וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הכל מתוצרת הארץ: 11 שווקי איכרים חדשים בנגב ובגליל

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 10:47

בשורה לחקלאים ולצרכנים: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקים לראשונה שווקי איכרים עם מחירים מפוקחים וללא כל עלות לחקלאים. במסגרת המהלך יוקמו כ- 11 שווקי איכרים מפוקחים בנגב ובגליל בהיקף של 10 מיליון ₪

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקים לראשונה שווקי איכרים מפוקחים בשם "תוצרת הארץ" במסגרת מהלך להקמת שוקי איכרים ברחבי הנגב, הגליל והפריפריה, בהיקף של 10 מיליון ₪. בשווקים ימכרו חקלאי האזור תוצרת טרייה ומעובדת, במחירים הוגנים ירקות ופירות, ריבות, דבש, יין, גבינות ותבלינים, דגה ועוד, בהתאם לתוצרת המקומית והאזורית.

שוק "תוצרת הארץ" בכניסה לקיבוץ חבל אילות ביום שישי האחרון. יחצ,
שוק "תוצרת הארץ" בכניסה לקיבוץ חבל אילות ביום שישי האחרון/יחצ

שווקי "תוצרת הארץ" מוקמים של ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל כרשת של שוקי איכרים מפוקחים באשכול רשויות גליל מזרחי, בטבריה, בכרמיאל, במטה אשר, במעלה יוסף-מעלות תרשיחא, במשגב, בערערה, ברהט, בבאר שבע, באילת ובחבל אילות ועוד.

מטרת המיזם לחשוף את הצרכנים לתוצרת חקלאית מקומית, להכיר את החקלאי ופועלו ולעודד צריכה של פירות וירקות טריים ותוצרת חקלאית מקומית לצד משיכת מבקרים מהסביבה לטייל באזורים הכפריים ולבקר במשקים השונים ולהשתתף באירועי קטיף ופעילויות לכל המשפחה.

הרשויות בהן יוקמו השווקים זכו בקול הקורא שפרסם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וכבר השבוע שוקי האיכרים יתחילו לפעול בחלק מהרשויות ויאפשרו לקונים להכיר את חקלאי האזורים השונים ולרכוש את מוצריהם. השוק יפעל בימי שישי ויתפרש על שטח של לא פחות מכ-1,000 מ"ר ויכלול דוכני חקלאים לצד דוכנים לממכר מזון ומשקאות.

שוק תוצרת הארץ - חבל איילות. יחצ, אתר רשמי
שוק תוצרת הארץ - חבל איילות/אתר רשמי, יחצ

עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל "ארצנו התברכה בשפע פירות וירקות לצד חדשנות חקלאית מהמובילות בעולם. כל משפחת חקלאים ומשק הם עולם ומלואו, של מורשת וגאווה מקומית ושל תוצרת חקלאית מובחרת שנעשתה בעמל רב. שוקי האיכרים מהווים נקודת מפגש והיכרות עם החקלאי ותוצרתו ואני מזמין את התושבים והמטיילים לבוא להכיר את החקלאים ולרכוש, במחירים הוגנים, ממגוון פירות וירקות, דבש וריבות, תבלינים ויינות מקומיים".

אילן שוחט מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל "החקלאות היא אבן-יסוד בהתיישבות, בשמירה על הגבולות ובחוסן הכלכלי והחברתי. השווקים החדשים יוקמו ב- 11 רשויות ויעודדו צריכה מקומית שתסייע לפיתוח כלכלי ואיזורי ולחשיפת ההזדמנויות התיירותיות עבור מבקרים בנגב ובגליל".

  • עוד באותו נושא:
  • חקלאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully