וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר בוועידת המנכ"לים באילת: "אני דוגל בכלכלה ליברלית והעברת סמכויות לשלטון המקומי"

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 18:20

שר האוצר אביגדור ליברמן בשיחה עם עופר פטרסבורג בוועידת המנכ"לים ברשויות המקומיות באילת

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו הופיע בועידת המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות באילת ובפתיחת דבריו התייחס לשלטון המקומי והמרכזי: "אין ספק שבהשוואה לשלטון המרכזי, השלטון המקומי מקרין יציבות. אנחנו בסיבוב חמישי של בחירות וזה דבר מטורף. בדרך כלל השלטון המקומי הרבה יותר יציב ומי שמוכיח את עצמו ממשיך ליותר משתי קדנציות. ראיתי שהשלטון המקומי הוכיח את עצמו באמת בפעם הראשונה במלחמת לבנון השניה כאשר שני סקטורים שתפקדו ישירות אחד מול השני זה הסקטור הפרטי והשלטון המקומי. אני דוגל בתפיסה הכלכלית ליברלית ובעד להעביר כמה שיותר סמכויות לשלטון המקומי, מבחינתי התפקיד העיקרי של הממשלה זה לא להפריע, לא להתערב ולא לגרום נזק".

שר האוצר בשיחה עם עופר פטרסבורג בוועידת המנכ"לים באילת. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
שר האוצר בשיחה עם עופר פטרסבורג בוועידת המנכ"לים באילת/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים

בחירות חמישיות

"היום הדבר המרכזי הוא להבטיח יציבות שלטונית, ראשי הערים יודעים מה זה להיות בלי ממשלה ובלי תפקיד, אין פרוקייטים ותמיכה, התגלגלנו 3 שנים והם הרגישו את זה על בשרם. אני הרבה שנים מלווה כל מיני נסיונות לתקן את המערכת הפוליטית, פעם עם בחירה ישירה או משטר נשיאותי או בחירות אזוריות, שום דבר לא יוצא מזה. חייבים להעביר בחקיקה בכנסת הקרובה ולאמץ את נוהל יו"ר הכנסת.
אי אפשר לתת לממשלה 4 שנים של חסינות, אלא להבטיח לשנתיים שהממשלה קמה ויהיה ניתן להדיח אותה ברוב של 90 קולות וכך הממשלה תוכל להתמקד בעשייה.
המבנה הפוליטי שלנו הוא כזה שכבר בשבוע הראשון יש הצעת אי אמון בממשלה. רוב המאמצים הולכים על השרדות פוליטית במקום להתעסק בפיתוח המשק או עבודות לטובת האזרח.

אני מקווה שאם ההצעה שלי תתקבל אלה יהיו בחירות אחרונות. אני שמעתי את בני גנץ, יש לו אופציה אחת ויחידה להיות ראש ממשלה וזה אם נתניהו לא יקבל 61 מנדטים והוא יעשה איתו ויחד עם החרדים ממשלת רוטציה כאשר הוא ידרוש להיות ראשון. גם לגבי יאיר לפיד, לצערי ברור שהוא מכין את דעת הקהל לקואליציה עם ש"ס ויהדות התורה, אנחנו לא נהיה שם. המשימה המרכזית היא לא לתת לנתניהו להגיע ל-61 מנדטים ואז אפשר יהיה להקים ממשלה ציונית ליברלית ללא נתניהו".

לימודי ליבה

"לב הבעיה היא לימודי ליבה, כמה שנרחיק יותר את האנשים מהלימודים כך הנטל על מעמד הביניים ומשלמי המיסים יגדל. נתניהו הבטיח להם שירחיב את אותם התקציבים גם על החינוך העצמאי ואני בקשתי מאגף התקציבים שיבדקו מה זה אומר, זה כולל את כל הישיבות הקטנות ונגיע לפחות ל-4 מיליארד שקלים!. מעבר לכך יהיו השלכות רוחב, כל בתי ספר של הכנסיות וגופים פרטיים גם יקבלו את זה, מדובר במילארדי שקלים. בכסף הזה אפשר להשתמש כדי לחזק את הביטחון האישי ולחיזוק המשטרה, צריכים עוד אלפי שוטרים לחיזוק תחנות המשטרה ברחבי הארץ".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר האוצר באילת. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
שר האוצר באילת/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים

השר התייחס לנתונים הכלכליים

"היום מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם ביכולת להתמודדות עם המשבר העולמי, בשוויץ מכניסים מגבלות על שימוש בחשמל והודיעו על טמפ' מקסימלית בחדרים, זה לא משבר מקומי.
כשמחירי הפחם קופצים ב-180 אחוז ברור שזה משפיע על מחירי החשמל, אבל היום מחירי החשמל במדינת ישראל הם חצי מגרמניה, מחירי המים זולים ב-70% מהממוצע העולמי. אני קבלתי משק עם אבטלה של 9.4% וגירעון של 10.5% היום יש לנו 0 גירעון ו-0 אבטלה, המשק נמצא במצב מצוין ואנחנו מתמודדים עם כל הקשיים, כולל מחירי הדלק שעליהם הורדנו את הבלו כדי לאפשר למשק לצמוח".

מחירי הדיור

"כדי לשמור על מחירים סבירים צריך לבנות לפחות 70 אלף יחידות דיור. אנחנו בנתונים האחרונים הגענו ל-20 אלף התחלות בנייה בכל רבעון, קצב של 80 אלף יחידות דיור ואין פה הוקוס פוקוס ושלא יספרו סיפורים, כדי להוריד מחירים צריך להציף את השוק במהלך 3-4 שנים. כמובן שהעדר יציבות שלטונית פוגעת במהלכים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully