וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת מנכ"לי הרשויות באילת: יציבות בעידן של אי ודאות

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 9:35

וועידת המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות נפתחה אמש בראשות יו"ר האיגוד ומנכ"ל עיריית ראשון לציון דורון מילברג במלון מלכת שבא באילת.

אי הוודאות הפוליטית בישראל, ריבוי החלפות שרים ומנכ"לי משרדי ממשלה והעדר אסטרטגיה מתמשכת של משרדי הממשלה, מותירה את את ראשי הערים והשלטון המקומי כאי של יציבות בתוך הכאוס הפוליטי. מנכ"לי הרשויות המקומיות הם הכח המרכזי המניע את השירות לתושב.

ועידת המנכ"לים של הרשויות נערכת באילת. באירוע הפתיחה, נשאו דברים, לעיני 300 משתתפי הועידה, שרת הפנים איילת שקד, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג וחיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי.

דורון מילברג, יו"ר האיגוד ומנכ"ל עיריית ראשל"צ הודה לכל העוסקים במלאכה ולמשתתפי הועידה והסביר את שם הועידה 'יציבות בעידן אי ודאות': "הועידה מתקיימת חודש וחצי לפני הבחירות לכנסת ה-25 כשאנו מצויים בעיצומה של מערכת בחירות תחת ממשלת מעבר. אני מודאג ולא יכול להתעלם מההשלכות של אי היציבות השלטונית במדינה, העלולה להוביל לאנרכיה שלטונית. לדוגמא, עברנו 4 שרי תחבורה בתקופה קצרה וכך בשאר המשרדים המשפיעים על חיי התושבים ברשויות. חילופי השרים מובילים לשינויי מדיניות תכופים, ביטול של תוכניות עבודה וגניזת תוכניות, דבר שפוגע באזרחים ובנו, קובעי המדיניות בשלטון המוניציפלי. נבחרת המנכ"ליות והמנכ"לים כאן מובילה את העשיה בערים ובמועצות!".

ועידת מנכ"לי הרשויות באילת. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
ועידת מנכ"לי הרשויות באילת/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים

יו"ר מש"מ חיים ביבס התייחס להעברת סמכויות לשלטון המקומי: "יצרנו משהו שהרבה זמן לא נראה, ואני שמח על כך שאחת התוצאות המרכזיות והחשובות ביותר זה העברת סמכויות לשלטון המקומי. אז אני רואה שבחלק מהמקומות זה רציני ובחלק כבר חזרו על השיטה הישנה שבה 'לא נעביר סמכויות' - אלא נעשה משהו ככה ביניים. אני חושב שזה לא נכון כי בסוף צריך לשחרר את השלטון המקומי. רשויות שהן רשויות חזקות, רשויות יציבות, תשחררו אותן שימשיכו לרוץ קדימה ולעבוד. יש 190 רשויות שצריך להתמקד בהם, לשים בהם את המשאבים וצריך לטפל בהם. אני חושב שזו העברת הסמכויות האמיתית שצריכה להיות בהרבה נושאים שצריך לשחרר ולעשות בבקרה מלמעלה את הפיקוח".

שרת הפנים איילת שקד ציינה כי: "אני בתקופה מאוד לחוצה ולא ישנתי כבר שני לילות, לילה אחד בגלל יועז והשני בגלל הבית היהודי. בחרתי אחרי 10 שנים בפוליטיקה להכניס את הראש הכי עמוק באירוע. אני בטח גם לא אשן הלילה אבל היה חשוב לי להגיע לכאן ולא לוותר כי העשיה שלכם המנכ"לים חשובה מאוד. עשינו רבות במשרד הפנים אך יש דברים שלא השלמנו בשל היציאה לבחירות".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג שאמרה: "היערכות למשבר האקלים קריטית ברמה הלאומית, ויותר מזה לרשויות המקומיות. אני קוראת לכל הרשויות להתחיל להכין תוכניות להיערכות למשבר האקלים. המשרד להגנת הסביבה מפתח כלים, מידע ותמיכות כספיות ומקצועיות להכנת התוכניות וליישומן. הציבור הישראלי מודע יותר לסביבה שלו, ודורש לחיות חיים בריאים, נקיים ומקיימים יותר. זה מגיע אליכם, הרשויות המקומיות, כמו שזה מגיע אלי, ואולי יותר. המשרד להגנת הסביבה לא יגשים את המדיניות שלו ולא יעמוד במחויבויות שלו ללא הרשויות המקומיות, והרשויות המקומיות לא יצליחו לשפר משמעותית את מצב הסביבה ללא המשרד להגנת הסביבה".

שרת הפנים איילת שקד באילת. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
שרת הפנים איילת שקד באילת/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים
ועידת מנכ"לי הרשויות באילת. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
ועידת מנכ"לי הרשויות באילת/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים

לאחר מכן קיימה מנכ"לית עיריית בת ים יודפת אפק ארזי ראיון עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן.

לקראת סיום היום, התקיים פאנל מעניין שעסק באתגרי העתיד בשירות לתושב בו השתתפו מנכ"לית משרד התקשורת, ראש עיריית גבעתיים וראש מועצת קריית יערים, מנכ"לי רעננה, גני תקווה, ג'לג'וליה ועוד.

וועידת המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות תמשך עד ליום חמישי ויופיעו בה שר האוצר אביגדור ליברמן, סגן השר לבט"פ יואב סגלוביץ, מנכ"לי משרדי הפנים והגנת הסביבה, מנכ"ל רמ"י, ראשי ערים ומועצות, מנכ"לי רשויות לצד אנשי תקשורת.

ועידת מנכ"לי הרשויות באילת. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
ועידת מנכ"לי הרשויות באילת/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים
  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully