וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש דבר אחד שיכול להחזיר את השפיות לרחובות תל אביב

6.11.2022 / 11:25

כדי להחזיר את תל אביב לפסים שפויים יותר נדרשים פתרונות אחרים, ירוקים, אשר יפחיתו באופן דרמטי את מספר הבלדרים הנעים בדרכים. לוקר חכם יכול להיות התשובה

לוקר. יחצ,
יכול לפשט את העניינים. לוקר של DONE מוצב ברחוב/יחצ

הקרב על הכבישים והמדרכות עולה מדרגה, והשליחים במוקד. המטרד הבטיחותי הזה הביא את ראש העיר תל-אביב רון חולדאי לשגר "אזהרה אחרונה" לעבר Wolt. היא מצידה השיבה כי רק השנה סיימה התקשרות עם 400 שליחים בעקבות תלונות על בטיחות בדרכים. אבל הגברת האכיפה, חיוב בלוחיות זיהוי לרוכבים ואפילו שינוי מהותי בתרבות הנהיגה לא יושיעו את העיר. כדי להחזיר אותה לפסים שפויים יותר נדרשים פתרונות אחרים, ירוקים, אשר יפחיתו באופן דרמטי את מספר הבלדרים הנעים בדרכים.

הנה נתון כמעט בלתי נתפס: מדי יום ביומו מקבלים תושבי ניו יורק 2.3 מיליון חבילות. המספר הזה נכון לסוף 2021, והוא משקף עלייה מ-1.8 מיליון חבילות ליום ערב הקורונה. הסיבה נעוצה כמובן בהתפוצצות האיקומרס: 13% מהרכישות של האמריקאים באותה תקופה בוצעו באופן מקוון, לעומת אחוזים בודדים עשור לאחור. את ההשלכות קשה לפספס, מהפקקים בנמלים ועד לביקוש למחסנים שהפכו לנדל"ן מניב מועדף. אבל מה כל זה עושה לנו ב-Last mile?

אין ספק ששירות משלוחים עד הבית הוא נוח ונעים. אחרי הכול, אין כמו להזמין צעצוע או זוג נעליים בלחיצת כפתור ולמצוא את הרכש החדש ממתין לנו בדלת. זה בוודאי עדיף על האלטרנטיבה, ששולחת אותנו לפיצוציה או למכבסה מרוחקת עם חוויית קנייה פגומה למדי. אלא שבין שני מצבי הקיצון האלה יש פתרונות ביניים. פתרונות שמצד אחד, לא מעמיסים עוד אלפי שליחים על המדרכות והכבישים, ומהצד השני, משמרים את החוויה.

דוגמה לפתרון כזה היא הלוקרים החכמים, שפזורים בערים ומאפשרים מגוון שירותים - מקבלה ושליחה של חבילות ועד פתרונות אחסון ושירותי כביסה. היכולת להניח חבילה בתא ולהורות בלחיצת כפתור להעביר אותה לתא בכתובת אחרת, או לרכוש פריט מקמעונאית ולקבל אותו לתא הקרוב, מצמצמת משמעותית את מספר הבלדרים שיוצאים לכל בית ובית. אם נחזור לניו יורק, הרי שניתן להגיע לאותו מספר חבילות תוך הפחתה דרמטית במניין השליחים המסתובבים בדרכים. זה אומר כבישים עמוסים פחות, מדרכות יותר בטוחות והפחתה ניכרת בזיהום האוויר ובהיקף הפליטות. בעיקר אם נוסיף לזה ניטור חכם של כלי הרכב שיוצאים לפיזור המרוכז בלוקרים.

כדי שהפתרון הזה ישמש כחלופה אפקטיבית למשלוחים עד פתח הבית או המשרד, חייבים להתקיים שני תנאים: 1. פריסה רחבה של לוקרים, כזו שלא תיאלץ את המשתמשים לכתת רגליים מעבר למינימום שבמינימום. מדד מקובל הוא נקודת אחסון ושילוח ברדיוס של עד 500 מטר מ-90-80 אחוז מהכתובות בעיר, ולאחר מכן במדינה. 2. פלטפורמה טכנולוגית שמבטיחה רציפות בשירות, פשטות מקסימלית בהפעלה ובהזדהות (הישר מהסמארטפון) ואפס התעסקות.

פתרון אפקטיבי נוסף הוא מכונות הממכר - מכולות אוטונומיות שממתינות לדיירים בלובי הבניין. אלו מאפשרות להשלים חוסרים בנעלי בית, מבלי להתדפק על דלתות השכנים או להיגרר למרכול בלילה גשום כדי לרכוש גבינה לכריך של הילד או חלב לקפה של האורחים. חברות שמפעילות שירותים מהסוג נוהגות לשלב בהן, בדומה ללוקרים החכמים, פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת הפעלה ותשלום מיידי או חודשי דרך הסמארטפון.

כדי להחזיר את השפיות לרחובות, לא צריך לאיים על חברות המשלוחים. אפשר לחשוב באופן יצירתי על דרכים שיצמצמו מראש את מספר הבלדרים, מבלי לוותר על חוויית ה-Last mile שכולנו כבר מכורים לה. הפתרונות הירוקים כבר קיימים, צריך רק להרים את הכפפה הזאת יחד - עיריות, קמעונאים ובעיקר לקוחות הקצה - ולקבל את העיר בחזרה.

יבגני קנפל הוא מייסד Done, סטארטאפ הלוקר החכם

  • עוד באותו נושא:
  • וולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully