וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע ההוקרה לפצועי מערכות ישראל: עלייה של 100% בפניות נפגעי פוסט טראומה לאגף השיקום

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 17:54

לרגל שבוע ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, מפרסמת עמותת 'שותפות מגן ישראלית', מספר שיא של נפגעי פוסט טראומה שהגישו בקשות להכרה לעמותה. 1400 פניות הוגשו בשנת 2022, לעומת 770 בשנת 2021, כך על פי נתוני אגף השיקום

עמותת שותפות מגן ישראלית הפועלת לאיתור ולליווי להכרה במשרד הביטחון של נפגעי פוסט טראומה רושמת השנה שיא במספר האנשים שאיתרה ואותם היא מלווה - למעלה מ-120 איש. מדובר במספר שיא משמעותי עבור העמותה שהשיקה את פרוייקט האיתור שלה רק בדצמבר 2021. רובם המכריע של הפניות שהגישה העמותה כבר קבלו הכרה עם 100% הצלחה.

ג'רמי אזולאי, שירת כחובש בצנחנים בימי האינתיפאדה השנייה וחווה אירועים לא פשוטים שנחרטו עמוק בנשמתו. ג'רמי, הוא אחד מתוך 120 נפגעי הפוסט טראומה ששותפות מגן ישראלית ליוותה עד להכרה במשהב"ט:" אני רוצה להגיד לך ולכל המעורבים תודה רבה, אני לא חושב שהמציאו עדיין את המילים שיגדירו את כמה אני אסיר תודה אליכם. תודה שעטפתם אותי בצמר גפן לאורך כל התהליך, ההבנה, הרגישות, ההירתמות לעזור, ההתחשבות שנתתם לצרכים שלי והתקשורת המדהימה בכל פעם שהייתי צריך אתכם".

ג'רמי אזולאי עם לילך פלנר מנכ"לית העמותה. יחצ, אתר רשמי
ג'רמי אזולאי עם לילך פלנר מנכ"לית העמותה/אתר רשמי, יחצ

לילך פלנר מנכ"לית העמותה: "בישראל חיים למעלה מ-40,000 יוצאי/ות צבא וכוחות הבטחון הנמנעים מלגשת להכרה במשהב"ט לעומת כ -6,000 שהינם מוכרים. אנו העמותה היחידה בישראל המפעילה ערוצי איתור שונים על מנת להגיע אליהם. הם נמנעים מלגשת להכרה מסיבות כמו סטיגמה חברתית, בושה, אשמה, חשש מלפתוח את הפצע מחדש, חשש מההליך המשפטי והוועדות הרפואיות.
בזכות האיתור מגיעים אלינו אנשים מכל הגילאים, מהצעיר ביותר, בחור שזה עתה השתחרר ועד יוצא צבא ששירת במלחמת ההתשה. גברים, נשים, כל מי שחי עם פצע מדמם בנשמתו עקב אירוע מטלטל על רקע מבצעי שחווה בשירות".

יזהר דוד מייסד העמותה ויו"ר:" הייתי שם, כפצוע שקוף במשך 9 שנים, וזה היה גיהנום. כשחזרתי מהתהום העלוטה נשבעתי לעצמי שאחזור לגיא צל מוות שם יש עוד רבים כמוני ואסייע להם למצוא את הדרך בחזרה לעצמם ולמשפחותיהם. בשותפות מגן ישראלית פועלים בהתנדבות אנשים יקרים שפועלים לילות כימים למענם. כי לא מפקירים פצועים בשטח, גם ובעיקר אם הם שקופים. לעמותה 100% הצלחה, כל פצוע שהגשנו זכה להכרה בזכות המקצועיות והנחישות של מנהל התחום המשפטי, עו"ד שלומי ציפורי ועורכי הדין של העמותה יחד עם שותפים נוספים בראשם גיא גלעד ראש אגף התביעה במשרד הביטחון שהוביל מהפיכה במשרד.

אלוף במיל' רוני נומה נשיא העמותה: " לרגל יום ההוקרה ברצוני להביע את מחוייבותנו והערכתנו לכלל הלוחמים והלוחמות, אנשי המילואים, ונפגעי פוסט טראומה. מתחילת השנה עמותת שותפות מגן ישראלית איתרה למעלה מ-120 יוצאי צבא וכוחות הבטחון המתמודדים עם פוסט טראומה אותם אנו מלווים בתהליך להשגת הכרה במשהב"ט. בכך הכנסנו אור ותקווה להרבה מאוד משפחות. עזרו לנו להמשיך ולאתר כמה שיותר נפגעי פוסט טראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully