וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את 10 העיריות הכי עשירות בישראל לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 14:32

תל אביב יפו העיר היקרה בישראל, צונחת למקום ה- 16, חולון שומרת על המקום הראשון, כבר שנתיים, אשקלון נכנסה לעשיריה הראשונה של הערים בעלות היציבות הפיננסית הגבוהה בישראל

אשקלון הצטרפה לנבחרת עשרת הערים בעלות היציבות הפיננסית הגבוהה בישראל. אדי ישראל, אתר רשמי
אשקלון, לראשונה אחת מעשר הגדולות/אתר רשמי, אדי ישראל

חברת Coface Bdi פרסמה את דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות לשנת 2022, באופן מפתיע תל אביב יפו, הנחשבת לעיר היקרה בישראל, נדחקה למקום ה - 16.

נבחרת עשר הערים עם הדירוג הפיננסי הגבוה ביותר הן: חולון, הרצליה, נס ציונה, ראש העין ,לוד, ראשון לציון, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, רמת השרון ואשקלון.

בתחתית הטבלה: קרית ים, עכו, טבריה, קרית גת ואילת.


המדד של Coface Bdi בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש בשלושה מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות והמועצות ומאגרי המידע של חברת Coface Bdi.

דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות לשנת 2022. יחצ, אתר רשמי
הטבלה לא משקרת? דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות בישראל/אתר רשמי, יחצ

תגובות המנצחים

מהנתונים שפורסמו, עולה כי אשקלון נמצאת בין עשר הערים החזקות בישראל מבחינה כלכלית וזינקה חמש מקומות למעלה, מהמקום ה-15 בשנת 2021 למקום ה-10 בשנת 2022.

ראש עיריית חולון מוטי ששון: "יציבות פיננסית של רשות מקומית מאפשרת לעיר לצמוח ולהתפתח. חולון היא רשות יציבה כלכלית ולכן, היא מושכת אליה בשנים האחרונות יזמים מהגדולים במשק, דוגמת: עזריאלי, אמות השקעות, גב ים ונוספים, שמהווים נדבך משמעותי בתנופת הפיתוח האדירה שמתרחשת באזור התעשייה והעסקים. כתוצאה מכך, חולון נהנית מתוספת של עסקים, של מקומות עבודה ושל מקומות בילוי וכמובן, מתווספים אליה תושבים חדשים. עיריית חולון בראשותי תמשיך בהנהגת מדיניות עירונית אחראית ויעילה, על מנת לשמר את חוסנה המצוין של חולון בתחום הפיננסי לטובת תושבי העיר".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "גאים להיות בעשירייה הראשונה של הרשויות המקומיות היציבות בישראל מבחינה כלכלית. זהו זינוק של חמישה מקומות מהשנה שעברה. על אף האתגרים הרבים עמם מתמודדת אשקלון, הקמת פרוייקטים חדשים בכל תחומי החיים ופיתוח תשתיות חדשות ושדרוג קיימות, אנו שומרים ומחזקים את האיתנות הכלכלית של הרשות. אנו מתנהלים ביעילות ומבטיחים שכל התוכניות והפרוייקטים עליהם אנו עמלים, יעמדו במסגרות התקציב שקבענו ויצאו אל הפועל".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח אדירה בכל התחומים וצפוייה להפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל בזמן הקרוב. הביקוש הרב שיש לראשון לציון, בתוספת ההון האנושי הנהדר של התושבים, מציב אותה בצמרת הדירוג זאת השנה השנייה ברצף. אנחנו ממשיכים למצב עצמנו כרשות איתנה עם התנהלות כלכלית אחראית ושקופה בארבע השנים האחרונות, שמספקת שירות בכל תחומי החיים הנוגעים לתושבים. הדירוג הגבוה שלנו והעובדה כי עלינו שני מקומות לעומת השנה שעברה, מעידים על התנהלות אחריות ושקולה, תוך הענקת סל שירותים רחב לתושבים".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "המיקום הגבוה של העיר הרצליה, זו השנה השנייה ברציפות, ראוי לציון במיוחד כשכבר שנתיים אנחנו חיים במצב של חוסר וודאות וחוסר יציבות ארצית ועולמית. הדירוג משקף את תנופת העשייה העירונית האדירה בכל תחומי החיים בעיר והרחבת השירותים לתושבים, והוא מעיד על ההתנהלות הטובה והיעילה של העירייה והעיר".

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת CofaceBdi: מדד יציבות פיננסית של ערים /מועצות מקומיות ואיזוריות אנחנו עורכים בכ- 15 השנים האחרונות. בתהליך העבודה אנו מתייחסים לנתונים הכספיים המבוקרים שמתפרסמים וכמון גם לנתוני הלמס - לגבי דירוג סוציו אקונומי של הערים/מועצות ומאגר "אורות אדומים של Bdi . המדד מתבסס על שקלול של מספר מדדים פנימים שנערכים על ידנו כגון - מדדי נזילות, מדדי חוב, מדד הכנסות שמנתח את שיעור ההכנסות העצמיות ביחס לשיעור ההכנסות הכולל , ומדד יעילות שמשקלל מס אינדיקטורים כגון מס התושבים לעובד, רמת הפעילות לתושב, רמת ההכנסות לתושב ,שיעורי הגבייה ביחס לחוב השנתי וכן ביחס לחוב המצטבר , וכמובן עודף / גרעון בתקציב... ניתן להבחין שיש ערים שמשמרות על מעמדן כיציבות כמו חולון, הרצליה ונס ציונה ויש כמה שהשנה ירדו משמעותית בדירוג."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully