וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשויות המקומיות הפכו לאי של יציבות בתקופות מאתגרות"

8.12.2022 / 13:12

ציון בקר, סמנכ"ל ומנהל החטיבה המסחרית בבנק מרכנתיל, הציעג את נתוני הסקטור המוניציפלי: "הגרעונות המצטברים ירדו ביותר מ-20 אחוז, בזכות התנהלות מקצועית ואחראית"

הסביבה הכלכלית משתנה לאור האירועים הגלובליים, הריביות מתייקרות ומי שמציג יציבות ואיתנות לאורך כל תקופות המשבר המתמשך מאז הקורונה אלו הן הרשויות המקומיות. סמנכ"ל ומנהל החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק מרכנתיל ציון בקר מציג את הנתונים ואת המענה הייעודי שמספק הבנק בזירה המוניציפאלית.

"הסביבה הכלכלית שכולנו התרגלנו אליה בשנים האחרונות, שהתאפיינה ברמות ריבית ואינפלציה נמוכות מאוד, תולדה של המשבר הפיננסי ב- 2008, הגיעה בשנה האחרונה לנקודת מפנה", אומר בקר, "תמה תקופת הכסף הזול. מספר גורמים חברו יחד לשינוי הדרמטי שמתרחש בחודשים האחרונים: התעוררות הביקושים בסיומו של משבר הקורונה יחד עם צווארי בקבוק בצד ההיצע, המלחמה באוקראינה ומשבר האנרגיה הביאו לעלייה באינפלציה ולצעדים נמרצים מצד בנקים מרכזיים לבלימת מגמה זו, כאשר הצעד העיקרי הוא העלאה ניכרת של הריבית.

"הסקטור המוניציפלי - התחזקות כלכלית לצד חדשנות הרשויות המקומיות מגיעות לתקופה מאתגרת זו לאחר שיפור מתמשך במצבן הפיננסי. הכנסות הרשויות המקומיות, בתקציביהן הרגילים, צמחו בעשור שהסתיים בשנת 2020 בכ- 73%, כאשר במקביל הגירעונות המצטברים של כלל הרשויות, נטו, כולל גירעונות סופיים בתב"רים, ירדו בכ- 21%. ההתנהלות המקצועית והאחראית של בעלי התפקידים לרוחב הסקטור, מהווה גורם חשוב במגמה ארוכת טווח זו".

ציון בקר. יחצ,
שיפור יפה במצב הפיננסי של הרשויות. ציון בקר/יחצ

בקר אומר כי את התוצאות של התמורות המשמעותיות בסקטור המקומי ראינו ביכולת העמידה המרשימה של הרשויות המקומיות בתקופת הקורונה: "הרשויות היוו גורם מרכזי בהתמודדות של המדינה אל מול המשבר. בסיכום שנת 2020, כ-220 רשויות מקומיות, קרי - כ-85% מהסקטור, סיימו את השנה באיזון או עם גרעון שוטף נמוך שאינו עולה על אחוז אחד מהתקציב. בכך הרשויות המקומיות היוו אי של יציבות בתקופת המשבר".

לסיכום, אומר בקר, כי הרשויות המקומיות ניצבות בימים אלו בפני אתגר של התמודדות עם סביבת ריבית ואינפלציה גבוהים: "חשוב שלצידן יהיה ליווי בנקאי מתאים העונה על צרכי הסקטור המוניציפלי".

  • עוד באותו נושא:
  • מרכנתיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully