וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הראשון של ראש העיר יבנה: "לא אחתום על היתרים למכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל"

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 12:11

העיר יבנה, סיימה את מערכת הבחירות המיוחדות וראש העיר הנכנס רועי גבאי, יוצא נגד פרסום המכרז להקמת 2,509 דירות חדשות. לטענתו המכרז יצא בזמן הבחירות המיוחדות והוא יידחה כל בקשה להיתר במציאות הנוכחית

מכרז להקמת 2,509 יחידות דיור פורסם ע"י רמ"י ללא תיאום וללא הסכמה בתוך תקופת בחירות מיוחדות שנערכו בעיר. ראש עיריית יבנה, רועי גבאי, הודיע הבוקר כי עיריית יבנה מתנגדת לתכנית שפרסמה רשות מקרקעי ישראל להקמת 2,509 יחידות דיור.

עפ"י המכרז (מר/157/2021), המועד האחרון להגשת הצעות קבלנים הוא ה-26 בדצמבר 2022.

"העיר נמצאת בפיתוח מואץ ובשנים האחרונות נוספו לה 7,000 יח"ד עם 20,000 תושבים. עם זאת, שטחי המסחר בעיר טרם פותחו בקצב של שטחי המגורים ועל כן נושא ההכנסות לעיר לא קודם במקביל", אומר ראש העיר, רועי גבאי ומוסיף: "עיריית יבנה רואה בראש ובראשונה את טובת התושבים ואת מתן התשתיות הראויות לתושביה. המכרז פורסם על-ידי רמ"י בניגוד לעמדת עיריית יבנה וללא הסכמתה והכל ערב הבחירות המיוחדות שהתקיימו בעיר. העירייה דרשה שלא לצאת למכרז במועד הנ"ל וגורמי המקצוע זכו להתעלמות מוחלטת. מהות הסכם הגג היא הקדמת מימון תשתיות עירוניות שתומכות את המגורים ולא ייתכן שהמגורים יקדימו את התשתיות! במכרז לא הוטמעו רכיבים מרכזיים כגון נספח בינוי, נוהל מסירת מגרשים, נספח מערכת אשפה פניאוטמית ועוד. בנוסף לא נמצא פתרון ביוב המניח את דעתנו. אי לכך, עיריית יבנה מתנגדת למכרז כפי שפורסם ותדחה כל בקשה להיתר במציאות הנוכחית".

רועי גבאי, ראש העיר יבנה - "לא אחתום על היתרים למכרז שפורסם". עמית אלפונטה, אתר רשמי
רועי גבאי, ראש העיר יבנה - "לא אחתום על היתרים למכרז שפורסם"/אתר רשמי, עמית אלפונטה

תכנית תמל/1049 (יבנה מזרח) כוללת תוספת של 12,500 יח"ד ליבנה. בנוסף, מדובר בתכנית הכוללת כ- 450 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה, בינוי עשרות מוסדות חינוך וציבור, פארקים וגינות, העתקת תשתיות לאומיות כגון קווי דלק וחשמל, שיקוע הכביש הבינעירוני (רחובות -יבנה-אשדוד), הכפלת מסילת הרכבת, הקמת מסוף תחבורתי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully