולדרוש רק מהן לשנות את הרגליהן. גם "ישראל הראשונה" נדרשת להתגייס, לבחון הרגלים ישנים, במיוחד כאלו שהם בגדר מותרות, ולהתאימם למציאות הסביבתית העולמית.

מוצע להטיל אגרה סביבתית ייחודית על כל אדם המחזיק כלב. האגרה תשולם כתשלום שנתי בגובה של 3,500 שקלים חדשים לכלב ראשון, ואגרה בשיעור כפול של 7,000 שקלים חדשים לכל כלב נוסף.
על מנת למנוע קשיי גביה וסרבול בירוקרטי, מוצע כי אגרה זו תיגבה באמצעות הרשות המקומית, יחד עם אגרות הרישיון השנתיות הנגבות מבעלי כלבים.. . כמו כן, על מנת שלא להגדיל את נטל המס על אוכלוסיות חלשות, מוצע לקבוע כי כל מי שזכאי לפטור או הנחה מארנונה, יהיה פטור תשלום האגרה הסביבתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully