וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות עירונית - פתרון אמיתי למצוקת הדיור או טרנד נוסף בעולם הנדל"ן?

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 19:52

קצב גידול האוכלוסייה בנסיקה, ושטחי הבנייה נותרים בעינם. על כן, יש לייצר פתרונות יצירתיים, כדוגמת פרויקט התחדשות עירונית שמאפשר למצוא דירה במרכזן של ערי ביקוש, ובמקביל, להשביח ולפתח מוסדות קהילה, חינוך, מסחר, ותשתיות בהן, ובכך, להחיות שכונות שלמות.

התחדשות עירונית הינה אופציה אחת מני רבות של משפחות רבות לשדרג את רמת חייהן, ובמקביל, להישאר לגור באותה השכונה והעיר בה הם גרים. עם קצב גידול האוכלוסייה המתגבר ויוקר המחייה שמטפס אט אט, משפחות רבות נדרשות להסתגל למצב הקיים ולפתח אפשרויות מגורים יצירתיות.

מדינת ישראל צפויה להיות צפופה יותר ויותר בשנים הקרובות. למעשה, זו תופעה שאינה מדוברת דיו והיא כוללת השפעות מרחיקות לכת על משפחות, זוגות צעירים וקשישים. העומסים בכבישים צפויים לגבור גם כן, ולייצר השפעה ארוכת טווח על תחומים רבים בחיינו כמו בחירת מקום העבודה, מוסדות חינוך ומרכזי תעסוקה. נתוני דו"ח ארגון "צפוף" שפורסמו ביוני אשתקד, ממחישים מצב בו מדינת ישראל עתידה להכפיל את אוכלוסייתה עד 2050, ולאור כך, היא תיאלץ להוסיף בשנים 2040-2050, היצע דירות הגדול פי 2 יותר מהיצע הדירות שנבנו בעשור האחרון (2019-2010).

הדמייה: פרויקט "התאנה" בקרית אונו של חברת ענב.. הדמייה : ollin, אתר רשמי
הדמייה: פרויקט "התאנה" בקרית אונו של חברת ענב./אתר רשמי, הדמייה : ollin

מומחי נדל"ן ממשיכים להתריע כי שורש הבעיה טמון במחסור בדירות באזורי הביקוש והמחירים רק עולים משנה לשנה. עם זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינת כי מגמת הדיור החלה עם עליית התחלות הבנייה ושבירת שיאים חדשים בקצב הנפקת היתרי הבנייה ובהיקף הבנייה הפעילה. פרויקט התחדשות עירונית, מציע פתרון למציאת דירה באזורי ביקוש, לצד פיתוח מוסדות חינוך וקהילה, מסחר ותעסוקה, פיתוח ריאות ירוקות ושיפור תשתיות במרכזן של ערי הביקוש.

דוגמא לפרויקט שכזה הוא פרויקט "התאנה" בקרית אונו של חברת ענב. מדובר על פרויקט שנמצא בלב העיר, ובעל קרבה למוסדות חינוך יסודיים ותיכוניים. בנוסף, ולא פחות חשוב מכך, הפרויקט בעל קרבה ל"מכללת אונו", ונמצא בשכונה שקטה ופסטורלית הנמצאת במרחק הליכה מקניון קריית אונו.

מדובר בפרויקט בו יהרסו 3 מבני רכבת ישנים ומסוכנים, ובמקומם, ייבנו 4 בניינים בעלי 17 קומות, המכילים כ־ 255 יח"ד בסך הכול. הפרויקט מאופיין בסביבה רווית שטחים ירוקים, ובעל גישה נוחה לצירי התחבורה המרכזיים.

"פרויקט שכזה, איננו רק משנה את חיי תושבי העיר, אלא את פני העיר כולה תוך השבת חיים לשכונות ישנות בערים מתפתחות שמבקשות לשפר נראותן." אמר אפי כץ, מייסד ומנכ"ל חברת ענב נדל"ן המתמחה בהתחדשות עירונית מעל ל-15 שנה.

הפרויקט עתיד לקדם הגירת אוכלוסייה איכותית לערי מפתח, הכוללת משפחות וזוגות צעירים. "כדי לבצע פרויקט של התחדשות עירונית, החברה המבצעת נדרשת לגלות חוסן כלכלי בכדי לעמוד בהוצאות נלוות, אתגרים ושינויים לאורך שנים, ולוודא דאגתם לדיירי הפרויקט מהחל מהשלב הראשון שלו." הוסיף ואמר כץ. לרוב, פרויקטים של התחדשות עירונית כוללים אוכלוסייה מגוונת- צעירים ומבוגרים, זוגות ומשפחות מרובות ילדי, עולים חדשים ועוד.

אפי כץ, מייסד ומנכ"ל חברת ענב נדל"ן. באדיבות המצולמים
אפי כץ, מייסד ומנכ"ל חברת ענב נדל"ן/באדיבות המצולמים

פרויקט התחדשות עירונית נוסף, מתקיים בשכונת "תקומה" בעיר כפר סבא. פרויקט זה, מקודם על ידי חברת ההתחדשות העירונית "ענב נדל"ן" ובמסגרתו, מוקמות 1,100 יחידות דיור ב־ 14 בניינים. מדובר בבניינים הממוקמים בסמוך לתחנת הרכבת של העיר עם נגישות רבה לצירי תנועה ראשיים, ונתונים במרחק הליכה מהפארק המרכזי בעיר ובקרבה למרכזי מסחר ותעסוקה.

לאור הצפיפות המאיימת ומשבר הדיור שנמצא על מפתן דלתנו בכל רגע נתון, יש לשקול פרויקט התחדשות עירונית בכל עיר. מדובר בפרויקט שתורם לא רק לתושבי העיר ולנראות העיר עצמה, אלא למדינה כולה- שימוש בשטח קיים ובניית בניינים רבי קומות, יפיגו את המצוקה ברחבי המדינה, ויהוו פתרון לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully