וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנל מרכז השלטון האזורי: עתיד הנדל"ן הדיור והחקלאות בישראל

וואלה! מקומי, בשיתוף - מרכז השלטון האזורי

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 12:30

מיוחד לתוכנית הזירה המקומית של וואלה!, ראשי המועצות האזוריות בישראל בפאנל בנושאי נדל"ן, דיור ועתיד החקלאות בישראל

הזירה המקומית בפאנל ראשי מועצות אזוריות בנושא דיור ונדל"ן/מערכת וואלה!

ראשי מועצות אזוריות בתוכנית 'הזירה המקומית' של וואלה! לשיחה בנושאי נדל"ן, דיור ועתיד החקלאות

מרכז השלטון האזורי מאגד בתוכו 54 מועצות אזוריות. ראשי המועצות האזוריות מתמודדים עם אתגרי הנדל"ן והדיור,השמירה על השטחים הפתוחים, הרפורמה בחקלאות, והשמירה על איכות הסביבה. איתנו היום בפאנל ראשי המועצות, מהם נוכל לקבל סקירה על הנושאים והאתגרים שנמצאים על סדר היום הציבורי.

פאנל ראשי מועצות אזוריות בתוכנית 'הזירה המקומית' של וואלה. צילום: רובי קסטרו, אתר רשמי
פאנל ראשי מועצות אזוריות בתוכנית 'הזירה המקומית' של וואלה/אתר רשמי, צילום: רובי קסטרו

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים - הגיע הזמן לפוצץ את בועת הנדל"ן שקוראים לה מרכז הארץ. מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה אמיצה להקים שני מטרופולינים חדשים, בנגב ובגליל ולגרום לצעירים שלנו להגיע לנגב ולגליל. כדי להוריד את מחירי הנדל"ן יש צורך לעשות פעולה נוספת. היום 50% מערך הדירה, זה מחיר הקרקע ומי קובע את המחיר, רשות מקרעי ישראל. המדינה בצד אחד רוצה להוריד את מחירי הדיור וביד השנייה מעלה אותה. אנחנו הצענו למשרד השיכון לתת קרקעות לרשויות המקומיות. אנחנו נבנה בעזרת החברות הכלכליות שלנו, במחירי עלויות בנייה ועל פי קריטריונים שהמדינה תקבע, ניתן לזוגות הצעירים דירות במחירי עלות. צריך אנשים אמיצים בממשלת ישראל שיקבלו החלטות, אין שום סיבה שלא תהיה רכבת מבאר שבע לתל אביב בחצי שעה ואז אין פריפריה.

אושרת גני גונן, ראשת המועצה האזורית דרום השרון ויו"ר ועדת תכנון וקרקעות - מה שאנחנו רואים לאחרונה במוסדות התכנון זאת הקלות הבלתי נסבלת שלוקחים שטחים פתוחים, כי זה הכי קל, כי הוא שייך למדינה. לוקחים והופכים שטחים פתוחים וחקלאיים לשטחי פיתוח, בשעה שהרבה פעמים זה לא נחוץ. העיר עוד יכולה להתכנס פנימה יש לה עוד עתודות קרקע. זאת תהיה בכייה לדורות, כי השטחים הפתוחים אלו הריאות הירוקות האחרונות שנשארו במדינת ישראל. בשנים האחרונות לקחו 100 אלף דונם מהשטחים הפתוחים, לקחו מטעים, כרתו עצים ולא נעשה בהם דבר והם שטחים מוזנחים. אנחנו, ראשי הרשויות שומרים על הירוק הזה בשביל כולם.

אלי ברכה, ראש המועצה האזורית חוץ השרון, יו"ר ועדת כלכלה ותחבורה - הגורמים המפריעים לפיתוח תשתיות ארציות, זאת הבירוקרטיה, מנהל מקרקעי ישראל, רשויות תכנון וועדות גיאוגרפיות. שם נמצאים החסמים.

מאיר צור, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה ויו"ר ועדת חקלאות - מדינת ישראל שמתבססת על יבוא מזון על בסיס פיתוח חקלאות מקומית. זה ייגמר באסון. תרבות החזירות בתחום השיווק ופערי התיווך בין החקלאים למחירים שנמכרים בשוק, זה לא היה קיים לפני שנים, זה הולך ומתעצם. רק התערבות של המחוקק, להגביל את פערי התיווך. לשלם עבור קילו עגבניות 25 שקלים, זה לא הגיוני, הרי החקלאי מוכר את זה בשלושה שקלים או ביום טוב ב5 שקלים. הפתרום של יבוא פירות וירקות לא יוזיל את המחירים בתווך הארוך אלא יעלה אותם.

דורון שידלוב, ראש המועצה האזורית ברנר ויו"ר ועדת סביבה - יש בנייה מואצת במדינת ישראל ואני לא רואה שיש פתרונות לאתרי קצה להשלכת פסולת בניין ולרוב הם מושלכים בשטחים הפתוחים. לעיתים בצורה פיראטית בשטחים חקלאיים, אין אכיפה מספיקה בתחום הזה. ברגע ששופכים פסולת בניין לשטחים חקלאיים, זה פוגע בטבע, בנחלים, בבעלי החיים.

וואלה! מקומי, בשיתוף - מרכז השלטון האזורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully