וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בטבריה: הסכם גג של 2.7 מילארד ש"ח

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 14:43

המתנה של הממשלה רגע לפני הבחירות, הסכם גג היסטורי בטבריה במסגרתו ייבנו 7400 דירות חדשות, מתחמי עסקים מסחר ותרבות. האם זה הפתרון של טבריה?

הבוקר (ג') חתם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין על הסכם גג עם עיריית טבריה בהשקעה תקציבית של כ-2.7 מיליארד ₪ מטעם המדינה. במסגרת הסכם הגג תגדל טבריה בשנים הקרובות ב-7,400 יחידות דיור ושטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות. המשמעות העיר טבריה תגדל ב 50%.

מדובר במהלך היסטורי של המשרד לקידום חתימת הסכם גג, שבמסגרתו יוענקו לראשונה לעיר טבריה, כלל המשאבים הנדרשים כדי להביא אוכלוסייה חדשה לעיר ולייצר בשורה בדמות בנייה חדשה לכל אזור הצפון.

ביוזמת משרד הבינוי והשיכון לקידום הסכם הגג בעיר טבריה, חברו כל גורמי הביצוע הממשלתיים לעבודה מתואמת, במטרה לתת מענה לצרכי הדיור הצפויים בעיר לשם הקמתן של שכונות מגורים חדשות בעיר טבריה הכוללות 7,400 יחידות דיור בקרקע מדינה לרבות שטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ ומתואם עם כלל הגורמים.בנוסף, יוקצו תקציבים להקמת מוסדות ציבור, פיתוח ושיקום תשתיות ותיקות ותשתיות על בעיר טבריה.

היסטוריה הסכם גג לטבריה. צילום: דוברות טבריה, אתר רשמי
היסטוריה הסכם גג לטבריה/אתר רשמי, צילום: דוברות טבריה

פיתוח התשתיות, שטחי הציבור, הפארקים, הכבישים ועוד יזכו למימון מטעם המדינה בתקציב של כ-2.7 מיליארד ₪ . ההסכם יבטיח תהליך שיווק ובנייה מהיר שברובו יבוצע על ידי העירייה לטובת הבטחת איכות חיים גבוהה יותר לתושבי העיר.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "ההסכם הגג החדש בעיר טבריה הוא חלום שמתגשם. למעשה, ההסכם החדש שחתמנו היום יגדיל את אוכלוסיית טבריה ב50% ויביא להשקעה של 2.7 מיליארד שח בעיר, סכום חסר תקדים. מדובר על בשורה גדולה לתושבי העיר, גם לצעירים וגם לתושבים הוותיקים, כיוון שההסכם הוא לא רק בנייה חדשה אלא גם התחדשות עירונית שתשנה את פני העיר ותהפוך שכונות וותיקות לחדשות ומודרניות. טבריה הולכת לשנות את פניה. כשהתחלנו את התהליך, היינו נחושים והיום, החלום מתגשם, פנינת הגליל, טבריה מתחדשת, מתפתחת ומשנה את פניה!"


ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף: "כל מה שביקשנו במשך שנים רבות, היו הדחיפה, הסיוע הממשלתי והאמונה המלאה בטבריה שיכולה להחזיר לעצמה את הזוהר המוכר - את אותו הקסם על ים כנרת, את טבריה שטובה ראייתה, את אותה העיר שכולם רוצים לראות פורחת ומשגשגת. הסכם הגג עליו חתמנו הוא בשורה אדירה לטבריה המתחדשת. החתימות של כל אחד ואחד מאיתנו על הסכם הגג, היא אמירה ברורה וחד משמעית. היא לא עוד פיסת מקום על דף הסכם - היא פיסת היסטוריה לעיר טבריה. אני מודה לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין, למנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ולכל אנשי המקצוע הנפלאים, על ששמו את טבריה במרכז. הם לא רק דיברו - הם פשוט עשו למענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully