וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מבאר יעקב הגשים חלום ויוצא לקורס טייס

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 9:27

ע', היה ילד ביישן ונחבא אל הכלים, בכיתה ז' החליט להצטרף לקבוצת יונסטרים בבאר יעקב והחלו בפיתוח של סטארט אפ. על פתק קטן כתב את החלום שלו, להיות טייס בחיל האוויר הישראלי. בימים אלו הוא מגשים את החלום

הקילשאה כמעט תמיד נכונה, "כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו". כך ניתן לתאר את המפגש, הכמעט מקרי בין ע', ילד ביישן מבאר יעקב למוטי פרנקו, סגן ראש העיר באר יעקב בהתנדבות ומנטור מוביל בעמותת יונסטרים.

"הכל התחיל לפני כמה שנים", נזכר ע', "ראיתי מודעה של מוטי שקוראת לתלמידי כיתות ז' להצטרף לקבוצת יזמים שהוא מקים כל שנה בבאר יעקב".

עמותת יוניסטרים מעניקה לבני הנוער כלים מעולם היזמות, אשר באמצעותם הם הופכים חלום לתכנית עסקית, תוך הרחבת האופקים וההשראה במחוזות החדשנות, כדי שיהיו מסוגלים לייצר פתרונות חדשים ולחולל שינוי בעולם. העמותה פועלת ב-85 יישובים בישראל ולפני מספר שנים נבחרה העמותה על ידי האו"ם כארגון השני המשפיע בעולם.

פרנקו וע' רגע לפני היציאה לקורס טייס. באדיבות המצולמים
פרנקו וע' רגע לפני היציאה לקורס טייס/באדיבות המצולמים

ע' ילד ביישן ומפונם רצה לפרוץ קדימה אבל מחסומי החששות והביישנות עצרו אותו. החלום להמציא מוצרים להייטק ולהיות בעשייה טכנולגיית כל הזמן בערו בו. המפגש עם מוטי פרנקו הצית זאת.

פרנקו שמתנדב בעמותה כמעט 20 שנה מספר בהתלהבות שסייע להקים עשרות מרכזים ברחבי ישראל ואף ניצח עימם בתחרות יזם השנה. "הקמת הקבוצה בבאר יעקב היתה מרגשת עבורי עוד יותר. זה הבית שלי! תרתי משמע".

את המפגשים קיים פרנקו בביתו הפרטי ועשרות ילדים הגיעו למפגש הראשון. "מהקבוצה הזו ישארו 15" אמר פרנקו, "אנחנו לא מוותרים על אף אחד, אבל הסטטיסטיקה אומרת שיהיו 15 שיתמידו כל השנה ויגיעו לתחרות יזם השנה".

לאחר היכרות קצרה נתבקשו הילדים לרשום על פתק את החלום שלהם. "אין כמו חלומות של ילדים" אומר פרנקו, "אלו החלומות המזוקקים ביותר לפני שהחיים טופחים על פניהם וזו ההזדמנות שלנו כבוגרים להיות שם ולומר: ברור שאת/ה יכול/ה!".

על הפתק של ע' היה כתוב: אני רוצה להיות טיס.

לאחר המפגש נשאר ע' לדבר עם פרנקו אישית. הביע בפניו את רצונו להתמודד על תפקיד מנכ"ל החברה שבני הנוער יקימו. פרנקו החזיק בכתפיו של ע' ואמר לו: "תעמוד מול החברים שלך ותשכנע אותם שאתה מתאים!" וכך היה. ע', ילד מופנם עם חיוך כובש אכן כבש את חבריו ונבחר לתפקיד המנכ"ל פה אחד. בני הנוער יצרו אפליקציה בשם MyChef שהינה אפליקציה ייחודית שמסייעת לכל אחד בבית לייצר ארוחה בהתאם למרכיבים השונים שיש בבית.

ההצלחה לא איחרה להגיע, בכירי המשק התעניינו במיזם המיוחד ובני הנוער נפגשנו עם שר האוצר דאז, משה כחלון, עם בכירי איגוד השפים, אבל השיא היה תחרות יזם השנה בו לוקחים חלק כל בכירי עולם היי טק והמגזר העסקי של ישראל.

באירוע מרשים ב"היכל התרבות" מול חבר שופטים קשוח (עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק, אהרון אהרון המדען הראשי, רוני צארם מייסד ויו"ר יוניסטרים ואחרים) הציג ע' את האפליקציה ולאחר מספר שעות, הכריז דרור גלוברמן: "ובמקום הראשון - באר יעקב"....

פרנקו שומר על קשר עם החניכים שלו. לא רק בבאר יעקב. חלקם כבר נשואים עם ילדים. "חשוב לי לראות שהילדים האלה הופכים להיות אנשים משמעותיים" אומר פרנקו ומוסיף "מדובר על ילדים בפריפריה הסוציואקונומית/גיאוגרפית של ישראל ויוניסטרים נתנה להם הזדמנות מדהימה!"

לפני כחודשיים, ע' סיים את לימודיו בתיכון ומוטי פרנקו הגיע לברך בטקס הסיום. שוב ע' המתין שכולם יתפזרו ויחד עם הוריו המרוגשים סיפרו לפרנקו על קבלתו לקורס טיס. "אתה זיהית את הילד שלי לפני כמה שנים ואמרת לי: אתה תשמע עליו".

פרנקו סבור שבכל ילד יש אוצר חבוי וצריך רק לאפשר לו לצאת לעולם. הגבול הוא השמים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully