וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגרו את גן החיות בקריית מוצקין" - הפגנת ענק לשחרור הפילים

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 12:34

התמונה של הפילה מחפשת צל ומים, שברה את הרשת, מאות פעילים מתכוונים להגיע למחאת ענק לסגירת גן החיות בקריית מוצקין. רשות הטבע והגנים: תצוגת הפילים נבנתה על פי תקן ישן שהיה מקובל בעולם, לפני מעל לעשור". בחי פארק הגיבו, "הכל פוליטיקה על הגב של הפילים"

בוידיאו: פילים בגן החיות בקריית מוצקין/צילום: יואב איתיאל

ברשתות החברתיות סוערות הרוחות כנגד "חי-פארק קריית מוצקין", לאחר שלפני כשבוע, בשיאו של קיץ ישראלי, התפרסמו תמונות של פילות גן החיות הזה, כשהן מסתופפות בצמוד לחומת הכלוב שלהן, נואשות למעט צל. אחר כך התפרסם שמשאבה התקלקלה והיא אינה ממלאת את בריכות המים בכלוב, אלה האמורות לסייע לפילים לצנן את גופם בחום יולי הלוהט. מחאת הרשת התפשטה במהירות, עכשיו עולה הקריאה לסגור את החי-פארק, וביום חמישי השבוע צפויה הפגנה ברוח זו מול שערי חי-פארק.

"הבעיה היא הרבה יותר מהמשאבה הזו והרבה יותר מהפילים" אומרת לורן טובלי, בת ה-26 מתל אביב, אחת מיוזמות המחאה, "המטרה שלנו בטווח הקצר היא שיפור מיידי של תנאי המחייה לחיות שם, ואני די בטוחה שעצם ההתארגנות בימים האחרונים כבר הביאה לשיפור מסוים. אבל בטווח הארוך צריך לסגור את המקום בכלל, חד וחלק". היא מבקשת להדגיש, "אני לא אקטיביסטית, לא מהאזור, בכלל עובדת הייטק שלא יכלה להשאר אדישה לפוסט אחד ויראלי שראיתי ברשת. ראיתי שיש מלא תגובות אבל לא משהו קונסטרוקטיבי והחלטתי עם עוד בנות להרים את הכפפה". עד כה הצטרפו למעלה מאלף נרשמו להגיע להפגנה המתוכננת. למעלה מארבעת אלפים סימנו תמיכה. "מסתמן שתושבי האזור ממש חיכו לנו עם המחאה הזו ועכשיו הם בטרפת", מציינת טובלי.

מחאת ענק לסגירת גן החיות בקריית מוצקין. צילום: יואב איתיאל, אתר רשמי
מחאת ענק לסגירת גן החיות בקריית מוצקין/אתר רשמי, צילום: יואב איתיאל

"הכל פוליטיקה על הגב של הפילים", אומרים מנגד בחי-פארק, שאמנם עלה בעבר לכותרות בהקשר של טענות לשחיתות ציבורית בעיריית קריית מוצקין, "'פולה' ו'לולה', הפילות האהובות שלנו, חיות ברווחה, באהבה ובתנאים המקסימליים הטובים, וזאת עפ"י כל הכללים הבינלאומיים של ארגוני גני החיות בעולם". בחי-פארק מביאים מדבריו של ג'רי קרייטון, שאחרי 36 שנות קריירה בגן החיות של דבלין הוא היום ספציפית יועץ בינלאומי לענייני פילים שמלווה את הטיפול בדיירי החי-פארק ואף ביקר במקום לפני מספר שבועות, "הם עשו עבודה מעולה, לא רק עם הפילים אלא עם החיות בכל הפארק", אומר קרייטון בסרטון שפרסם החי-פארק ומודה כי "שטח המחייה של הפילים די קטן", אבל מוסיף כי "בדק את שתי הפילות גופנית ונפשית ושתיהן במצב מצויין" וכי הוא "מרוצה מאד מהחזון והעניין של ההנהלה בחי פארק בנוגע לפילים".

"בואו לראות במו עיניכם את הטיפול המסור", הודיע השבוע גן החיות, שבצעד מקורי פתח את השבוע את שעריו לציבור, חינם-אין-כסף עד יום שישי, והזמין כל דכפין לראות במו עיניו את "תנאי ההחזקה שמקבלות הפילות וכל שאר בעלי החיים בחי פארק".

ביקור במקום השבוע, במהלך גל החום הנוכחי, מעלה שאמנם מי שמתנגד לגני חיות לא יאהב גם את גן החיות העירוני הזה, אבל שבסה"כ, דומה שהתנאים בו אינם מהגרועים בין גני החיות בארץ ושהוא מרווח ומאוורר הרבה יותר מגן החיות הלימודי הותיק של עיריית חיפה שתחוב בשוליה של שכונת מגורים בכרמל, אם כי שם מוצל יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפוסט בפייסבוק שהוביל למחאה הציבורית לסגירת החי פארק. צילום מסך, תמונות גולשים
הפוסט בפייסבוק שהוביל למחאה הציבורית לסגירת החי פארק/תמונות גולשים, צילום מסך

"רשות הטבע והגנים, השירותים הוטרינרים, משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה נמצאים בקשר שוטף עם גן החיות, מבצעים ביקורות תקופתיות ומעבירים דוחות לתיקון ליקויים במטרה לשפר את תנאי המחייה של בעלי החיים.
תצוגת הפילים בגן החיות במוצקין נבנתה על פי תקן ישן שהיה מקובל בעולם, לפני מעל לעשור. הרשות יחד עם גופי רגולציה נוספים פועלים מול הגן על מנת להתאים את אופן הטיפול והתצוגה לסטנדרטים מתקדמים יותר, בכלל המתקנים ועבור הפילים בפרט.
כך לשם דוגמה, בהמשך לביקורת בעניין גן החיות זימן מומחה מחו"ל בעל שם עולמי על מנת לשפר את יכולות הצוות והידע המתקדם ביותר לטיפול בפילים. נציין שבתצוגה ברב שעות היממה קיימות נקודות צל נוספות מלבד הסככה, אולם הועברו לגן חיות הנחיות להרחיב את משטח הצל הקיים באופן מידי".

מטעם החי פארק קריית מוצקין נמסר: "בשבוע האחרון אנו עדים למסע מכפיש שנולד בעקבות תמונה "כוזבת" שהעלה פעיל פוליטי שנועדה להכפיש ולזרוע הרס בגן החיות המוביל בישראל, "חי פארק" קריית מוצקין. לייצר תודעה כוזבת ומסע שטנה באמצעות המקלדת לוקח שנייה, להרוס לוקח שנייה אבל לבנות ולעשות זה תהליך אמיתי ועמוק שמתבצע כאן במסירות רבה".

בחי פארק מדגישים כי "מדובר ב"פייק ניוז" וכי "מים יש לפילים וצל יש לפילים. מה קרה בסך הכל? משאבת המים שמספקת צינור מים בצורת ממטרה התקלקלה ותוקנה לאחר מספר שעות. בתמונות שהוציאו מגן החיות רואים את הצל ואת מאגר המים של הפילים".

"שלא יספרו סיפורים", אומרת טובלי, "הכוח שלנו הם התיעודים של מבקרים גם מהתקופה האחרונה וגם בעבר. התמונה של הפילות הפכה לויראלית והיא הכי מפורסמת אבל שלחו לנו תמונות מזעזעות אחרות כמו גמלים מסכנים קשורים בשרשראות. אז מה אם זה מלפני ארבע שנים. אנשים אומרים ששלחו לווטרינרים ולצער בעלי חיים ולעמותות אחרות ומרחו אותם. שמענו גם מאנשים שעבדו שם בעבר, לקחנו את עורך הדין אמנון קרן מהקליניקה לצדק סביבתי והגנה על זכויות בעלי חיים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ואנחנו ממשיכות לאסוף עדויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully