וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונה לברכה: ראש מועצת זכרון יעקב מזהיר קבלנים לא להשתתף במכרז רשות מקרקעי ישראל

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 9:29

מכתבי אזהרה באותיות קידוש לבנה נשלחו לקבלנים ויזמים ממועצת זכרון יעקב לא להשתתף במכרזי זכרונה החדשה. ראש המועצה: "כל הרוכש קרקע או משתתף במכרזים אלו עושה זאת על אחריותו בלבד" רמ"י : "אלף יחידות דיור לא יכולות לחכות על המדף עד שראש רשות יהיה מרוצה מהכול"

מודעת האזהרה החריגה של זכרון יעקב. זכרון יעקב, אתר רשמי
מודעת האזהרה החריגה של זכרון יעקב/אתר רשמי, זכרון יעקב

המועצה המקומית זכרון יעקב פרסמה אזהרה חריגה ויוצאת דופן מפני השתתפות במכרזי רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקעות בישוב, לבנייה למגורים ולהקמת מבנים ומוסדות שונים בשכונת זכרונה.

זה שלב נוסף בהתנגדות המועצה המקומית לאופי הישוב וספציפית אופי שכונת זכרונה החדשה, הנכפה עליה על ידי משרדי הממשלה הרלוונטיים, משרד הבינוי והשיכון באמצעות רמ"י ומשרד הפנים באמצעות מינהל התכנון וועדות התכנון והבניה.

לפני שנה דחתה המועצה הארצית לתכנון ובניה את התנגדותה של זכרון יעקב כנגד תכנית המתאר הגרנדיוזית של מינהל התכנון אשר מאפשרת את הגדלת היישוב עד לכ-15,700 יחידות דיור שמשמען ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמספר הנפשות הממוצע למשק בית הינו 3.3, אוכלוסייה שיכולה לגדול לכ-52 אלף תושבים. אחד המתחמים הצפופים בתוכנית צפוי להיות בשכונת זכרונה לה מיועדות 1,236 יחידות דיור.

תכנון שכונת זכרונה החדשה. מינהל התכנון- אתוס בעמ, אתר רשמי
תכנון שכונת זכרונה החדשה/אתר רשמי, מינהל התכנון- אתוס בעמ

המועצה לא תקדם את פיתוח המתחם

במהלך חגי תשרי שיחררה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לזכרון יעקב שני מכרזים לשיווק - אחד ל-650 יחידות מגורים והשני לעוד 250 יחידות דיור מוגן, סנוניות ראשונות לזכרונה, המחכה עשרות שנים להקמתה. "המכרזים פורסמו ללא תיאום עם המועצה, ללא הסכמתה ועל אף התנגדותה הנחרצת", מדגיש ראש המועצה, זיו דשא, "הפרסום נעשה למרות שעדיין לא ניתן פסק דין בעתירה שהגישה המועצה נגד קידום המתחם".

המועצה בראשות דשא מתנגדת לקידום המתחם, "בתוכנית ישנם כשלים רבים וחמורים בתחום תשתיות התחבורה, חוסר בשטחי מסחר, בפגיעה בכלכלה האורבנית ובאופי המושבה", הוא מסביר ומזהיר, "המועצה לא תקדם פיתוח המתחם בלי שדרישותיה המוצדקות יתקבלו". במקביל לפרסום באתר המועצה המקומית ובעיתונים הכלכליים, שיגר דשא מכתב דחוף להתאחדות הקבלנים ובו הוא קורא לקבלנים, ליזמים ולרוכשים הפוטנציאלים שלא להשתתף במכרזים אלו.

"כל הרוכש קרקע או משתתף במכרזים אלו עושה זאת על אחריותו בלבד", כך לשון המודעה שפרסמה המועצה, "המועצה לא תקדם פיתוח של המתחם" ומבהירה כי, "המועצה המקומית מתריעה מפני רכישת קרקע והשתתפות במכרזי ייזום תכנון מקוון שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בזכרון יעקב", תוך שהיא מדגישה באותיות קידוש לבנה את האזהרה מפני אותם כשלים נטענים.

עוד בוואלה!

מי יציל את הבית שלי? התכנית שמסעירה את זכרון יעקב

לכתבה המלאה
זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב. יואב איתיאל, מערכת וואלה
זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב/מערכת וואלה, יואב איתיאל

האופוזיציה: התרדמת של ראש המועצה

"זו כרוניקה שהייתה ידועה מראש. כיו"ר אופוזיציה הבאתי את נושא אוזלת היד בטיפול בתוכנית זכרונה ואף כפינו על המועצה להגיש התנגדות ולא התנגדות רפה אלא תכליתית ואותנטית" אומרת צילה רשף, חברת מליאת המועצה המתעתדת ב-2023 להתמודד מול דשא על ראשות המועצה בבחירות המקומיות הבאות, "הזהרתי זה מכבר שהחובבנות בטיפול בתוכנית והתרדמה של ראש המועצה בנושא תגרום למלתעות רשות מקרקעי ישראל להחיל את כל הפנטזיות בתוכנית זכרונה. היה ראוי כי ראש המועצה ימנה חבר מועצה או סגן ראש מועצה לטפל טיפול שורש בתוכנית ולא להפקירה למוסדות התכנון במשך שנים. צר לי שראש המועצה משמיע קולות של הקוזק הנגזל אך הכתובת הייתה על הקיר".

מפות תוכנית השכונה החדשה בזכרון יעקב. מינהל התכנון- אתוס בעמ, אתר רשמי
מפות תוכנית השכונה החדשה בזכרון יעקב/אתר רשמי, מינהל התכנון- אתוס בעמ

ראש המועצה מעלה בקשות ודרישות לא סבירות

"זה חריג", מודה אילן דגני, מנהל ממרחב חיפה של רשות מקרקעי ישראל, בשיחה עם וואלה, "אנחנו משתדלים שהכול יהיה בתיאום מלא עם ראשי הרשויות, עשינו כל שאפשר גם במקרה הזה, כולל מפגש של ראש רשות מקרקעי ישראל עם ראש המועצה כדי להגיע אתו לאיזה סוג של פשרה, וגם זה לא צלח. ערבנו את הממונה על המחוז, פאיז חנא, הבאנו אנשי מקצוע, וכלום. אז עם כל הכבוד, אלף יחידות דיור לא יכולות לחכות על המדף עד שראש רשות יהיה מרוצה מהכול. בטח לא במרכז הארץ במקום עם ביקוש כזה גדול. היה עדיף שהמהלך הזה היה נעשה בשיתוף פעולה שזו המדיניות שלנו, אבל כשמעלים בקשות ודרישות בלתי סבירות, אז הוא הביא אותנו למצב של אין מוצא. אני מצטער שהגענו לסיטואציה הזו ולא עושה את זה בהנאה. בצוק העיתים יצאנו למכרז בלי הסכמה". דגני סבור כי "קבלנים ויזמים יעשו את החשבון שלהם", ומוסיף, "אני שמע הרבה מאד התעניינות והאמירות וההסתייגויות שלו לא מרפות את ידיהם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully