וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חזירי הבר: תושבי חיפה תובעים את העיריה

6.12.2022 / 10:34

לאחרונה, הוגשו שורה של תביעות נזיקין כנגד עיריית חיפה, בגין נזקים כספיים, חלקם בלתי מובטלים, שנגרמו לכלי רכב כתוצאה מפגיעה של חזירי בר: "למחדל הזה יש כתובת"

בוודאו: להקת חזירים במרכז הכרמל בחיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

עליית מדרגה במלחמה של תושבי חיפה כנגד תופעת חזירי הבר המשוטטים. לאחרונה, הוגשו שורה של תביעות נזיקין כנגד עיריית חיפה, בגין נזקים כספיים, חלקם בלתי מובטלים, שנגרמו לכלי רכב כתוצאה מפגיעה של חזירי בר.

"נמאס לנו מהאימפוטנטיות של העירייה בטיפול בבעיה שלא רק מציקה לנו על בסיס יום יומי, אלא גם גורמת נזקים כלכליים", אומרת לוואלה עסקים, דינה רון, תושבת העיר, לאחר שרכבה ניזוק לפני כשבוע כתוצאה מפגיעה של חזיר בר. לדבריה, "למחדל הזה, יש כתובת שעונה לשם עיריית חיפה. אין שום סיבה שאני אתבע את הביטוח בגין הנזקים שנגרמו לרכב ואשלם השתתפות עצמית ואשא בביטול הנחת היעדר התביעות. שהעירייה תשלם".

וכאמור, דינה אינה התושבת היחידה שהחליטה להפנות את האצבע המאשימה לרשות ולהגיש כנגדה תביעת נזיקין. לפני כמספר ימים הוגשה תביעה נוספת, שמצטרפת ל - 4 תביעות אחרות שהוגשו בגין פגיעת חזירי בר בכלי רכב בתחומי העיר חיפה.

לפי כתב התביעה שהוגש לפני מספר ימים "ביום שישי 7 באוקטובר 2022 טייל התובע באזור הכרמל, ובשעה 23:30 לערך הוא עבר בשדרות הנשיא, ופתאום יצאו שני חזירים באמצע הרחוב ואחד מהם פגע ברכבו. לאחר שהתאושש מההלם הרב שאחז בו יצא התובע מהרכב וגילה כי חלקו הקדמי של הרכב נפגע מעוצמת הפגיעה. הוא התקשר מיד למוקד המשטרה ודיווח על האירוע, אך לא הספיק לצלם את החזירים כי הם ברחו מהר". הנזק שנגרם לרכב, כך נטען, נאמד ב-10,628 שקל, בהתאם לחוות דעת של שמאי רכב שצורפה לתביעה.

חזירי בר משתכשכים בבריכה בחיפה ביום שרבי. 16 במאי 2020. יובל שרון, שירלי שלי, אתר רשמי
חזירי בר משתכשכים בבריכה בחיפה/אתר רשמי, יובל שרון, שירלי שלי

עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין, מומחה לדיני ביטוח, מסביר כי לרשות מקומית יש בהחלט אחריות ברורה וקונקרטית כלפיה שלום תושביה ורכושם, עליה לעשות פעולות אקטיביות, רציפות ויעילות, על מנת למנוע מצב בו חזירי בר מסתובבים באופן חופשי ברחובות. הרי זה לא יעלה על הדעת". לדבריו " מדובר על מטרד ציבורי מסוכן, שמוכר היטב לרשות ועליה לנקוט בכל הנדרש על להרחיקו מהסביבה הציבורית. התרשלות או מחדל, במקרה הזה, גרמו לנזקים ויש לכך כתובת".

גל התביעות הנוכחי, מגיע כנראה, בהמשך לפשרה שנחתמה עם עיריית חיפה, על פיה סוכם בינה ובין נהג , כי זו תשלם לו 15,500 אלף שקלים. על פי פרסום במגזין כלבו, ההליך המשפטי, קיבל תוקף של פסק דין מסגן נשיא בית המשפט השלום בחיפה השופט אבישי רובס. ביולי בשנה שעברה הגיש תושב העיר תביעה נגד העירייה ורשות הטבע והגנים (רט"ג), שבה הוא דרש פיצוי של יותר מ-19,000 שקל בגין תאונה עם חזיר בר שהתרחשה בדרך צרפת. במקרה הזה, את התביעה הראשונית הגישה חברת הביטוח בטענה כי רכב מבוטחה, ניזוק בעודו חונה כחוק. בכתב ההגנה, ציין הנהג הפוגע כי התאונה אירעה בשל התפרצות של חזיר בר לנתיב נסיעתו: "לפתע הגיח חזיר בר מחורשה סמוכה לכביש והופיע באופן פתאומי בנתיב נסיעתו של הרכב".

לצד האמור, המציאות מלמדת כי החזירים לא מסבים רק נזק לרכוש, אלא גורמים גם לנזקי גוף. לפני כחודשיים, אירעה תאונה במעורבת חזיר בר, בשדרות ההסתדרות, סמוך לבתי הזיקוק. הרכב התנגש בחזיר, 2 הנוסעים שהיו בו נפצעו קל. במקרה אחר, שאירע דקות ספורות לאחר מכן, קרתה תאונה ברחוב דרך הים, במהלכה רוכב קטנוע התנגש בחזיר בר ופונה במצב קל לבית החולים כרמל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עו"ד אסף ורשה. שחר כלב,
נזק לרכוש כן, נזקי גוף לא. עו"ד אסף ורשה/שחר כלב

עו"ד ורשה מסביר, כי בשונה מתביעה בגין נזקי הרכוש, כאשר מדובר על נזקי גוף, עיריית חיפה אינה מהווה כתובת לתביעה: "הניזוקים נדרשים להגיש תביעה כנגד מבטחת הרכב בו שהו, שביטחה אותו בפוליסת חובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully