וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לקו הירוק: העיר מניו יורק שחותמת ברית עם מעלה אדומים

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 14:53

ראש עיריית גרייט נק ממדינת ניו יורק, יהודי ממוצא איראני המוביל קהילה יהודית, יגיע למעלה אדומים ויחתום על ברית הערים התאומות. מדובר בהסכם פורץ דרך ומשמעותי, שכן הנטייה הנוכחית בארה"ב לא לחתום על בריתות עם ערים ורשויות בישראל הנמצאות מעבר לקו הירוק

ניו יורק מגיעה ליהודה ושומרון. צילום: עיריית מעלה אדומים, אתר רשמי
ניו יורק מגיעה ליהודה ושומרון/אתר רשמי, צילום: עיריית מעלה אדומים

ניו יורק מגיעה ליהודה ושומרון: גרייט נק ומעלה אדומים יחתמו ברית ערים תאומות. ביום חמישי הקרוב (8.12) תזכה מעלה אדומים לביקור חגיגי של משלחת מעיריית גרייט נק Great Neck מניו יורק, שבמהלכו ייחתם בין שתי הערים הסכם ידידות ושיתוף פעולה במעמד ראש עיריית גרייט נק, פדרם ברל.

מדובר בהסכם משמעותי ופורץ דרך, שכן הנטייה בקרב ראשי ערים ורשויות בארה"ב לאחרונה הינה שלא לחתום על הסכמים ובריתות עם ערים ורשויות ישראליות הנמצאות מעבר לקו הירוק, צעד שזוכה להתנגדות מצד גורמי BDS המתנגדים לישראל.

ברל, יהודי ממוצא איראני, מוביל קהילה יהודית חמה ואוהבת ישראל המתגוררת בגרייט נק, עיר המונה כ-40 אלף תושבים וממוקמת ממערב למנהטן, בסמוך לרובע קווינס.

מעלה אדומים. צילום: עיריית מעלה אדומים, אתר רשמי
מעלה אדומים/אתר רשמי, צילום: עיריית מעלה אדומים

ההסכם הנוכחי מגיע לאחר ביקור של ראש עיריית מעלה אדומים כשריאל בארה"ב, שכלל לוח זמנים עמוס ופגישות מרובות בנושאים מגוונים, הקשורים לגיוס תרומות ומשאבים עצומים לטובת פרויקטים שונים בעיר, לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, להעמקת שיתוף הפעולה בין מעלה אדומים לערים בארה"ב, לחילופי משלחות נוער ולחניכת הקרן האמריקאית של מעלה אדומים. במהלך הביקור גויס סכום של כמיליון שקלים עבור פרויקטים חדשניים ופורצי דרך בתחומי הסייבר, החינוך, הרווחה והביטחון. כמו כן קיימת התחייבות לכמיליון דולר לצרכי ביטחון ורישות מעלה אדומים במצלמות אבטחה.

ראש העיר, בני כשריאל, אמר כי "אני מברך על הברית עם עיריית גרייט נק והעומד בראשה, מר פדרם ברל, שהחליט לפעול באומץ ולהוכיח את אהבתו ואהבת הקהילה שהוא עומד בראשה לישראל הלכה למעשה."בתום שבועיים של נסיעת קשרי חוץ גדושה בנושאים מגוונים, אני שמח לשוב לעיר עם שותפים חדשים לפרויקטים משמעותיים בתחומי החינוך הרווחה והביטחון. "גייסתי תרומות ומשאבים של כמיליון שקלים לפרויקטים חדשניים ופורצי דרך והתחייבות למיליון דולר לביטחון בעיר, והמשאבים שגויסו יסייעו בידנו להביא טכנולוגיה חדשנית שתיכנס למגוון תחומים בעיר, בהם בראש ובראשונה נושא הביטחון, בדמות תוספת נרחבת של מצלמות ואמצעי הגנה על מאבטחי העיר, העשרת תוכניות מערכת החינוך הייחודיות לנו במרחבי למידה טכנולוגיים, הנגשת מערכות סייבר החל מגילאי הגן וחידושים נוספים שאותם אנו מתמידים לממש. דגש נרחב ניתן גם על הגיל השלישי, בנושאי נגישות, פעילות יומיומית ועזרים טכנולוגיים מצילי חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully