וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום פנסיה חוזרים לחיתולים" סיפורה המרגש של משפחת אומנה ישראלית

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 14:25

הם כבר הגיעו לגיל הפנסיה, רגע לפני היציאה לגמלאות קיבלו החלטה שתשנה את חייהם. הם פתחו את ביתם להיות אומנת חירום לילדים אשר חוו טראומות קשות בחייהם הקצרים

אירית וצבי (שמות בדויים) כבר התכוננו לצאת לפנסיה לה חיכו אחרי קריירה מקצועית מרשימה. היו להם תוכניות רבות לפרק הבא בחייהם, אחרי ששלושת ילדיהם גדלו, נישאו ונולדו נכדים, אבל דווקא אז הגיעה ההחלטה האמיצה של שניהם להפוך למשפחת אומנת חירום מטעם ארגון אור שלום.

אירית: "כשנחשפתי לנושא אומנת החרום ולחשיבות העצומה של המסגרת הזו בהצלת חייהם של פעוטות, זה ממש התחיל לבעור בעצמותיי ואז החלטתי שכך בדיוק אני רוצה לעזור".

השנים החליטו לצאת לחופשה זוגית ארוכה בידיעה שלאחר שיחזרו ממנה הם יגשימו יחד את החלום אבל גם שחייהם יראו לגמרי אחרת. ואכן , עם חזרתם יצרו קשר עם ארגון 'אור שלום', הגישו מועמדות והתחילו תהליך בדיקה קפדני בסופו, לאחר כשנה התקבלו האישורים שנדרשו להם להיות משפחת אומנת חירום בארגון. המשמעות היא שהשנים הפכו באופן רשמי למשפחה חמה ובטוחה ל - 5 פעוטות ותינוקות שעברו טראומות קשות מאוד בחייהם הקצרים.

במקום יציאה לגמלאות הפכו הורים ל 5 פעוטות שעברו התעללות. באדיבות המצולמים
במקום יציאה לגמלאות הפכו הורים ל 5 פעוטות שעברו התעללות/באדיבות המצולמים

אירית מספרת :"אנחנו זמינים 24/7 לקליטת תינוקות ופעוטות בגילי 6-0 שנים, לעתים בהתראה של כחצי שעה בלבד. אלו ילדים שעברו הזנחה או התעללות קשה ולכן היה צורך דחוף ומידי להוציאם מהבית. הם מגיעים אלינו במצב טראומטי אחרי שעברו בבית סיטואציות קשות וכואבות. כל אחד עם הסיפור הקשה שלו, שאליו אנו נחשפים בצורה מאוד בסיסית ומוגבלת רק כשהם מגיעים ". בחודש ספטמבר, לפני 3 שנים הגיעה הילדה הראשונה לביתם של אירית וצבי ומיד כשנכנסה, הם התאהבו בה וידעו שקיבלו את ההחלטה הנכונה עבורם.

מאז ועד היום עברו בביתם של אירית וצבי 16 תינוקות ופעוטות בסיכון. אירית מוסיפה: "הידיעה שיש לך יכולת לשנות מסלול חיים של ילד, לגרום לו להאמין שוב בעולם המבוגרים ולהחדיר בו מחדש בטחון זו תחושה מדהימה של סיפוק שהצלחת להציל נפש בישראל, פשוטו כמשמעו. הילדים שוהים אצלנו שבועות עד חודשים לעיתים אפילו חצי שנה, עד שרשויות הרווחה מוצאות להם את המסגרת המתאימה, הבטוחה והמיטבית ביותר עבורם. זה יכול להיות פתרון זמני כמו משפחת אומנה או פתרון קבע כמו אימוץ, תלוי בנסיבות המקרה".

"כשילד עוזב אותנו הוא יוצא עם תרמיל מלא בכלים חדשים לחיים, בדגש על כלים רגשיים. אני מאמינה שמה שאנו נותנים לו יישאר בו. אני מאמינה שמעבר לתרומה האישית לילד, זו גם הדרך שלנו גם לתרום ליצירת חברה טובה ובריאה יותר, ולדעתי אין תחושת סיפוק גדולה מזו".

גם תמימה סהר, מנהלת מערך טרום אומנה בארגון 'אור שלום', מדברת על הזכות לעסוק בתחום שהוא בגדר הצלת נפשות של ממש, אבל מדגישה שאירית וצבי לא לבד במשימת החיים החשובה הזו. "יש לנו זכות גדולה ללוות את משפחות אומנת החירום שלנו, הסיירת המובחרת של משפחות האומנה שלנו, שמחבקים, מכילים ותומכים בילדים האלה בשנים המשמעותיות ביותר בחייהם. אנו מעניקים להם ליווי ותמיכה באופן שוטף ברמה היומיומית לאורך כל הדרך. צוות מקצועי שלם החל ממטפלים, עו"סיות ופסיכולוגיים מסייעים הן למשפחה בפתרון קשיים ודילמות מורכבות והן במתן מענה טיפולי ריגשי לילדים וצוות של בנות שירות לאומי מעניק להם סיוע בטיפול היומיומי השוטף. חסרים לנו משפחות אומנת חרום כדי לקלוט ילדים נוספים ישיש להוציאם ממסגרות מסכנות חיים. אני קוראת למשפחות המעוניינות לשמש משפחות אומנת חירום להיכנס לאתר של ארגון 'אור שלום' ולהירשם לקבלת פרטים נוספים."

משפחות האומנה, מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי
בתאריך 14.11.2022 יתקיים האירוע השנתי של ארגון 'אור שלום', בסימן "להושיט יד אל האור" שהוא הקשר בין הילדים המטופלים ע"י הארגון לעובדיו: מנחות האומנה, העובדות הסוציאליות, מלווי הבוגרים, הורי הבית, בנות השירות, וכל צוות המבוגרים האחראי לרווחתם ואושרם של 1400 תינוקות, ילדים ובוגרים שהוצאו מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully