וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנים אחרי הקמתה: מודיעין מכבים רעות תגדל ל 240 אלף תושבים

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 14:56

אושרת תוכנית המתאר לעיר מודיעין עם תוספת של 39,000 יחידות דיור ותוספת של כ-1.7 מיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה. חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות - "אישור תכנית המתאר מהווה אמירה חד משמעית על המשך ביסוסה של העיר כאחת הערים החזקות והמובילות בישראל"

הוועדה המחוזית מרכז החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים רעות. התוכנית כוללת תוספת של עד- 39,000 יחידות דיור להיקף אוכלוסייה של כ- 240 אלף תושבים. בנוסף, כוללת התוכנית תוספת של כ-1.7 מיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, הקמת מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ורובע עסקים חדש

התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר מודיעין, בשטח של 50 אלף דונם כאשר מתוכם כ-22 אלף דונם נשמרים כשטחים פתוחים. ותהווה מדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר.

העיר מודיעין מכבים רעות. צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות, אתר רשמי
העיר מודיעין מכבים רעות/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות

התוכנית קובעת הקמת רובע עסקים חדש בחלק הצפון-מערבי של העיר המבוסס על עירוב שימושים שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר, תרבות ופנאי וכן מוסדות ציבור, אשר יהווה את החוליה המקשרת בין העיר הקיימת לפארק הטכנולוגי המתפתח ולשטחים הירוקים הסובבים את העיר.

בצמוד לרובע העסקים החדש, מציעה התוכנית הקמת מוסדות עוגן מטרופוליניים: מרכז רפואי אזורי ומרכז אקדמאי. התוכנית קובעת הארכת קו הרכבת הקיים כשלוחה תת קרקעית מתחנת מודיעין מרכז לכיוון רובע העסקים החדש. אשר יאפשר נגישות מירבית למרכז הרפואי האזורי ולמרכז להשכלה גבוהה.

כמו כן, התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים הרבים הקיימים בתחומה המוניציפלי של העיר וכוללת הנחיות לשמירתם ליצירת רצף פתוח ואיכותי, לשמירת הקשר ליערות קק"ל העוטפים את העיר ולחיזוק המסדרון האקולוגי הארצי החוצה את העיר. התוכנית קובעת, כי הגבעות הדרומיות הצופות על עמק איילון, שהן חלק מהמסדרון האקולוגי, יהיו גן לאומי.

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי. מרים אלסטר, פלאש 90
חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי/פלאש 90, מרים אלסטר

ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "אישור תכנית המתאר מהווה אמירה חד משמעית על המשך ביסוסה של העיר כאחת הערים החזקות והמובילות בישראל. בעת תכנון תכנית המתאר שמנו דגש על מספר מטרות על: תוספת יחידות דיור בעיר בתמהיל מגוון, תוך הקפדה על עיקרון של שמירת לפחות 25% מהן לטובת בנות ובני העיר. שמירת האופי המיוחד של העיר, תוך שימור השטחים הירוקים הסובבים אותה והפיכת הגבעות הדרומיות לגן לאומי ומיצוב המסדרון האקולוגי כחלק בלתי נפרד מהעיר מודיעין מכבים רעות.
אני שמח, כי הועדה אישרה את החזון שלי להקמת הקמת רובע העסקים הכולל מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ואזור תיירות, יאפשר לעסקים נוספים להתבסס בעיר ובכך יספקו עוד מקומות תעסוקה.
אמשיך לפעול במלוא המרץ לקדם את עקרונות תוכנית המתאר וליישמם בפועל על מנת לשמור את מודיעין מכבים רעות כעיר העתיד, גם 25 שנים לאחר הקמתה, הכוללת מרכזי עסקים מודרניים, מלונאות, מערך תחבורה מתקדם בלב ליבה של מדינת ישראל בישראל, בין ירושלים לתל-אביב".

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית מרכז ומתכנן המחוז, גיא קפלן: "התוכנית מאפשרת פיתוח עירוני הכולל עירוב שימושים וציפוף במתחמי הבינוי החדשים תוך שמירה על השטחים הפתוחים הערכיים העוטפים את העיר ויצירת רצף פתוח ואיכותי תוך מענה תחבורתי המבוסס על תחבורה ציבורית המבוססת על שבילי אופניים, נתבי תחבורה ציבורית וקישורם לתחנות הרכבת בעיר. כמו כן, התוכנית מאפשרת מגוון יחידות דיור שייתנו מענה לכל סוגי משקי הבית להתגורר בעיר מודיעין מכבים רעות".

אדריכלית נעמה מליס, שהיתה אחראית להכנת התכנית מסרה כי: "התוכנית שומרת על החוזקות של העיר הקיימת: הוואדיות הירוקים, העיצוב המוקפד של המבנים והרחובות, ומטפלת באיומים: העדר עירוניות והליכתיות ופגיעה במסדרון האקולוגי. התוכנית מאריכה את קו רכבת ישראל בתת הקרקע עד למרכז העיר החדש תוך כדי חיבור יתר העיר, כולל הקיימת למערך תחבורה ציבורית רבת קיבולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully