וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר המכון לחקר השלטון המקומי: "מי שאוסר על לימודי ליבה מבצע פשע חינוכי"

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 16:56

מעל 20 נציגי רשויות מקומיות חתמו הבוקר על אמנת רשת ערי מצוינות הקוראת לשים את המצוינות בראש סדר העדיפות ולהקצות לנושא את המשאבים הנדרשים.

עשרות רשויות מקומיות חתמו הבוקר על אמנת מצוינות של רשת ערי מצוינות. החתימה נעשתה בכנס רשת ערי מצוינות ועיריית חולון שהתקיים היום (חמישי) בתיאטרון חולון. רשת ערי מצוינות אשר פועלת במכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א מהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות אשר מעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות .

חתימת הרשויות על אמנת מצוינות. שי פיירשטיין, אתר רשמי
חתימת הרשויות על אמנת מצוינות/אתר רשמי, שי פיירשטיין

אופיר פז פינס, יו"ר המכון לחקר השלטון המקומי, אוניברסיטת תל אביב שהציג את דוח רשת ערי מצוינות בכנס אמר: "יש פה שיתוף פעולה אמיתי, בין הממשלה, השלטון המקומי, אותן רשויות שהחליטו לשים את המצוינות בסדר עדיפות גבוה, המגזר השלישי כמו קרן טראמפ, האקדמיה ואפילו המגזר העסקי. יש כאן שיתוף פעולה מרשים שעובד באמת, ולכן יש גם תוצאות. יש כל הזמן ויכוח סביב לימודי ליבה ויש כאלה מתוכנו שמזלזלים לצערי במתמטיקה ואנגלית. מי שאוסר לימודי ליבה מבצע פשע חינוכי וגורם נזק אדיר לדור העתיד. לשמחתי רוב מערכת החינוך לא שם. מתמטיקה ואנגלית הם לא מקצועות בעיניי. אלה כישורים, מיומנויות שבלעדיהם נתקשה להוציא צעירים מוכנים לשוק התעסוקה, ואני לא מדבר רק על הייטק. ניתוח ארצי של דוח רשת ערי מצוינות מצביע על כך ששיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות עם חמש יח"ל במתמטיקה עלה ב- 6% בהשוואה לשנה הקודמת, ובאנגלית נרשמה עליה של 3%. צריך לזכור שזו היתה שנת קורונה, כולנו חששנו מירידה, אבל בסופו של דבר היתה עליה משמעותית. צריך לראות האם יתכן שעשינו גם "הנחת קורונה", אבל בסך הכל נראה שאנחנו בדרך הנכונה. שנה אחר שנה אנחנו עדים לכך שרשויות שמכוונות למצוינות ומקצות משאבים למשימה זו, מצליחות להציג הישגים בהתאם. יש לא מעט רשויות קטנות או בינוניות, שאינן מרובות משאבים, עם נתוני פתיחה מאתגרים, שמצליחות לכבוש את ראש הטבלה. הנתון הזה מעיד יותר מכל על מחויבות של רשות מקומית. היכן שיש השקעה, יש גם תוצאות בהתאם."

מתוך האמנה למצוינות: "אנו, הרשויות החברות ברשת ערי המצוינות, מבקשות לשים את עידוד המצוינות החל מגני הילדים ועד לסיום התיכון בראש סדר העדיפויות לשנים לבוא, ולהקצות לנושא את המשאבים הנדרשים. אנו, נציגי הרשויות החברות ברשת ערי המצוינות, מתוך תפיסתנו והכרתנו בחשיבות הנושא, מצהירים בזאת כי נפעל בשיתוף פעולה לקידום מצוינות בעירנו, ונייצר מערך קדימויות ופעולות בנות קיימא בסוגיות הנוגעות לקידום מצוינות לרבות מינוי מנהל מצוינות רשותי כמתואר בתקן התפקיד באתר משרד הפנים, אשר יוביל ויתכלל את כל מערך המצוינות העירוני ויפעל להרחיב את מעגל המצוינות והפעילות בין כל המהלכים והשותפים הפועלים לקידום מצוינות ברשות.

בתוך כך לאחרונה משרד הפנים תקן למנהל מצוינות רשותי (ממ"ר). תקן התפקיד הוא תוצר של עבודה ממושכת של רשת ערי מצוינות מיסודן של קרן טראמפ והמכון לשלטון מקומי של אוניברסיטת תל אביב, יחד עם הרשויות המקומיות החברות ברשת ויחד עם נציגי משרד הפנים, איגוד מנהלי המחלקות לחינוך והתוכנית הלאומית למצוינות בפריפריה של משרד החינוך.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "כל יוזמה שמאפשרת לתלמידים להתפתח, לצמוח, להצליח ולהצטיין היא משמעותית. עיריית חולון מזה שנים לא שוקטת על השמרים ומשקיעה משאבים רבים - חינוכיים ופיננסיים, על מנת להפוך את הלמידה ואת ההוראה לרלוונטיות ולאיכותיות יותר, על מנת להתמודד טוב יותר עם אתגרי המחר".

ד"ר עליזה בלוך ראש עיריית בית שמש ויו"ר רשת ערי מצוינות: "המון רשויות מגיעות להישגים יפים ודוחפות את עצמן. למרות שאנחנו מודדים את עצמנו באלה שעשו חמש יחידות, אותי מעניין לדעת עד כמה אלה המצוינים משפיעים על הסביבה שלהם. לכן, אנחנו לא מדברים על תלמידים מצוינים אלא על רשות מצוינת. אני רוצה לגור בעיר שזו השפה שלה, שזה האקלים שלה. כשמדברים מצוינות, כולם מדברים אחרת."

סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות הוסיפה: "אנחנו שמחים שנציגי הרשויות הגיעו היום לחתום על האמנה. מאחורי אקט הצהרתי זה יש אמירה הדוגלת במצוינות בחינוך ונכונות להשקיע בה בהתאם. אנחנו קוראים לרשויות נוספות להצטרף. זו השקעה שמניבה דור עתיד של מצוינים ומצוינות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully