וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למות בעיר הנופש של ישראל: נחשף מחירון הקבורה באילת

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 10:35

עיר הנופש של ישראל מבורכת בלא מעט קרקעות זמינות, המועצה הדתית החלה בבנית מתחם לקבורה בקומות אך ראש העיר ביטל זאת. "יש ביכולתנו לשמור על כבוד הנפטרים ולאפשר ליקיריהם מקום ראוי"

רוצים לרכוש חלקת קבר עתידית בעיר הנופש של ישראל? המועצה הדתית אילת חושפת את המחירון, ומסתבר, גם למות לא זול באילת. תושב חוץ המבקש לרכוש חלקת קבר עתידית על רקע הנוף של אילת, יצטרך לשלם 5,460 שח, במידה ושני בני זוג מבקשים להיקבר יחדיו, המחיר מזנק ל- 10,920 ש"ח, במועצה הדתית מציינים כי ניתן לחלק את הסכום לתשלומים.

המועצה הדתית באילת, התחילה, מפאת חוסר מקום בבניית מתחם לקבורה בקומות, אך ראש העיר ביטל את ההחלטה ואיפשר הפשרת קרקעות להגדלת בית העלמין ואיסור הקבורה בקומות.

על רקע שינויי הקבורה בבית העלמין לקבורה במכפלות וסנהדרין, כינס ראש העירייה - אלי לנקרי את צוותי ההנדסה בעירייה ואת נציגי המועצה הדתית, כדי לדון בענייני הקבורה. ראש העירייה הבהיר, כי באילת לא תתקיים קבורת סנהדרין (קבורה בקומות) והנחה את כל הגורמים, כי בכל תכנון עתידי, תובא בחשבון רק קבורת שדה (קבורת יחיד).

בית העלמין באילת. דוברות עיריית אילת, אתר רשמי
בית העלמין באילת/אתר רשמי, דוברות עיריית אילת

קבורת סנהדרין אשר נהוגה בבתי עלמין ברחבי הארץ והעולם, מאפשרת קבורה בקומות וזאת בכדי לחסוך בעתודות קרקע. בשנה החולפת דנה ועדת רשות הרישוי במינהל ההנדסה בעיריית אילת, בנושא קבורת הסנהדרין בבית העלמין באילת, זאת לבקשת המועצה הדתית ואף הוקצו קרקעות והחלו להיבנות חלקות לקבורת סנהדרין.

בתחילת השבוע (א') כינס ראש העירייה - אלי לנקרי את חברי המועצה הדתית בראשות יו"ר המועצה - חיים עמר, נציגיהם ואת חברי ועדת רשות הרישוי במינהל ההנדסה, ובהנחייתו תבוטל כאמור קבורת הסנהדרין, אף שהותרה בהחלטת ועדת הרישוי.
עוד הנחה ראש העירייה לקיים דיון בו ייקבע, כי בכל תכנון עתידי של בית העלמין, לא תותר צורת קבורה זו. "באילת קיימות מספיק עתודות קרקע ואנו לא נדרשים לקבורת סנהדרין, עדיין יש ביכולתנו לשמור על כבוד הנפטרים ולאפשר ליקיריהם מקום ראוי", ציין ראש העירייה.

יו"ר המועצה הדתית, בירך וחיזק את ידו של ראש העירייה על המהלך שמטרתו לשמור על כבוד הנפטרים בקבורה כפי שהתבצעה מאז ומתמיד. במקביל לאמור ביקש ראש העירייה, לפעול לפיתוח עתודות קבורה חדשות עבור בית העלמין באילת, על מנת להמשיך ולאפשר קבורת שדה כפי שהיה נהוג עד כה, וכן להסדיר את כביש הכניסה ולבצע שדרוגים נוספים לבית העלמין.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully