וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר לוד: "הגיע הזמן לחברה הערבית לעשות חשבון נפש, כל ויכוח יכול להסתיים בירי"

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 15:22

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, פרסם פוסט בפייסבוק ובו קרא לחברה הערבית לעשות חשבון נפש ביחס לאלימות כנגד נשים. "הגיע הזמן, שהחברה הערבית תצעק בבית פנימה ותעשה חשבון נפש עם עצמה, כל ויכוח קטן יכול להסתיים בירי, ונקמות דם שרק ממשיכות לגבות קורבנות"

רבאב אבו סיאם ז"ל. ללא, תמונות גולשים
רבאב אבו סיאם ז"ל/תמונות גולשים, ללא

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, הפך לא מכבר לאחד המנהיגים המקומיים אשר קוראים בקול גדול כנגד חוסר המשילות בערים המעורבות המובילה לאלימות קשה, גם כנגד נשים בתוך המשפחה.

מתוך הפוסט שפרסם בפייסבוק: "הרצח המזעזע של רבאב אבו סיאם ז"ל שנורתה למוות לעיני בנותיה, היה רצח שפל, מתועב וידוע מראש ואני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחה ולבנותיה היקרות שהפכו יתומות. ארבעה ימים אחרי, וכבר אנו שומעים על מאוימת נוספת שלפי המשטרה נמצאת בסכנת חיים, ובית המשפט חייב אותה להיכנס למקלט.

סוגיית האלימות בחברה הערבית בישראל בכלל ורצח נשים בפרט, צריכה להיות בראש סדר העדיפות של המדינה. לצערנו, רצח נשים הופך לשגרת חיים ולמכת מדינה. עד כה נרצחו 63 מהחברה הערבית בישראל במהלך 2022, מתוכם 7 נשים, ונודה על האמת - למרבה הצער זה רק עניין של זמן עד הרצח הבא.

"מחד, יש כאן כשל מתמשך של המשטרה ושל המערכת המשפטית במניעה, בפענוח ובענישה של מקרי טרור אלה שרק הולכים ומתגברים. מאידך, הגיע הזמן, שהחברה הערבית תצעק בבית פנימה ותעשה חשבון נפש עם עצמה, כי כל ויכוח קטן יכול להסתיים בירי, ונקמות דם שרק ממשיכות לגבות קורבנות.

על המדינה לעשות את הכל כדי לעצור את מחול השדים המטורף הזה אשר גובה מכולנו מחיר כבד, להחמיר את הענישה כנגד מחזיקי נשקים לא חוקיים, לטפל בגברים אלימים ולהושיבם מאחורי סורג ובריח. מאידך כאמור, רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל, בלקיחת אחריות, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה - יובילו לשינוי המיוחל. על כולנו, יהודים וערבים כאחד, לזעוק את הזעקה הזו! שנשמע בע"ה בשורות טובות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully