וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים טוב לפני ראש השנה: 5000 גלאי עשן הותקנו בדיור הציבורי במגדל העמק

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 15:01

68 חניכי המכינה הקדם-צבאית בקיבוץ חנתון שבעמק יזרעאל התגייסו השבוע לטובת התושבים שגרים בדיור ציבורי במגדל העמק והתקינו גלאי עשן בדיור הציבורי

ערבות הדדית: 68 חניכי המכינה הקדם-צבאית בקיבוץ חנתון יחד עם עובדי עמיגור, עובדי עיריה ולוחמי אש התקינו כ-5,000 גלאי עשן בכ-1,100 בתי אב במגדל העמק.

גד ספקטור, מנהל המכינה הקדם-צבאית בקיבוץ חנתון, "חלק משמעותי משנת המכינה הוא התנדבות ואקטיביזם, חתירה לתיקון חברתי ובחירה לראות את הצרכים במרחב שלנו בגליל. אנחנו מקווים שדרך העשייה נלמד את החניכים לראות את הצרכים ובעיקר לעשות את מה שביכולתנו לעשות. פרויקט התקנת גלאי עשן הוא חלק מיוזמה מבורכת להעלאת המודעות בקרב הציבור וכמובן הצלת חיים. אנחנו במרתון של התקנה, כיוון שהמטרה העיקרית היא לסיים את התקנת הגלאים לפני חודשי החורף הקרבים, בהם חלה עליה במספר ההרוגים בשריפות דירה כתוצאה מאמצעי חימום".

לדברי ארז שני, מנכ"ל עמיגור, לכל דירה הוקצו בין שלושה לארבעה גלאים. מדובר בגלאי עשן המתריע על הימצאות עשן כבר בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים, המאפשרים כיבוי מוקדם של השריפה או הימלטות מהירה מהדירה. גלאים מסוג זה אינם זקוקים לתחזוקה ובעלי סוללה בעלת אורך חיים של כ-10 שנים. "אנו שמחים לראות כי צעירים משקיעים מזמנם ומגלים אחריות ואכפתיות חברתית, אלו פניה היפות של החברה הישראלית, הרצון לשיפור רווחתם של זכאי הדיור הציבורי גרם לכך ששוב בחרו הצעירים להגיע ולהתנדב עבור הדיירים, ואנו רואים כיצד תרומה קהילתית הנה ערך עליון עבור צעירי המכינה. אנו מודים לעירייה ולראש העיר אלי ברדה על הנכונות והפעולות שנעשות לרווחת הדיירים ושמירה על שלומם".

חניכי המכינה הקדם-צבאית בחנתון התקינו גלאי עשן ב-1,100 בתי אב בדיור הציבורי במגדל העמק. יחצ, אתר רשמי
חניכי המכינה הקדם-צבאית בחנתון התקינו גלאי עשן ב-1,100 בתי אב בדיור הציבורי במגדל העמק/אתר רשמי, יחצ

מפקד תחנת משנה מגדל העמק במחוז צפון של כבאות והצלה לישראל, רשף אורן בוסקילה: "גלאי עשן הוא כיפת הברזל הפרטית כנגד השריפות בבתים. בכבאות והצלה לישראל שמחים על שיתוף הפעולה עם הקהילה במסגרת התקנת גלאים בדירות עמיגור שבמגדל העמק, לצד ימי קהילה והדרכות לאוכלוסייה ביום יום. אני מבקש להודות לעמיגור, לעירייה ולחניכי המכינה על ההתגייסות ומכאן קורא לציבור - גלאי עשן בעלות נמוכה ובהתקנה פשוטה, יתריע על השריפה בתחילתה ויאפשר הימלטות מהירה בזמן שריפה. התקינו גלאי עשן - זה מציל חיים".

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה: "אני מתרגש לראות את שיתוף הפעולה המיוחד המתקיים בין עיריית מגדל העמק באמצעות היחידה להתנדבות של העיריה עם חברת עמיגור, המכינה הקדם צבאית בחנתון ונציגי כב"ה בפעילות בטיחותית מצילת חיים למען שלומם וחייהם של תושבי העיר הגרים בדיור ציבורי. המאמץ וההשקעה של חניכי וחניכות המכינה הקדם צבאית שהתקינו את הגלאים מכל הלב מבטאים הכרת הטוב וערבות הדדית מעוררי השראה בפתחה של שנה חדשה הבאה עלינו לטובה. שנה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully