וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שער לסרטן?" כך הגיבה ראש העיר לתוכנית המתאר לפינוי מפרץ חיפה

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 11:58

ראש העיר חיפה, עינת קליש בהתבטאות חריפה כנגד ההמלצות לתוכנית המתאר למפרץ חיפה. ‏"שער המפרץ או שער לסרטן? האם תרכשו שם נדל"ן?"

הוועדה המקצועית לפיתוח מפרץ חיפה, בראשות סמנכ"לית מינהל התכנון, ליאת פלד, אישרה את החלופה תוכנית המתאר לקידום ופיתוח אזור מפרץ חיפה (תמ"א 75), שגובשה והוכנה על ידי רשות מקרקעי ישראל.

תוכנית "שער המפרץ" (תמ"א 75) הינה תוכנית מתארית לפיתוח האזור, בכלל זה מגורים בהיקף של 100,000-140,000 יחידות דיור, תעסוקה, מסחר, תעשייה, לוגיסטיקה, שטחים פתוחים ותשתיות וקביעת הוראות והנחיות להכנת תכניות מפורטות.

עם פרסום התוכנית לציבור, הגיבה ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם - ‏"שער המפרץ"? או "שער לסרטן"? מאחורי ההדמיות היפות שמוכרות 130 אלף יחידות דיור חדשות, תמ"א 75 היא גם תכנית להקמת מרכזי אכסון דלקים וחומרים מסוכנים, המבוססת על נמל דלקים ורציף כמיקלים חדשים. את החלק הזה בתכנית הקפידו לא להציג לכם, הציבור האם תרכשו שם נדל"ן?"

המפעלים הפטרוכימיים ובתי זיקוק, מפרץ חיפה,. יניב נדב, פלאש 90
המפעלים הפטרוכימיים ובתי זיקוק, מפרץ חיפה,/פלאש 90, יניב נדב

התוכניות המפורטות שיוקדמו בהתאם לתוכנית המתאר יוכלו לכלול היקפים מוערכים של: 130,000 יחידות דיור, 5,500,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 4,400,000 עבור מבני ציבור, 3,000,000 עבור שטחי מסחר, 14,000 מ"ר עבור מלונאות ופארק מטרופוליני על שטח של 5,300 דונם.

החלופה שנבחרה מתווה את שינוי פני העתיד במפרץ חיפה תוך יצירת חיבור אורבני רציף בין הקריות לעיר חיפה וקישורים למוקדי תעסוקה במרחב, זאת במטרה לחזק את מטרופולין חיפה ולאזן בין שטחי מגורים, תעסוקה ותעשייה, תוך הפחתת השימוש ברכב הפרטי ונגישות של תושבי האזור לשטחים הפתוחים. בנוסף, מציעה החלופה את ייעודי הקרקע העתידיים למגורים ותעסוקה בשטח המפעלים ומבטיחה את קיומו של פארק מטרופוליני איכותי, בהיקף של 5,300 דונם, שיישען על נחל הקישון ובהמשכו יתחבר לפארק מורד הקישון.

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "אני רואה הישג משמעותי וחשיבות רבה בהחלטת ועדת העורכים שכן מדובר בצעד שלאחריו ייערכו ויוגשו מסמכי התכנית לדיון במוסדות התכנון הארציים וזאת במטרה להניח את היסוד לשינוי ארוך הטווח של פני המפרץ ולהביא לשיפור איכות הסביבה והחיים של תושבי המרחב והמטרופולין כולו".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "אישור החלופה היום מהווה צעד משמעותי להגשמת חזון שער המפרץ בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי התעשייה הפטרוכימית מלב מפרץ חיפה, שיביא לשיפור איכות חיי תושבי מטרופולין חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט. החלופה שנבחרה עושה את האיזון הראוי בין פיתוח מגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים ובכלל זה הרחבה משמעותית של הפארק המטרופוליני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully