וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בשחיתות: בית המשפט העליון האריך את מאסרו של ראש העיר כפר סבא לשעבר

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 14:30

בית המשפט העליון החמיר את עונשו של יהודה בן חמו ראש העיר כפר סבא לשעבר שהורשע בשתי פרשיות שחיתות שלטונית וכעת יירצה עונש מאסר של שנתיים וחצי בפועל וישלם קנס כספי של 300 אלף שח

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות והחמיר את העונשים שהוטלו על ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, שהורשע בעבירות שחיתות ציבורית.

בית המשפט האריך בחצי שנה את תקופת המאסר שנגזרה עליו והגדיל ב-100,000 ₪ את סכום הקנס שהושת עליו. בסה"כ נגזרו על בן חמו 30 חודשי מאסר בפועל ותשלום קנס בסך 300,000 ₪.

כזכור, בחודש יוני האחרון המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון על קולת העונש שגזר על בן חמו בית המשפט המחוזי מרכז-לוד.

לאחר שהורשע בכך שבמסגרת שתי פרשיות שחיתות שלטונית ביצע עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, הוטל עליו עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 200,000 ₪. מכתב האישום עלה כי במשך שמונה שנים בן  חמו ניצל באופן ציני את אמון הציבורי הנרחב לו זכה במסגרת תפקידו כראש עיר, ובזכות כך קיבל במרמה של 250,000 ₪ וגנב 190,000 ₪ נוספים.

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, 13 בפברואר 2017. הארץ, דודו בכר
ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, 13 בפברואר 2017/דודו בכר, הארץ

בן חמו הפעיל מתוך לשכתו מנגנון איסוף תרומות בתווי קניה בהיקף של מאות אלפי שקלים, תוך הצגת מצג שווא לפיו התרומה נעשית בעבור נזקקים תושבי העיר. בפועל, חלק ניכר מן התווים שנתרמו חולקו למקורביו של בן חמו ולאנשי לשכתו, וחלקם אף נוצלו לשימושו האישי.
 
במסגרת הערעור שהוגש ע"י מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר ועו"ד שרית משגב, נטען כי מדובר בתיק שחיתות שלטונית חמור במיוחד, וכי מתחם הענישה שנקבע ע"י בית המשפט לא משקף זאת ולא מהווה הרתעה משמעותית. ביחס לגובה הקנס שהושת על הנאשם, טענה הפרקליטות כי הוא נמוך אפילו מסכום הכספים שקיבל במרמה.
 
במסגרת הדיון בערעור ובהמלצת בית המשפט הוסכם על החמרה בעונשו של בן חמו. לאור האמור, הוחמר עונשו ל 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 300,000 ₪.
 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully