וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית עלמין חדש לתושבי בני ברק הנושא את השם "לחיים", ייפתח בישוב אלעד

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 13:47

מהיום, תושבי בני ברק יוכלו להיקבר בחינם, בבית עלמין חדש בישוב אלעד. ראש העיר בני ברק: "לראשונה זה מאה שנה זוכה בני ברק, המטרופולין היהודי הגדול בעולם כולו, לבית עלמין משלה ללא כל עלות וללא כל תמורה"

בשורה לתושבי בני ברק: על פי הסכם חדש, שנחתם בין עיריית בני ברק לעיריית אלעד ובשותפות חברה קדישא תל אביב וחברה קדישא פתח תקווה - תושבי בני ברק יהיו זכאים לקבורה בחינם בבית העלמין החדש בעיר אלעד. בית העלמין החדש, הנושא את השם "לחיים", ממוקם בתחומי העיר אלעד במרחק של 15 דקות מבני ברק.

בתום מאבק ממושך הגיעה עיריית בני ברק להסכם עם עיריית אלעד בראשות הרב ישראל פרוש, להקצאת מקומות קבורה ללא הגבלה לתושבי העיר בני ברק. עיריית בני ברק תשתתף בעלויות הקמת ופיתוח בית העלמין החדש באלעד באמצעות תקציב מיוחד, ותושבי העיר יזכו לקבורה כדת וכהלכה ללא כל עלות.

"לחיים" בית העלמין החדש לתושבי בני ברק בישוב אלעד. צילום: מועצת אלעד, אתר רשמי
"לחיים" בית העלמין החדש לתושבי בני ברק בישוב אלעד/אתר רשמי, צילום: מועצת אלעד

"זהו יום היסטורי ומיוחד בדברי ימיה של העיר בני ברק", אמר ראש עירית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין. לדבריו, "לראשונה זה מאה שנה זוכה בני ברק, המטרופולין היהודי הגדול בעולם כולו, לבית עלמין משלה ללא כל עלות וללא כל תמורה, ולקבורה כדת וכהלכה בתכלית ההידור כרצון העיר ומאוריה. כך הגיע לפתרון נושא אקוטי זה, שישב כאבן ריחיים נוראה על צווארם של אלפי משפחות בעיר בשעות הקשות ביותר. בני ברק זוכה לחולל שינוי מן הקצה אל הקצה, שינוי שהושג במסירות נפש אמיתית ובעמל כביר של הצוות העירוני וצוות לשכת ראש העיר, עיריית אלעד בראשות ידידי הרב ישראל פרוש שהתמסר לנושא בכל מאודו, הנהלות החברה קדישא וכל השותפים לעשייה כבירה זו, שכל כולה חסד עם החיים והמתים וקידוש שם שמים".

ראש העיר אלעד הרב ישראל פרוש שיזם ופעל להקמת בית העלמין אמר כי "אנחנו מתפללים שלא נצטרך להשתמש בבית העלמין ושמשיח צדקנו יבוא במהרה, אך לצערנו לא פעם אנחנו נדרשים לסייע למשפחות שצריכות לקבור את מתיהן בעלויות גבוהות מאוד, ולכן פעלנו להסדרת בית עלמין באלעד, ובס"ד ראינו ברכה בעמלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully