וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מוזיקלית: קונצרט על הר הזבל בדרום

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 10:03

על רקע השקיעה מעל נופי הנגב, קונצרט מיוחד של הסינפונייטה הישראלית באר שבע נערך ממרום הר זבל בפארק המיחזור דודאים בנגב. הקונצרט נערך על מנת להעלות את המודעות למשבר הפסולת המחריף בישראל

בפארק למיחזור וחינוך סביבתי דודאים שבנגב התקיים קונצרט שקיעה מיוחד של הסינפונייטה הישראלית באר שבע. הקונצרט נערך ברום הר פסולת של אתר ההטמנה במקום, בתצפית חדשה שהושקה באירוע ומשקיפה לבירת הנגב וסביבתה.

מחאה מוסקלית בהר הנגב/פאזל חברת הפקות

כשתרבות ופסולת נפגשים במקום הכי גבוה בנגב, אל מול שקיעה

מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר פסולת. הישראלי הממוצע מייצר 680 ק"ג של פסולת בשנה, לעומת ממוצע של 538 ק"ג בלבד במדינות ה-OECD והכמות הזו רק הולכת ועולה בכ-2.6% מדי שנה. בעוד שב-OECD רק 42% מהפסולת מועברת להטמנה, בישראל כ-83% מהפסולת מוטמנת. שטחי ההטמנה הולכים ואוזלים ופסולת מרחבי הארץ משונעת מאות קילומטרים להטמנה בנגב, למעשה 68% מהפסולת של מדינת ישראל מוטמנת כיום בדרום.

בשנה האחרונה בדודאים, החל לפעול מפעל למיון פסולת ביתית שמקטין את היקפי ההטמנה ומגדיל את היקפי המיחזור של חומרי הגלם המצויים בפסולת הביתית, זאת לצד מתקנים ופתרונות נוספים לטיפול מתקדם במגוון סוגי פסולת, מתוך אחריות סביבתית לטיפול מיטבי בפסולת שהארגון חרט על דגלו.

קונצרט על הר הזבל בנגב. פאזל חברת הפקות, אתר רשמי
קונצרט על הר הזבל בנגב/אתר רשמי, פאזל חברת הפקות

קונצרט השקיעה על הר הזבל, שצולם מהקרקע ומרחפן, נועד להעלות את המודעות למשבר הפסולת המתעצם ולרתום את הציבור ואת מקבלי ההחלטות לפתרונות מידיים. חלק גדול מהציבור אינו מודע למשבר ומושפע מתופעה נרחבת של "הכחשת פסולת". פינוי הפחים בשעות הבוקר המוקדמות, העברת האשפה למטמנות מרוחקות מערים מרכזיות ומוקדי עסקים, כל אלו מאפשרים להתעלם מהבעיה המחמירה ולהמשיך בשגרת יום של עבודה, פנאי ותרבות. קיום הקונצרט שכולל יצירות קלאסיות שלא באולם תרבות נקי ומסודר, אלא ברומו של הררי הזבל, תסדוק את חומת הכחשת הפסולת ותחייב את הצופים להתמודד עם המחיר הסביבתי של חיי היום יום.

לקראת פתיחת שנת היובל של הסינפונייטה הישראלית באר שבע, חברה התזמורת הקלאסית היחידה מקו אשדוד עד אילת, לדודאים - הפארק למיחזור וחינוך סביבתי בנגב, המנוהל על ידי החברה הכלכלית בני שמעון ואשר בבעלות המועצה האזורית בני שמעון וחברת נגב אקולוגיה במטרה להעלות את המודעות למשבר הפסולת ואת הדאגה המשותפת לעתיד הסביבה והקיימות בישראל בכלל ובנגב בפרט.

התזמורת קיימה קונצרט שקיעה ייחודי בו נחנכה תצפית חדשה מהר זבל משוקם. התצפית החדשה היא המקום הגבוה ביותר באזור וממנה ניתן לראות את באר שבע וסביבתה. את הטמנת הפסולת, את מתקני המיחזור הפעילים באתר ובראשם מפעל המיון החדשני לטיפול בפסולת ביתית שהוקם בדודאים במסגרת מהמאמץ להפחית את שיעורי ההטמנה ולהגדלת היקפי מיחזור חומר הגלם שבפסולת.

על רקע הזבל הנערם בין נופי הנגב היפים בשעת השקיעה, עלו לבמה הנגנים וביצעו קלאסיקות של מוצרט ורוסיני, פיאצולה, מחרוזות שירים קלאסיים ישראלים, מוסיקה לסרטים ועוד, בהובלתו של שמואל אלבז, מנצח, מתזמר ואמן מנדולינה יליד העיר באר שבע.

ניר בר דוד, מנכ"ל החברה הכלכלית בני שמעון המנהלת את דודאים, מסר: "מרום הררי הפסולת אנו קוראים למקבלי ההחלטות ולציבור הרחב להיות ערים למשבר הפסולת שאנחנו נמצאים בעיצומו. תם עידן ההטמנה, החל עידן המיון והמיחזור, ואנו בדודאים גאים להובילו. אני מקווה שבעזרת הצלילים שנשמע כאן היום בשילוב יוצא הדופן של קלאסיקה ופסולת נצליח להשמיע את קולנו ולהגיע גם ללב הציבור שיתגייס לצרוך פחות מוצרים, לערוך שימוש חוזר ולהפריד יותר פסולת.

אני קורא מכאן לכלל ראשי הרשויות שעדיין לא הצטרפו למהפכת המחיזור לחבור אלינו ולהיות שותפים. אני פונה למקבלי ההחלטות למצוא את הדרך לתמרץ את הרשויות שהצטרפו למאמץ בכדי שניתן יהיה לטפל בפסולת באמצעות מיון ומיחזור. באחריות המשרד להגנת הסביבה לסייע לנו לסגור את הכלכלה המעגלית שתוביל בסופו של תהליך לשימוש בחומרי הגלם מהפסולת לטובת מיחזור. אני מאמין שרק באמצעות שילוב בין אתרי טיפול בפסולת, רגולציה, רשויות מקומיות והציבור נוכל לעשות שינוי משמעותי לטפל באופן מיטבי יותר בפסולת".

קלאודיה צובל, מנכ"ל הסינפונייטה הישראלית ב"ש, מסרה: "צוות התזמורת הוא חלק בלתי נפרד ממרקם החיים בנגב, אנחנו לא רק מבצעים מוסיקה, אנחנו גם חיים כאן, עובדים, מבלים, מגדלים כאן את ילדינו ולכן נושא איכות הסביבה קרוב ללבנו ואנחנו גאים לתרום את חלקנו בהעלאת המודעות לנושא החשוב הזה כחלק מציון 50 שנות פעילות של התזמורת בנגב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully