וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ קבע: מבקר המועצה בגדרה פעל "בחוסר ניקיון כפיים"

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 15:34

בג"צ דחה על הסף את עתירתו של מבקר מועצת גדרה, אשר מכהן גם כמבקר הפנים של מועצה אזורית תמר וקבע "העותר פעל בחוסר ניקיון כפיים שעה "שהעלים" מעתירתו עובדות שאינן מתיישבות עם גרסתו - ובפרט את העובדה שהסתיר ממועצת גדרה את עבודתו הפרטית".

המבקר שלא מבקר - העתירה שהוגשה על ידי מבקר מועצת גדרה נדחתה על הסף. בג"צ קבע: "המבקר לוקה בחוסר ניקיון כפיים".

רן שלום אורפני, רואה חשבון ובעלים של משרד רואי חשבון עצמאי, החל לכהן בשנת 2016 כמבקר במועצת תמר בהיקף של 50% משרה. בשנת 2017 קיבל היתר ממנכ"ל משרד הפנים לשמש במקביל לתפקיד זה כרואה חשבון עצמאי בתפקידי ביקורת. בשנת 2019 החל לשמש כמבקר גם במועצת גדרה בהיקף של 50% משרה.

בג"צ קבע כי מבקר מועצת גדרה פעל "בחוסר ניקיון כפיים". צילום - פרטי,
בג"צ קבע כי מבקר מועצת גדרה פעל "בחוסר ניקיון כפיים"/צילום - פרטי

ברגע שגילו במועצת גדרה כי המבקר עובד גם בעבודה פרטית בנוסף לעבודתו כמבקר במועצת תמר, דרשו ממנו לפעול על פי ההנחיות משרד הפנים. המבקר פנה לערכאות משפטיות כנגד ההחלטה לא לחדש את היתר העבודה שניתן לו ואף פנה למבקר המדינה לקבל צו הגננה. זה "חלק ממסע רדיפה והתעמרות המתנהל נגדי על ידי גורמים אינטרסנטים בכירים במועצת גדרה" טען בבית המשפט.

בג"צ דחה את העתירה על הסף, לא לפני שהעביר ביקורת קשה על האיש שאמור להיות נציג מבקר המדינה. בין היתר נכתב בפסיקת בג"צ על המבקר: "העותר פעל בחוסר ניקיון כפיים שעה 'שהעלים' מעתירתו עובדות שאינן מתיישבות עם גרסתו - ובפרט את העובדה שהסתיר ממועצת גדרה את עבודתו הפרטית; את התנגדותה של האחרונה לחידוש היתר העבודה הפרטית שפקע; ואת העובדה שהעותר נקט נגד מועצת גדרה בהליך לקבלת צו הגנה ממשרד מבקר המדינה. כידוע, חוסר ניקיון כפיים עשוי להוות עילה מספקת לשלילת זכותו של העותר לסעד מן הצדק".

לפני כשבועיים התקיימה במועצת גדרה ישיבה סוערת בה הוצגה ההחלטה של בג"צ והוקראו הדברים הקשים שנכתבו בה. חלק מחברי המועצה דרשו להדיח אותו מתפקידו.

עו"ד אורי בן יוחנה המייצג את המבקר - "תפקיד מבקר המועצה הוא לשמור על הקופה הציבורית ולהבטיח מנהל תקין וטוהר מידות ברשות. יש כאן ניסיון לפגוע ברו"ח רן שלום אורפני כשומר סף והדבר מצביע על כך שיש למי שעושים זאת ממה לחשוש. הניסיון הזה לא ירפה את ידו של המבקר ולא ימנע ממנו מלהמשיך לבצע את המוטל עליו בנאמנות, ביושר ובנחישות. אנו סומכים את ידינו על מי שעורכים את הבירור המשפטי בנושא ועל הבדיקה הנוספת שנעשית בימים אלה".

עו"ד סיגל פעיל, מומחית בדיני עבודה, המייצגת את מועצת גדרה: "מבקר מועצה הוא תפקיד המחייב אמות מידה מחמירות ביותר, במיוחד בכל הנוגע לשקיפות, שמירה על שומרי הסף ועל מנהל תקין. אנו עדים כאן לקביעה חמורה מאד של ביהמש העליון בשבתו כבגצ, נגד מבקר מועצת גדרה , בהליך אותו יזם המבקר עצמו, תוך הסתרתו מהמועצה בה הוא מועסק. מעיון בעתירה שהגיש המבקר מאחורי גבה של מעסיקתו עולה שתיאר בה מסכת עובדתית בלתי מלאה ונכונה ולא בכדי אף התנגד לבקשת המועצה להצטרף להליך השגוי שיזם וניסה למנוע מבגצ מלהחשף לתמונה כולה. בגצ דחה את נסיונותיו אלה של המבקר וקיבל את עמדתה של המועצה במלואה וקבע בין השאר שמבקר מועצת גדרה אינו נקי כפיים. צר למועצת גדרה על התנהלותו החמורה של מבקר המועצה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully