וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתות מסתובבות: הנער בסיכון שהפך ללוחם מוערך - מסייע לחיילים בודדים

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 10:30

נועם אביטל, היה יכול להיות עוד סיפור על נער שהרחוב ניצח אותו, הוא החליט להילחם, התגייס להיות לוחם בגבעתי. בזכות קרן הישג התקבל ללימודי תואר ראשון ושני והיום עומד בראש עמותה שמסייעת לחיילים בודדים

נועם אביטל יכול היה בקלות להיות חלק מהסטטיסטיקה הקשוחה של נערים צעירים שהרחוב ניצח אותם. אביטל, יליד ארצות הברית, נולד להורים חרדים שעלו לארץ, מה שבהמשך הוביל אותו לחיות במסגרות ובפנימיות דתיות בהן לא מצא את עצמו.

כשהוא בן 15, חוסר היציבות בחייו משתלט עליו הוא מוצא את עצמו ביום אחד ברחוב. לאחר שסולק מביתו בגלל מה שהגדירו הוריו "התנהגותו מרדנית". משם הדרך להסתבכויות ולרחוב הקשוח הייתה קצרה וכואבת. במשך שנתיים ויותר הוא חי על הקצה והיה ללא מסגרת יציבה. הכאב האמיתי הגיע כעבור שנתיים בגיל 17. זאת לאחר שקיבל פטור מהצבא שלא רצה לגייס אותו בשל מצבו המורכב חברתית ואישית.

מנער בסיכון למנכ"ל עמותה שמסייעת לחיילים בודדים. פרטי, אתר רשמי
מנער בסיכון למנכ"ל עמותה שמסייעת לחיילים בודדים/אתר רשמי, פרטי

בנקודה הזו אביטל הבין שאם לא יתגייס - הוא יישאר ברחבו לנצח. היה ברור לו שהכניסה לצבא תהיה עבורו כרטיס הכניסה לחברה הישראלית. בנקודה הזו אביטל מחליט להילחם כדי להתגייס ואחרי מאמץ ארוך הוא מצליח להתגייס ואף מגיע להיות לוחם מוערך ביחידת 'עורב גבעתי' ואף מסיים את שירותו הצבאי כחייל מצטיין.

בתום שירותו הקרבי, אביטל רצה להמשיך ולהתקדם ולהירשם ללימודים אקדמאים. אך לצערו הוא לא השלים 12 שנות לימוד מלאות. הוא לא וויתר והגיע למשרדי קרן הישג, שם קיבל מלגת לימודים מלאה תמיכה וסיוע מלא. אביטל, סיים תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי וארץ ישראל ומתחיל את לימודיו בתואר השני.

כשסיים את שירותו הצבאי החליט לסגור מעגל ולסייע למי שהיה במצבו. כיום הוא עומד בראש עמותת "רוח נכונה" שמסייעת לחיילים בודדים.

סיפורו המדהים של נועם אביטל. צילום: פרטי, אתר רשמי
סיפורו המדהים של נועם אביטל/אתר רשמי, צילום: פרטי

קרן הישג שתמכה בנועם ואימצה אותו באמצעות מלגת לימודים ובית חם, תערוך בשבוע הבא אירוע מלגות מרגש ותעניק לעוד מאות חיילים בודדים כמותו מלגה שתאפשר להם להיכנס לחיים חדשים.

אביטל רוצה לשלוח מסר לכל מי שנמצא במצב זהה ולומר ש "הכל תלוי בנו ובכח הרצון שלנו. תקיפו את עצמכם תמיד באנשים טובים ואל תהססו לבקש עזרה כשצריך ולשאוף הכי גבוה שאפשר. תחושת הנתינה היא התחושה הכי טובה שיש"

קרן הישג שהוקמה ע"י ג'רי שוורץ והת'ר רייסמן מקנדה. בני הזוג רואים בחיילים הבודדים הבוחרים לשרת בצה"ל את חוד החנית בתחום ההתנדבות והתרומה למדינת ישראל. הקרן מעניקה מדי שנה מאות מלגות לחיילים בודדים שמעניקים להם מימון לימודים מלא ומעטפת הוליסטית וכלכלית לצרכי מחייה. הקרן מנוהלת מבית 'הישג' שבשדרות רוטשילד על ידי נשיא הקרן אביב בושיסנקי. בדירקטוריון הקרן נמנים שבתי שביט, אלעזר שקדי, עפרה שטראוס ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully