וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשטכנולוגיה וחינוך נפגשים - הכירו את 'המסייעת' ככה מוצאים היום עבודה במערכת החינוך

בשיתוף מרכז השלטון המקומי

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 16:15

מחסור של 3000 סייעות בגני הילדים ומערכת החינוך הביאו את אנשי מרכז השלטון המקומי להמציא פלטפורמה דיגיטלית חדשה, לאיתור ממלאי מקום למערכת החינוך. 12 אלף מועמדות כבר נרשמו

לירון דורון לוי, משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי/אולפן וואלה!

מרכז השלטון המקומי משיק את המסייעת - פלטפורמה דיגיטלית חדשה, לאיתור ממלאי מקום למערכת החינוך.

בפודקאסט 'מדברים מהשטח' בשיתוף מרכז השלטון המקומי - מתארחת לירון דורון לוי, משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי ומי שעמדה בראש צוות הפיתוח של המערכת, המביאה חשיבה חדשנית ושונה למצוקה ישנה שמעסיקה רבות מהרשויות המקומיות.

הכירו את המסייעת - הלב של מערכת החינוך, פלטפורמה דיגיטלית חדשה שעומדת לשדרג את שוק העבודה של צוותי הסיוע בגני הילדים ובתי הספר.

המסייעת - פלטפורמה דיגיטלית חדשה, לאיתור ממלאי מקום למערכת החינוך. רובי קסטרו, אתר רשמי
המסייעת - פלטפורמה דיגיטלית חדשה, לאיתור ממלאי מקום למערכת החינוך/אתר רשמי, רובי קסטרו

- נושא כח האדם במערכת החינוך נמצא במשבר מתמשך. נכון להיום מה הכמות החסרה של סייעות בגני הילדים ובתי הספר?

בתקופת הקיץ, לפני פתיחת שנת הלימודים היו כ 3000 סייעות חסרות במערכת החינוך. זה התקן החסר, צריך לקחת בחשבון שבכל יום בין 2000- 3000 גנים בישראל, יש איש צוות חסר,זה מספרים גדולים. לעיתים זה מגיע למצב של אי פתיחת גן בבוקר או צהרון.

- אתם במרכז לשלטון המקומי, אין לכם העסקה ישירה של סייעות אבל אתם הגוף המתכלל את כל הרשויות ונמצאים בחזית מול משרדי הממשלה עם כח רב. איך הגיעה המחשבה 'מחוץ לקופסא' להרים את המסייעת?

המעסיק הישיר של הסייעות זהו השלטון המקומי, הרשויות. אנחנו כמרכז לשלטון מקומי שחקן מפתח יחד עם ההסתדרות ומשרד האוצר בהסכמי השכר שאמורים להיפתח בתחילת ינואר. כל נושא שיפור מעמד הסייעות ושיפור התדמית של המקצוע הכל כך חשוב הזה נמצא בראש מעייננו. כמו הרבה מקצועות שקשורים לחינוך. מתוך המחשבה שאת החוסר הזה לא ניתן יהיה להשלים, לא בשנה ולא בשנתיים, וגם מהסכמי השכר שבסופו של דבר יחתמו ואנחנו מאוד מקווים שהתנאים בהם יהיו כאלה שנוכל לגייס עוד אנשי מקצוע איכותיים.

מחסור של 3000 סייעות במערכת החינוך בישראל. רובי קסטרו, אתר רשמי
מחסור של 3000 סייעות במערכת החינוך בישראל/אתר רשמי, רובי קסטרו

- בואי נצלול קצת למספרים, שנבין את הביקוש מצד הרשויות לעובדים. מאז שיצאתם עם הפיילוט לפני מספר חודשים, כמה נרשמו למסייעת?

הפיילוט יתחיל החל מ 1 בנובמבר, במספר רשויות למציאת עבודה לסייעות בגני הילדים והצהרונים. פתחנו בחודש אוגוסט הרשמה לשבועיים למערכת, והצטרפו למעלה מ 12,000 דורשות עבודה על בסיס זמני.

- האם כל אחת יכולה לעבוד כסייעת בגני ילדים או בתי ספר? מהם מנגנוני הבקרה והסינון על הסייעות במיזם?

מערכת הסינון אדוקה והטכנולוגיה יותר מאפשרת. כמובן, יש את תנאי הסף שקובע משרד החינוך, שמות המועמדים עוברים למשטרה ולמשרד לביטחון פנים, שבודק ומאשר. בנוסף גננות או מי מצוות הגן יכול למלא סקר שביעות רצון בסוף משמרת, זה נקלט ומועבר לרשות לפי פרמטרים מוגדרים. המערכת יודעת לשקלל ציון, במידה ויש ביקוש לסייעת, המערכת יודעת לתת את חוות הדעת. אנחנו אומרים למועמדים, מי שטוב ויש חוות דעת טובה, יקבלו עוד ועוד הזדמנויות.

- מי קהל היעד של המסייעת?

אנחנו מסתכלים על שוק העבודה והוא השתנה. החשיבה השתנתה, קביעות זה לא שם המשחק. אנשים מחפשים נוחות, זמין , מהיר ולפעמים לא מחייב. זה יכול להתאים למי שלפני או אחרי שירות צבאי או שירות לאומי. סטודנטים בזמן הלימודים שמחפשים עבודה זמנית עם שליחות בשכר מכובד של 45 שח לשעה. וכמובן גמלאיות, שיכולות לחזור לעולם החינוך והילדים, לא במשרה קבועה, אלא כמה ימים בשבוע, לפי מה שמתאים לה.

וואלה מקומי, בשיתוף מרכז השלטון המקומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully