וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנילוביץ' מפקיר את המיעוט הליברלי בבאר שבע

אלכס רדנסקי, טור אורח

8.12.2022 / 14:06

בזמן שראשי הערים בחרו לצאת נגד העברת סמכויות החינוך לאבי מעוז, רוביק דנילוביץ' בחר להתקרנף כדי לא להרגיז את המצביעים השמרנים בבאר שבע. אלכס רדנסקי, תושב העיר, רואה איך התקווה לליברליות שדנילוביץ' עצמו מייצג מתפוגגת. דעה

אבי מעוז במליאה: "מי שמנסה לפגוע בזהות היהודית הוא החושך"/ערוץ הכנסת

הידיעה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת נעם החשוכה, המתיר העברת סמכויות של תוכניות החינוך החיצוניות במשרד החינוך לידי יו"ר המפלגה אבי מעוז, העלתה את מפלס הלחץ והחרדה בקרב רבים מההורים המשתייכים לזרם הליברלי החי במדינת ישראל.

בצעד נועז ואמיץ, יצאו רבים מראשי הערים והרשויות המקומיות במדינה כנגד המהלך, ביניהם אפילו ראשי ערים שהם חברי הליכוד כמו חיים ביבס ויחיאל לסרי, אשר שולטים על ערים מעורבות עם זיקה חילונית כגון אשדוד ומודיעין מכבים-רעות.

בין אם הם חתמו על העצומה או לא, בעצם העובדה שהם יצאו נגד המהלך הזה הם יצאו, למעשה, כנגד החלטה של בנימין נתניהו, ראש המפלגה שלהם, כמו גם נגד התומכים של המחנה שלהם עצמם. הם ידעו שהביקורת הזו יכולה לפגוע באהדה כלפיהם מתוך אותו המחנה, אבל היה להם חשוב להרגיע את האוכלוסייה החילונית והליברלית שחיה בערים שלהם, היה להם חשוב להעניק גיבוי גם למי שלא מזדהה עם הערכים של מעוז, הדת והשמרנות המסורתית.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי בכנס שלטון מקומי 07 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ראש עיר מהליכוד, ועדיין יצא נגד המהלך. חיים ביבס/ראובן קסטרו

בניגוד אליהם, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', המחשיב את עצמו לליברלי ופלורליסטי, שנערץ ואהוב על ידי רבים וזוכה לתמיכה אדירה של למעלה מ-90 אחוזים מתושבי העיר, בחר להתקרנף ולא להצטרף למחאה הצודקת. למעשה, בחר ראש עיריית בירת הנגב להפקיר את המיעוט החילוני והליברלי החי בעירו. למה מיעוט? שכן שני שליש מתושבי העיר הצביעו למפלגות הימין המסורתיות והדתיות.

בצעד זה, העדיף דנילוביץ', שבעצמו קרוב לוודאי נגד המהלך, להישאר לשבת על הגדר ולא להתסיס את תושבי עירו ולערער על אותה התמיכה הגדולה לה הוא זוכה. הוא החליט שלא לקחת את הסיכון באיבוד האהדה הציבורית שאותו הסכימו לקחת בצעד מעורר השראה ראשי ערים חברי הליכוד, הוא בחר בצעד פחדני.

לאורך שנים רוביק נאבק לפתח את העיר, הוא פועל בכל הכוח לקדם אותה ולשמר את האוכלוסייה הצעירה על מנת שלא תתפתה לעזוב אל ערי המרכז. הוא הצליח להשיג הישגים רבים ויפים והתמיכה לה הוא זוכה היא מוצדקת. עם זאת, בחירתו לעמוד בצד ולשתוק הוא צעד עלוב שמאכזב רבים מקרב תושבי העיר החילוניים והליברלים שעוד רואים בה את עתידם.

בצעד זה הוא מרחיק ממנה את כל מי שלא מזדהה עם הערכים והאידיאולוגיה השמרנית, והוא רק גורם לתקווה הקטנה שעוד נותרה אצלם להיעלם. שכן רוביק דנילוביץ' הוא בעצמו התקווה של אותו המיעוט הליברלי הבאר שבעי. זה המחובר ונאמן לעיר, שאוהב אותה ואת אנשיה למרות המחלוקות האידיאולוגיות אהבת נפש. אבל באותה נשימה, גם כואב לו לראות לאן היא מתדרדרת מוסרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בהלווית מנחם יחזקאל, מהרוגי הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין ב"ש, 233 במרץ 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הוא עצמו היה התקווה לליברליות. דנילוביץ'/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מעבר לכך, מחובתו של ראש העיר היא לדאוג לכלל תושבי העיר ולוודא שזכויותיהם בדבר חופש הפרט לא יפגעו. הגיע הזמן שרוביק יעמוד על רגליו ויעניק גיבוי לאותו המיעוט אחרת הוא ימצא את עצמו בעוד זמן לא רחוק שולט על בירת השמרנים של ישראל. על בירת ישראל השנייה.

הכותב הוא יועץ תקשורת ותושב העיר באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully