וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו כל העררים: 4 בניינים ישנים בפ"ת ייהרסו

2.11.2022 / 11:01

במקומם יקומו בניינים חדשים בני 10 קומות כל אחד בשכונת כפר גנים: "לא השתכנענו בטענת העותרים"

בניינים בפתח תקווה. ראובן קסטרו
הבנייה נמשכת. פתח תקווה/ראובן קסטרו

ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז מרכז דחתה עררים שהגישו תושבים בפ"ת כנגד החלטת הוועדה המקומית לאשר היתרי בניה לארבע בניינים במסגרת תמ"א 38, בה ייהרסו 4 בניינם ישנים לטובת בניינים חדשים שיגדילו את היצע הדירות בשכונת כפר גנים. הוועדה העדיפה את האפשרות הזו על פני החלופה שהציעו המתנגדים - להכין תוכנית מתחמית שהכנתה ואישורה ייקחו עוד שנים רבות ושתוצאתה לא תהיה שונה בהרבה מהבינוי שהתבקש. מדובר על הריסה של ארבעה בניינים בני 4 קומות ובהם 42 יחידות דיור, המהווים חלק ממתחם בשטח של כ-11 דונם בשכונת כפר גנים א'. במקום הבניינים הקיימים יוקמו בניינים בני 10 קומות ובהם 127 יחידות דיור.

העוררים תקפו את החלטת הוועדה המקומית לאשר את ההיתר וטענו כי הדבר נעשה ללא עריכת תכנון מתחמי מקדים, כי קיים מחסור בשטחי הציבור הנדרשים, כי הבניינים לא עומדים בתנאים לאשר עבורם תמ"א 38 וכי הדבר ייצור צפיפות בלתי מתקבלת על הדעת.

הוועדה המקומית ויזם של שניים מהבניינים, שיוצג על ידי עורכי הדין אלי וילצ'יק ואופיר כהן ממשרד כהן וילצ'יק ושות', טענו כי מדובר בהחלטות תכנוניות נכונות וראויות, וקבלת החלטה שונה הייתה מונעת את חיזוק המבנים הישנים ומסכלת התחדשות עירונית במתחם בעתיד הנראה לעין.

ועדת הערר קבעה כי: "לא השתכנענו בטענת העוררים הסבורים כי נחוץ להקדים תכנון חדש עבור המתחם בשלמותו.... תחת זאת, ובמקביל לאישור הבקשות להיתר, תתאפשר בחינה מעמיקה ובמידת הצורך מתן פתרונות כוללים לנושא, תוך שיתוף ציבורי רחב, במסגרת תוכנית המתאר הכוללנית המקודמת בימים אלו לפני הוועדה המחוזית.

"הנה כי כן; החלופה בה מצדדות המשיבות מאפשרת בטווח הזמן המיידי את חיזוק המבנים הקיימים, את חידושם בהתאם לתקנים מודרניים וכן תוספת יחידות דיור בהתאם לצו השעה. מנגד, חלופת התוכנית אותה מבכרים העוררים, הינה חלופה מורכבת מאוד, המהווה במקרה הטוב חזון רחוק למועד... באיזון בין חלופות אלו סבורים אנו כי צדקה הוועדה המקומית בהכרעתה".

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully