וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש הטבלה: הירושלמים הכי ממחזרים בישראל

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 12:57

מוליכת הטבלה: עיר הבירה ירושלים מובילה באחוז הפסולת למחזור בישראל, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בקרוב צפוים להיכנס לראשונה לירושלים 2000 פחי מיחזור כתומים של תאגיד תמיר

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2021 נאספו בירושלים כ- 560 אלף טון אשפה, מתוכם כ40% מועברים למיחזור ושימוש מחדש.

הירושלמים אלופי המיחזור. צילום: דוברות ירושלים, אתר רשמי
הירושלמים אלופי המיחזור/אתר רשמי, צילום: דוברות ירושלים

בנוסף לתהליך המיחזור במפעל הפסולת בעטרות, עיריית ירושלים תחל בקרוב בפיזור של כ-2,000 מיכלים כתומים של תאגיד תמיר ברחבי העיר, כשלב ראשון לקראת פריסה מלאה. הפחים הכתומים מיועדים לפסולת של אריזות העשויות מפלסטיק (כולל שקיות),קופסאות ואריזות מתכת וקרטוני משקה, ומצטרפים לאמצעי ההפרדה הנוספים הקיימים בעיר. הפחים הכתומים שיוצבו ברחבי העיר, יוצרו בישראל במיוחד עבור תושבי ירושלים, ומיוצרים מחומר איכותי ועמיד המיועד לתנאי חוץ ועמידה בעומס.


אז מה הירושלמים הכי אוהבים למחזר?
5,507 טון מיחזור נייר
25,566 טון מיחזור קרטון
6,826 טון מיחזור פלסטיק
6,488 טון מיחזור מתכת
3,548 טון מיחזור זכוכית
153,419 טון מיחזור חומר אורגני
36,732 טון מיחזור גזם

לראשונה בירושלים: 2000 פחי מיחזור כתומים של תאגיד תמיר ייכנסו לעיר. צילום: דוברות ירושלים, אתר רשמי
לראשונה בירושלים: 2000 פחי מיחזור כתומים של תאגיד תמיר ייכנסו לעיר/אתר רשמי, צילום: דוברות ירושלים

ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "מהפכת הניקיון בירושלים מתרחבת גם למחזור. ניקיון העיר הוא יעד שהצבנו לעצמנו עם תחילת כהונתי כראש עיר והשגנו אותו. עכשיו המהפכה מתרחבת גם למחזור. ירושלים מובילה בטבלת מיחזור הפסולת של הרשויות המקומיות. תנופת המיחזור והניקיון בירושלים, הינה גם חלק בלתי נפרד מהתוכנית האסטרטגית להתמודדות עם משבר האקלים, ואנו רואים חשיבות רבה בשמירה על העיר נקייה וירוקה. נמשיך בפעילות הזו למען כלל תושבי עיר הבירה והבאים בשעריה."

רני איידלר, מנכ"ל תאגיד מחזור האריזות תמיר: "אני מברך את עיריית ירושלים, ראש העיר וצוותו ומודה על שיתוף הפעולה הפורה ליצירת תשתית של פחים כתומים להפרדת אריזות ושותפות לחינוך והסברה לתושבים. תושבי ירושלים, אתם מניעים את תהליכי המחזור, בזכות שיתוף הפעולה שלכם ובזכות המאמץ שלכם נצליח לצמצם את ההטמנה ולהעביר עוד ועוד אריזות למחזור. אני קורא לכל התושבים, הצטרפו למהפכת המחזור בישראל והגדילו את כמות האריזות המועברות למחזור. הפרדת פסולת לפח הכתום היא מאמץ קטן שיש לו תרומה עצומה לסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully