וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות לרשויות: בואו להיות נבחרי ציבור טובים יותר

עו"ד גילי גוטוירט, מנהלת המחלקה המוניציפלית בתנועה לאיכות השלטון

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 12:06

התנועה לאיכות השלטון במיזם חדש "קורס הכנה" המיועד למועמדות ומועמדים בבחירות לשלטון המקומי

הדיווחים האחרונים בתקשורת על מגעים לחלוקת תיקים, חלוקם תפקידים, קווי יסוד ומדיניות צפויה מעידים היטב שהבחירות הארציות כבר מאחורינו, עם אחוז הצבעה ארצי שעמד על 71.3% , הגבוה ביותר מאז שנת 2015.

והנה, באוקטובר 2023 אנחנו צפויים להגיע שוב לבחירות. אבל הפעם, מדובר במועד בחירות ידוע מראש: הישראלים יצאו להצביע על עתיד השלטון המקומי ברחבי הארץ.

לצערנו, אנחנו לא כאלה נלהבים כשמדובר בשלטון המקומי, ואצלנו "קרוב אל העין - רחוק מהלב" וזה באמת מוזר, כאשר השלטון המקומי אחראי על כל כך הרבה היבטים ביום יום שלנו. שיעור ההצבעה הארצי בבחירות המוניציפליות ב 2018 עמד על 53% בלבד! אחד מכל שניים מאיתנו בכלל לא טורח להגיע להצביע.

וזאת, כאשר ההחלטה על זהות חברי המועצה שלנו ומי יהיה או תהיה ראש הרשות המקומית יכולה להשפיע דרמטית על איכות חיינו, על התחבורה הציבורית בעיר, על איכות החינוך לילדינו, על התשתיות הגדולות והקטנות - תיקון בורות בכביש, פחי זבל, גינות משחקים ואפילו ועל האיכות של המוקד העירוני. כמו כן, שווי הנכסים שלנו, הבית שלנו, העסקים שלנו, קשור באופן משמעותי לשלטון המקומי, ולנבחרים והנבחרות במועצה ומה הן והם עושים עבורנו, הציבור.

מהצד השני ולמרבה הצער, על חוליי השלטון המקומי אנחנו מרבים לשמוע, כששערוריות מתפרסמות חדשות לבקרים, ואנו תוהים בינינו לבין עצמנו לאן הולכים כספי הארנונה והמסים היקרים שאנו משלמים לרשות המקומית. בקיצור, השלטון המקומי הוא זה שמכריע את החיים עצמם.

ודווקא בגלל החשיבות של שלטון מקומי איכותי, מקצועי, ללא פשרות שעובד עבורנו, אנחנו, התנועה לאיכות השלטון ופורום אח"מ, ארגון חברות וחברי המועצה בישראל מחוייבים לשלטון מקומי איכותי ותקין, לדמוקרטיה מקומית תוססת והוגנת, מציעים הכשרה ייחודית מסוגה לקראת הבחירות המקומיות, כי לפני שניגשים לקיים שלטון מקומי איכותי, צריך קודם כל - וזה לא פחות חשוב: להיבחר.

המפגש הראשון יתמקד בחוויות של חברי המועצה המכהנים ויכלול מפגש מרתק על תקשורת בכלל, ותקשורת מקומית באופן ספציפי. המפגש יהיה גם הזדמנות להכיר חברי מועצה מכהנים ולפגוש פעילים אחרים שמעונייינים לרוץ לבחירות המקומיות.

המפגשים הבאים, שיתקיימו בזום, יעסקו בבחירות עצמן - בלו"ז הבחירות, במימון בחירות, ובתעמולה אסורה בשלטון המקומי. אם אתם מעוניינים להתמודד בבחירות המקומיות, אם כבר נבחרתם אבל אין לכם מושג איך לעבור שוב את הדרישות הרגולטוריות המחמירות לבחירות, אנחנו פה כדי להציע "נחיתה רכה" שתאפשר להיכנס למערכת הבחירות בשלטון המקומי עם ידע רלבנטי ומקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully