וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הראשון בשכונה: הצצה לפרויקט החדש של כוכב יאיר-צור יגאל

25.10.2022 / 10:48

שכונה חדשה שנבנית בכוכב יאיר-צור יגאל תכלול כ-200 בתים צמודי קרקע. אדריכלית עדי ארונוב, שעיצבה את הבית הראשון בו: "תקעתי יתד וקבעתי את צביון השכונה". ראש המועצה יובל ארד: "האתגר המרכזי הוא לאפשר קליטה של המשפחות החדשות בישוב"

אדריכלות ועיצוב עדי ארונוב. עמית גושר,
הבית הראשון בשכונה. אדריכלות ועיצוב: עדי ארונוב/עמית גושר

אדריכלית עדי ארונוב התבקשה לתכנן את הבית הראשון בשכונת ההרחבה, שכונת מגורים חדשה לחלוטין בכוכב יאיר. כשהגיעה ארונוב לשטח החלק והריק, הדבר הראשון שעשתה היה לפנות למהנדס הראשי של כוכב יאיר, על מנת לקבל תכנית ומפה ממחושבת של הפיתוח העתידי של השכונה, כולל שבילים, מדרכות, כבישים גבהים.

"הבנתי שזו הולכת להיות שכונה צפופה ורוויה", מספרת ארונוב, "בסמוך למגרש, הבנתי שיהיה כביש הולנדי לטובת דיירי הרחוב, כך שלא מדובר בכביש ראשי אולם עדין ביתו של השכן העתידי ימוקם יחסית בסמיכות לבית לקוחותיי. כך שיצרתי בית שמצד אחד התכנון בחזית נותן תחושה של אטימות, כדי לספק לדיירים תחושה אינטימית וכמובן פרטיות. אך מצד שני בחזיתות המרוחקות לשכנים, תוכננו חלונות וויטרינות ענק שמכניסים מרחב ראייה והרבה אור יום".

יובל ארד (אח של יעל ארד). ראובן קסטרו
"את הפירות נקצור כקהילה בשנים הקרובות". יובל ארד/ראובן קסטרו

כוכב יאיר-צור יגאל הוא יישוב שהתפתח בשנים האחרונות. היישוב מקצה שטחי חקלאות ושטחים שעברו אישור תב"ע, לטובת בנייה רוויה ויחסית צפופה. מדובר בשטחים של כרבע דונם, שמיועדים גם לאוכלוסייה שמגיעה מחוץ ליישוב והמחירים יחסית אטרקטיביים.

השכונה החדשה שהוקמה כוללת 198 יחידות דיור, שהם בתים צמודי קרקע מרביתם דו משפחתיים או טוריים. הפרוייקט נבנה בשיטת בנה ביתך על ידי היזמים שזכו במכרזי הקרקע ובתכנון עצמאי לכל בית או קבוצת בתים. השכונה מייצרת רצף מגורים בין כוכב יאיר ובין צור יגאל ובמרכזה נפתח כביש פנימי המקשר בין שתי השכונות הוותיקות, שאוחדו בשנת 2003 ליישוב אחד. שמות הרחובות בשכונה החדשה נושאים שמות של אתרי עתיקות בארץ ישראל, ובכך נצמדה המועצה לרעיון המסדר מאז הקמת היישוב ולפיו כל קבוצת רחובות ביישוב מאופיינת סביב רעיון אחיד. נכון להיום אוכלסו כ-150 בתים ו- 30 נוספים צריכים להתאכלס במהלך שנת 2023.

לדברי ראש המועצה, יובל ארד, "השכונה החדשה אפשרה לנו לקלוט אל קהילת היישוב משפחות צעירות חדשות ובזכותן נפתחו ב- 3 השנים האחרונות עוד 3 גני ילדים חדשים ביישוב. כוכב יאיר-צור יגאל הוא יישוב בעל מאפיינים קהילתיים משמעותיים שבמשך 20 שנים לא היתה בו התחדשות בנייה ומכאן שהאתגר המרכזי הוא להיפתח ולאפשר את קליטתן בקהילה של המשפחות החדשות ולא להותיר אותן כקבוצה סגורה וחדשה. ילדי השכונה שובצו לכלל מסגרות החינוך - הגנים ובתי הספר ביישוב, ואת הפירות של החיבוריות הזו נקצור כקהילה כבר בשנים הקרובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הם לא הבינו למה החזית אטומה"

השכונה המדוברת ממוקמת יחסית בכניסה ליישוב ובסמוך ליער ענק וגינת שעשועים שהיתה בזמנו בהתאוות. לדברי ארונוב "אני תקעתי שם יתד ואפשר לומר שגם קבעתי את צביון השכונה. היתה לי זכות ראשונים, לגבי סגנון השכונה. בפן הזה דווקא היה לי קל, לאור העובדה שהייתי ראשונה. הסגנון שבחרתי הוא מודרני עם קווים נקיים. הדו שצמוד לבית, תוכנן עם קווים די דומים לסגנון הבנייה שלי. ועדת התכנון של כוכב יאיר ביקשה מהאדריכל של הדו שצמוד לשלי, למצוא קווי דמיון בתכנון שלו, לאור העובדה שהוא חלק מדו משפחתי".

עוד מסבירה ארונוב, כי התבקשה לאורך כל התהליך להסביר ללקוחות את התרחיש העתידי של הבנייה והשכונה. "הם לא הבינו למה החזית הראשית תוכננה לאורך כל הקיר בצורה אטומה כביכול? הסברתי להם שהשכן די צמוד אליהם, שייתכנו סיטואציות בהן הם ירגישו חשופים, ולכן הסתרתי את החלונות בסרגלי אלומיניום על מנת לספק תחושה אינטימית. התוצאה חזית מעניינת עם שילוב של חומרים".

אדריכלות ועיצוב עדי ארונוב. עמית גושר,
אדריכלות ועיצוב עדי ארונוב/עמית גושר

כיום, רוב השכונה בנויה עם עשרות בתים חדשים. מאז ובזכות הפרוייקט הראשון, ארונוב בנתה בתים נוספים לדיירים החדשים בשכונה. השכונה עדיין בשלבי פיתוח, עם כבישים ומדרכות שטרם נסללו.

  • עוד באותו נושא:
  • כוכב יאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully