וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית חיפה הוציאה צו הפסקת עבודה למלונית לילדים חולי סרטן

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 18:13

לקרוא ולא להאמין: צו הפסקת עבודה שהוציאה עיריית חיפה למלונית לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, תוקע את השלמת הפרויקט ומותיר לעת עתה את המבנה כאבן שאין לה הופכין

מדי שנה מתגלים בישראל כ-450 ילדים שלוקים במחלקת הסרטן בטווח הגילאים שבין 0-18, אותם ילדים חולי סרטן נאלצים להתמודד עם טיפולי יום אינטנסיביים, כימותרפיים או ביולוגים, המתפרסים על מספר ימים ואף עד מספר שבועות.

60% מילדים אלו אינם מתגוררים בחיפה, והם עושים דרכם יום -יום מיישובי הצפון לחיפה, על מנת לקבל טיפול רפואי הכרחי. הטיפול נמשך מספר שעות ובסיומו הילדים חלשים וכאובים חוזרים לביתם וכך שוב ביום למחרת.

הנסיעות הארוכות, לעתים בתחבורה ציבורית, וההמתנה בבית החולים מקשות על תהליך ההחלמה, מתישות ופעמים לא מעטות גורמות לייאוש בקרב החולים הצעירים והוריהם. באשר לתוצאות הייאוש וההתשה שחווים אותם ילדים חולי סרטן וההשלכה שיש להם על סיכויי החלמתם, את אלו ניתן רק לשער בחיל וברעד.

המלונית הנטושה לילדים חולי סרטן בחיפה. באדיבות המצולמים
המלונית הנטושה לילדים חולי סרטן בחיפה/באדיבות המצולמים

על רקע בעיה קשה זו, יזמה עמותת לב ח"ש הקמת המלונית, שלאחר השלמתה תהווה בית החלמה לילדים חולי סרטן המגיעים לביה"ח רמב"ם מישובים מרחוקים, לאשפוז יום ולטיפולים אינטנסיביים, ונאלצים לנסוע מדי יום מרחקים כאשר הם כאובים וסובלים. המשפחות תוכלנה ללון במלונית, לאכול, להסתייע במרכז הטיפולי שבמלונית (שיספק טיפולי רפואה משלימה וטיפולים רגשיים), להנות ממגוון פעילויות תומכות ולקבל כוחות להמשיך בטיפול המסור והמאתגר בילדם.

להשלמת התמונה יש לציין שמי שהגיש את ההיתר ומי שסווג כבעל ההיתר היא לא אחרת מאשר עיריית חיפה ותקופת ההקצאה נקבעה ל15- שנים עם אופציה להארכה של 10 שנים נוספות. הסכם ההקצאה נחתם לאחר שניתן היתר בניה כדין.

עינת קליש רותם. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
עינת קליש רותם/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בעמותה אומרים כי ב- 14.02.2022 (באופן ציני יום ולנטיין - יום האהבה) ביקר באתר הבנייה פקח מטעם עיריית חיפה, שמצא כי הבניה בנכס נמשכת הגם שהיתר הבניה כבר לא היה בתוקף. בעמותה מתעקשים כי עיריית חיפה לא שיגרה לה כל הודעה ביחס להיות ההיתר פג תוקף, לא במועד זה ולא במועד פקיעת ההיתר. עוד היא טוענת כי ממילא בהיות עיריית חיפה בעלת ההיתר היא שהייתה יכולה וצריכה היתה לפעול להארכת ההיתר.

"הצו המנהלי להפסקת העבודות הוא לא יותר מחוליה נוספת בשרשרת המלחמה שהכריזה עיריית חיפה כנגד עמותת לב ח"ש", טוענת העמותה, "גם מועד הוצאת הצו אינו מקרי ותוכנן בכדי להכות בעמותה זמן קצר ביותר לפני פתיחת המלונית".

מעיריית חיפה נמסר: עירייה תמכה ותומכת בהקמת המלונית אך לא תאפשר עבירה על החוק. צו הפסקת העבודה ניתן בשל בניה ללא היתר בניה. ככל שהוגשה בקשה לביטולו הרי שזו תידון ע"י בית המשפט כמקובל.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully