וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים נגד התמודדותו של מאיר שטרית לראשות העיר יבנה: "עננה ערכית מרחפת מעליו"

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 19:05

משרד הפנים הכריז על בחירות מיוחדות ביבנה בעקבות מותו של ראש העיר. מי שייבחר יתמודד שוב בעוד כשנה. בין המועמדים הבולטים השר לשעבר, שבעבר נטען כי חתם על הסכם שתיקה עם עוזרת בית שלכאורה הטריד מינית. "הגיע הזמן שבישראל המבחן יהיה לא רק פלילי, אלא גם ערכי"

שרת הפנים איילת שקד הכריזה הבוקר (ראשון) על בחירות מיוחדות בעיר יבנה בעקבות מותו של ראש העיר צבי גוב ארי, שכיהן בראשות העיר 24 שנים. הבחירות ייערכו ב-15 בנובמבר והמועמד שייבחר יתמודד שוב בבחירות הארציות שייערכו באוקטובר 2023.

מועמד ישן-חדש שהודיע לוואלה! מקומי כי יתמודד שוב לראשות העיר, הוא השר וראש העיר לשעבר מאיר שטרית, שיתמודד בגיל 73 בבחירות לראשות העיר. שטרית כיהן כראש העיר יבנה בגיל 25. לפני כשנה עלה שמו לכותרת, אחרי שההתבקש על ידי שר המשפטים גדעון סער להתמנות לוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה. אך בעקבות לחץ ציבורי הסיר מועמדותו בעקבות פרשת העבר, בגין טענות, לכאורה, להטרדה מינית והסכם השתיקה שנחתם לכאורה עם עוזרת הבית שטענה כי הטריד אותה.

בארגוני הנשים תקפו את מועמדותו של שטרית וקראו לו לפרוש מהמירוץ. "ראוי שאדם שמתמודד על תפקיד כה בכיר יהיה נקי מכל עננה ערכית שמרחפת מעליו", נמסר מארגון נעמת. "הגיע הזמן שבישראל המבחן לא יהיה רק זה הפלילי אלא גם המבחן הערכי". באיגוד מרכזי הסיוע מסרו כי "לא יעלה על הדעת שמאיר שטרית, שטרח לשלם, על פי פרסומים, לאשה סכום כסף תמורת שתיקתה, יהיה מועמד לתפקיד ציבורי. עבר הזמן בו גברים בתפקידים בכירים יוכלו לפגוע, לנצל, להטריד בלי לשלם מחיר. אדם שרוצה להתמודד על ראשות עיר צריך להיות נקי מכל רבב".

"צריך להמשיך בפיתוחה של יבנה שאותה אני אוהב ובה אני גר מגיל 10", אמר שטרית. "כמי שהפך אותה לעיר וראש העיר הראשון שלה. אני רוצה לתרום מהנסיון העשיר שלי לטובת העיר".

בחירות מיוחדות ביבנה, בין המועמדים הבולטים, מאיר שטרית, חיים מסינג, רועי גבאי ואלי אלוש. באדיבות המצולמים
בחירות מיוחדות ביבנה, בין המועמדים הבולטים, מאיר שטרית, חיים מסינג, רועי גבאי ואלי אלוש/באדיבות המצולמים

מי שממלא את מקומו של גוב ארי מאז מותו, חיים מסינג, סגן ראש העיר, הכריז כי יתמודד אף הוא בבחירות לראשות העיר. "ההחלטה על הבחירות המוקדמות זאת החלטה אומללה, מדובר בסחרור של העיר, ב - 1 בנובמבר בחירות ארציות, ב - 15 בנובמבר בחירות מיוחדות, ב 28.10.23 שוב בחירות מקומיות, העיר נכנסת להקפאה של שנה ותעסוק רק בבחירות".

רועי גבאי, יושב ראש האופזיציה ביבנה ומי ששימש כראש מטה במשרד האוצר ומשרד ירושלים ומורשת, מכריז כי יתמודד לראשות העיר. "כאחד שהוביל פרויקטי ענק במיליארדי ש"ח במשרד הממשלה, כמפקד פלוגה ביחידה קרבית במילואים, כחבר מועצה וכמי שהוביל את האופוזיציה בשנים האחרונות ביבנה יש בי את הכישורים והניסיון להפוך את יבנה לעיר החלומות של כולנו. אני קורא לכל חברי המועצה ולכל המועמדים לקיים בחירות נקיות, ערכיות. עלינו לזכור כי נדרש לעבוד יחד ביום שלאחר הבחירות למען העיר, להמשיך את הקיים ולהוביל אותה לעתיד מבטיח".

בנוסף, אלי אלוש, מנכ"ל הרשת למרכזים קהילתיים ביבנה הודיע גם הוא, כי יתמודד לראשות העיר.

ממשרד הפנים נמסר - "בהתאם לחוק, מועד הבחירות נקבע ביום ג' בתום 60 יום ממועד הפסקת כהונתו, דהיינו 18.10.22, אך בשל הקרבה לחגים, נוכח הבחירות לכנסת ה- 25, ועל מנת לתת למועמדים את זמן ההתארגנות הדרוש, הוחלט כי מועד הבחירות יתקיים כאמור ב- 15.11. ההחלטה על קיום הבחירות כעת, שנה לפני מועד הבחירות בכלל הרשויות המקומיות, נבחנה לעומק, והתקבלה לאחר דיונים והתייעצויות, בהתאם לחוק, ובהמלצת משרד המשפטים. המועמד שיבחר לראשות העיר יכהן בתפקידו עד מועד הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2023".

שרת הפנים איילת שקד פרסמה בטויטר: ‏תושבי יבנה היקרים, למרות שזה לא נכון עבור העיר יבנה לערוך בחירות ובעוד שנה עוד פעם בחירות, זו לשון החוק ואין אפשרות לדחותן. הבחירות המיוחדות לראשות העיר תתקיימנה בתאריך כ"א בחשוון התשפ"ג, 15.11.22. בהצלחה רבה למועמדים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully