וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזור מתחדשת: הלב הירוק של גוש דן

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 11:23

אזור, הנמצאת בין חולון לתל אביב, משנה את פניה. הביקוש לדירות בלב גוש דן, האופי הכפרי והקהילתי הייחודי של אזור, הפכו אותה בשנים האחרונות למבוקשת בקרב זוגות צעירים, המחפשים איכות חיים בלב גוש דן

המועצה המקומית אָזוֹר משיקה מיתוג חדש, צעיר ומודרני, שמבטא את אופיו הייחודי של הישוב, הביקוש לדירות בלב גוש דן, והאופי הכפרי והקהילתי הייחודי של אזור, הפכו אותה בשנים האחרונות למבוקשת בקרב זוגות צעירים, וכן משקיעים שרואים בה הזדמנות עסקית נדירה. אזור, הולכת ומסתמנת כאחד היעדים המבוקשים בישראל, מגמה שצפויה להתרחב בשנים הקרובות.

אָזור, שנוסדה בשנת 1951, מונה כיום כ- 13 אלף תושבים והיא שוכנת בטבעת הפנימית של מטרופולין גוש דן, בסמוך לתל אביב ולחולון. בנוסף, ממוקמת אָזור בסמיכות לצירי התנועה המרכזיים, כאשר מצידה האחד עובר כביש 1 ומצידה השני כביש 4. בעתיד תחובר אזור למטרו באמצעות קו 3M וכן לרשת שבילי האופניים - האופנידן, מה שיגביר עוד יותר את הנגישות של היישוב

בשנים האחרונות עוברת אָזור תהליכי התחדשות עירונית של שכונותיה הוותיקות, לצד בנייה חדשה למגורים, למסחר ולתעסוקה. על פי תוכנית המתאר "אזור 2035", יתווספו לאזור עד שנת 2035 עוד כ-4,400 יחידות דיור שייתנו מענה לגידול בהיקף אוכלוסייה, שתעמוד על כ- 27 אלף תושבים, כפול ממספרם כיום.

אזור, הולכת ומסתמנת כאחד היעדים המבוקשים בישראל. יח"צ, אתר רשמי
אזור, הולכת ומסתמנת כאחד היעדים המבוקשים בישראל/אתר רשמי, יח"צ

במסגרת התוכנית יעברו כמה משכונותיה הוותיקות, שנבנו בשנות ה- 60 וה- 70 תהליכי התחדשות עירונית. בחודש פברואר האחרון יצא לדרך פרויקט הפינוי-בינוי הראשון באזור, במסגרתו נהרסו שלושה בנייני רכבת עם 96 יחידות דיור ובמקומן ייבנו 360 יחידות דיור בשלושה מגדלים. מרבית יחידות הדיור שייבנו ביישוב בשנים הקרובות יהיו בבניה נמוכה, וזאת במטרה לשמור על הצביון של אזור כישוב כפרי וקהילתי.

אזור התעשייה של אזור עובר גם הוא התחדשות וצפוי להפוך למתחם עסקים, מגורים, בילוי ופנאי בעירוב שימושים ושטחי התעסוקה בו יורחבו ב- 200%. במקביל, מקדמת המועצה התחדשות של המרחב הציבורי ופיתוח תשתיות נוספות, שיתנו מענה לתושבי אָזור ולגידול בהיקף אוכלוסייתה.

קרבתה של אזור לפארק אריאל שרון מהווה יתרון גדול עבור מי שמחפשים איכות חיים ירוקה בלב גוש דן. במסגרת התוכנית, תחובר אזור לפארק אריאל שרון ע"י מסלול הליכה ייחודי ונתיב רכיבה על אופניים וכל זאת בצמידות ליישוב.

אזור - הלב הירוק של גוש דן. יח"צ, אתר רשמי
אזור - הלב הירוק של גוש דן/אתר רשמי, יח"צ

המועצה המקומית אָזור משיקה בימים אלו מיתוג חדש, צעיר וטרנדי הכולל לוגו, שפה עיצובית ונראות חדשה, שמבטאים את השינויים שעובר הישוב הנמצא בטבורו של גוש דן. הלוגו החדש של אָזור מורכב מארבעה משולשים היוצרים את האות א', האות הראשונה של אזור. ארבעת המשולשים מסמלים כל אחד את הערכים המרכזיים המאפיינים את הישוב: ירוק, קהילתי, מרכזי וקומפקטי וכולם צבועים בגוונים של ירוק, באופן המתכתב עם שורת המיצוב - "אזור - הלב הירוק של גוש דן".

המיתוג הנבחר משקף באופן ויזואלי את ייחודיותה של אָזור, המהווה מעין שמורת טבע בלב גוש דן ובמיקום אסטרטגי, ומציעה לתושביה איכות חיים גבוהה, חיבור לטבע, אופי קהילתי בלב הכרך ונגישות גבוהה לכל מקום.

תהליך המיתוג, שהובילה חברת A-TEAM קשרי קהילה, בוצע כחלק מתהליך אסטרטגי נרחב, שכלל מיפוי מאפייניה של אזור, הדמוגרפיה והקהילה שבה, וכן הערכים המרכזיים והחוזקות שלה, לצד האתגרים עימם היא מתמודדת. בנוסף, בחן התהליך האסטרטגי את הכיוון אליו צועדת אָזור ואת השינויים שהיא צפויה לעבור בשנים הקרובות. תהליך המיתוג הינו חלק מהשינוי שעוברת אזור והוא מסמל את הכיוון החדש אליו צועד היישוב הצומח, ששומר על צביונו ומאפייניו הירוקים והקהילתיים ומציע חוויית מגורים בטבור של ישראל.

אריה פכטר, ראש מועצת אזור. באדיבות המצולמים
אריה פכטר, ראש מועצת אזור/באדיבות המצולמים

ראש מועצת אזור, אריה פכטר: "תהליך המיתוג מחדש של אזור מהווה מרכיב חשוב בשינוי שאנחנו מובילים ביחד עם התושבים שלנו, כשמצד אחד אנו מקדמים תוכניות רבות לפינוי בינוי ופרויקטים נדל"ניים נוספים שיחדשו את פני המועצה ויספקו עוד יחידות דיור לדור הצעיר, ומצד שני שומרים מאוד על הקהילתיות, הבייתיות והאינטימיות שמאפיינת את אזור שלנו. אזור היא יישוב יוצא דופן בנוף של גוש דן ומכאן החוזקות שלה והפוטנציאל האדיר שיש לה".

נדב אברמוביץ, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת A-TEAM קשרי קהילה: "תהליך המיתוג הוא חלק ממהלך אסטרטגי כולל שאנחנו מובילים ביחד עם המועצה והתושבים, שכלל מיפוי המאפיינים של אזור, הדמוגרפיה והקהילה שבה, וכן הערכים המרכזיים והחוזקות שלה, לצד האתגרים עימם היא מתמודדת. המיתוג נועד לתת ביטוי עדכני לאזור של היום, תוך מתן דגש על השינויים שהיא עוברת ושהיא עוד עתידה לעבור בשנים הקרובות. אזור היא יישוב כפרי וקהילתי במיקום אסטרטגי, שהפך ליעד מבוקש בגוש דן, ועכשיו זה משתקף גם במיתוג החדש שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully