וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני קריסה: פינוי דחוף של דיירי בניין בלוד

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 11:06

בניין בן ארבע קומות בלוד פונה מדייריו מחשש קריסה. מהנדס בניין קבע כי קיימת סכנה חמורה ומיידית לקריסת העמוד ואבדן יציבות כללית לבניין. הדיירים הועברו בבהילות לבית כנסת סמוך

בסכנת קריסה: דיירים בבניין ברחוב צמח צדק 2 בלוד פונו מדירותיהם, לאחר שנקבע כי המבנה מסוכן למגורים. נראה כי באחד מעמודי היסוד הפינתיים של הבניין, נמצאו סדקים עמוקים ומסוכנים.

מהנדס בניין שהעביר את הדו"ח לאגף ההנדסה בעירייה, קבע כי קיימת סכנה חמורה ומיידית לקריסת העמוד ואבדן יציבות כללית לבניין. מהנדסת העיר שהגיעה למקום קבעה כי קיימת סכנה ממשית לשלמות הבניין וכי הבניין בסכנת קריסה ולפיכך הורתה על פינויים של כל הדיירים המאכלסים את 8 הדירות במקום.

פינוי בהול של דיירים בלוד. צילום: דוברות עיריית לוד, אתר רשמי
פינוי בהול של דיירים בלוד/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית לוד

מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס שמוביל את מבצע הפינוי, הזעיק למקום את כל גורמי החירום של העירייה וכן את כוחות המשטרה וכיבוי האש. לאחר הערכת מצב ראשונית, הוחלט בשלב זה על פינוי הדיירים.
במקביל הוזמן מהנדס קונסטרוקציה וקבלן רשום של העירייה כדי לבחון באופן מקצועי האם ניתן לחזק את היסודות ועמודי הבניין ולבצע תמיכות באופן מיידי.

פינוי בהול של דיירים בלוד. צילום: דוברות עיריית לוד, אתר רשמי
פינוי בהול של דיירים בלוד/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית לוד

גורמי החירום של העירייה בסיוע כוחות המשטרה והכיבוי פעלו במהירות לפינוי הדיירים עד להשלמת הבדיקה על ידי מהנדס מבנים מסוכנים.

דיירי הבניין פונו באופן זמני אל בית כנסת סמוך. מהעירייה נמסר כי הבניין יישאר ריק מאדם עד לסיום הבחינה המקצועית וחוו"ד של מהנדסת העירייה, וכי כלל דיירי הבניין פונו אין נפגעים במקום.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "אני מודה לכל גורמי העירייה והחירום שנרתמו מיידית כדי למנוע כל סכנה מדיירי הבניין וכן לוועד קהילת חב"ד על ההירתמות המהירה בשעת החירום."

מנכ"ל עיריית לוד, אהרון אטיאס: "אנו פועלים בהתאם להנחיות מהנדסת העיר ובוחנים במקביל ביצוע חיזוקים לבניין. גורמי הרווחה מעניקים כל סיוע אפשרי לדיירים המפונים"

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully