וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרטת שופר החירות בנתניה: 75 שנה להחלטת האו"ם ההיסטורית

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 17:35

במסגרת ציון אירועי 75 שנה להחלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר שהובילה להקמת מדינת ישראל. חשפה ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עיריית נתניה והחברה היהודית אמריקאית לשימור היסטורי - אנדרטה זיכרון ייחודית

מרים פיירברג- איכר ראש עיריית נתניה עם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל. צילום רן אליהו, אתר רשמי
מרים פיירברג- איכר ראש עיריית נתניה עם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל/אתר רשמי, צילום רן אליהו

האנדרטה, שעוצבה על ידי הפסל הבינלאומי סם פיליפ, הוצבה על גבעה מרכזית בנתניה ונראית למרחוק לנוסעים בכביש החוף חיפה-תל אביב, מצפון ומדרום. לאירוע הגיעו למעלה מ 200 מוזמנים, אישי ציבור, נציגי משרד החוץ ושגרירי המדינות שהצביעו בעד ההחלטה ההיסטורית באו"ם.

כידוע, בתאריך ה 29 בנובמבר 1947 הצביעה העצרת הכללית של האומות המאוחדות בעד הפסקת המנדט הבריטי והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. 33 מדינות הצביעו בעד החלטה מחייבת זו. ההחלטה הכירה בזכותו של העם היהודי למדינה יהודית בארץ ישראל והובילה להכרזה על מדינת ישראל בה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948. בבניין המוסדות הלאומיים התקבלו ההחלטות האסטרטגיות של התקופה ההיא.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: "אנו מציינים 75 שנה למאורע ההיסטורי והמשמעותי בדרך להגשמת החזון הציוני. הכרת האמות המאוחדות בזכותנו להקמת המדינה. האו"ם של ערב קום המדינה, עבר שינויים רבים ותהפוכות. הוא נמצא כיום הרחק ממקומו הניטרלי של 1947. כ"ט בנובמבר, 75 שנה לאחר מכן, ועל אף תוקפה וחשיבותה ההיסטורית של ההחלטה, מהדהדת השורה הבאה אותה קרא דוד בן גוריון בהכרזת העצמאות: "זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי לחיות ככל עם ועם, עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית".

בתמונה ראש העיר, יעקב חגואל ושגרירי המדינות השונות. צילום רן אליהו, אתר רשמי
בתמונה ראש העיר, יעקב חגואל ושגרירי המדינות השונות/אתר רשמי, צילום רן אליהו

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג- איכר : "היום בטכס זה אל מול אנדרטת השופר המרהיבה, אנו פותחים שוב את ספר הזיכרונות ההיסטורי שדפיו פזורים ברחבי העיר נתניה באנדרטאות, כיכרות, פסלים, וציוני דרך וכולם מספרים את תולדות מסעותיו ותלאותיו של העם היהודי בדרך אל הקמת המדינה. כך רשמנו השנה בספר הזיכרונות, בכיכר יפהפיה בעיר את ועידת סן רמו, הוועידה שאימצה את "הצהרת בלפור" והועידה את ארץ ישראל ההיסטורית לעם היהודי. כך רשמנו בספר הזיכרונות את אנדרטת הכנפיים לזכר חלל "הצבא האדום" משחררי מחנות ההשמדה וכך רשמנו את תולדות העפלה בסמוך לימה של העיר וכך דפי זיכרונות נוספים... היום אנו מציינים 75 שנה להחלטת האו"ם כי יש לשים קץ לגלות ולהשיב את העם היהודי למולדתו. השופר הניצב כאן מולנו שהוא השופר הגדול ביותר שנעשה אי פעם, פרי יצירתו של האמן הבינלאומי המוכשר סם פיליפ, מבטא באופן מדוייק את משמעות ההחלטה על פי הכתוב: "תקע בשופר גדול לחירותנו לקבץ גלותנו ושא נס לקבץ גלויותנו."

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully