וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הרשויות בפריפריה שזכו ב 150 מיליון שח להתחדשות עירונית?

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 12:29

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מבשר לראשי רשויות בפריפריה על המתחמים שנבחרו למתן מענקים למימון התחדשות עירונית

תקציב של 150 מיליון ₪ יאפשר לראשונה מימוש של מתחמי פינוי בינוי גדולים בקרית שמונה, שלומי, מגדל העמק ושדרות

במהלך שהושקעו בו תקציב בהיקף של 110 מיליון ₪ מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם תקציבים נוספים ממשרד הביטחון, בקרית שמונה ושלומי הזכאיות למימון מטעם משרד הביטחון לפי תכנית 'מיגון הצפון', כך שהיקף התכנית הגיע לכ-150 מיליון ₪ סה"כ, נבחרו ארבעה מתחמים ועמדו בתנאי הסף של הקול הקורא, ועם המענק יגיעו לכדי כדאיות כלכלית המאפשרת את מימושם.

בניינים בשדרות. ראובן קסטרו
בניינים בשדרות/ראובן קסטרו

המתחמים הזוכים

מתחם הפלמ"ח בשדרות

המתחם ממוקם בסמוך לכניסה הדרומית לשדרות, על ציר עירוני ראשי, במרחק הליכה מתחנת הרכבת. וכלל כיום 128 יחידות דיור ב 3 שיכוני רכבת בני 4 קומות. ההצעה התכנונית כוללת את הריסת הבניינים הקיימים ובניית 450 יחידות דיור חדשות בבניינים של 9-15 קומות, מבנה ציבורי ושטחי מסחר

מתחם בן גוריון בשלומי

המתחם ממוקם בחלקה הדרומי של העיר הוותיקה והוא כולל כיום 174 יחידות דיור ב-12 בניינים בני 3 קומות. לפי ההצעה התכנונית יהרסו הבניינים הקיימים ויוקמו במקומם 747 יחידות דיור חדשות בבניינים של 9-10 קומות.


מתחם יעקב מלול בקרית שמונה

מתחם יעקב מלול כולל כיום 60 יחידות דיור ב-5 בניינים בני 3-4 קומות. התכנית מציעה את הריסת הבניינים הקיימים ובניית 216 יחידות דיור חדשות בבניינים של 7-10 קומות. העירייה התחייבה בנוסף לקיום פעילות להעצמת התושבים במתחם על סך 500 אלף ₪ באמצעות גורמים חיצוניים לא ממשלתיים ביניהם רשת המתנ"סים, מגבית קנדה, סוכנות החלל ועוד.


מתחם הראשונים במגדל העמק

המתחם ממוקם בין הרחובות הראשיים הראשונים והעצמאות על פינת רחוב תשי"ג בצמוד לדופן המערבית של השוק העירוני ובמרחק הליכה מפארק ראשונים. כיום הוא כולל 84 יחידות דיור ב-4 בניינים בני 3 קומות על עמודים. ההצעה התכנונית כוללת את הריסת המבנים הקיימים ובניית 320 יחידות דיור חדשות בבניינים של 5-9 קומות, שטחי מסחר ושטחי ציבור. העירייה התחייבה בנוסף לקיום פעילות להעצמת התושבים במתחם על סך 500 אלף ₪ באמצעות גורמים חיצוניים לא ממשלתיים.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "אחרי שנים בהן לא התקיימה כלל פעילות של התחדשות עירונית בפריפריה, לראשונה הבאנו תקציב לייצר אותה. התחדשות עירונית אינה בגדר מותרות, אלא צורך בסיסי של כל עיר שהוקמה לפני עשרות שנים. תהליכי ההתחדשות, לא רק שמחזקים בניינים שהתיישנו, אלא גם מאפשרים התאמה של הבניינים במרחב העירוני לסטנדרטים של איכות חיים ובטיחות המודרניים ביותר. אסור לנו לזנוח את תושבי השכונות הוותיקות בפריפריה ולכן, נוודא כי ניצנים אלו של התחדשות עירונית בפריפריה יביאו לעוד פרויקטים רבים ולפריחת התחדשות עירונית בפריפריה."

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: " תוצאות הקול הקורא שפורסמו היום, הן צעד ראשון בפיתוח מעטפת כלים שלמה לקידום התחדשות עירונית בערים שהינן מחוץ לאזורי הביקוש. המלצות הוועדה הבין-משרדית שקיימנו בעניין זה, אשר הוגשו לאחרונה לקבינט הדיור בראשות השר אלקין, יביאו לקידומה של פעילות התחדשות עירונית רחבה באזורים שעד כה לא היו חלק מפעילות זו, ואשר זקוקות לה באופן מובהק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully