וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון לציון חוגגת יום הולדת 140: מדריך אירועי התרבות של העיר

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 9:39

ראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, חוגגת 140 שנה להיווסדה, במגוון רחב של אירועים שיתפרסו לאורך כל השנה

פתיחת החגיגות בראשון לציון יחלו בט"ו באב, ה- 11.8, התאריך שבו נוסדה העיר - במופע ענק וחגיגי, שיתקיים בגן המושבה בהשתתפות מיטב אומני ישראל משה פרץ, שי גבסו, תום יער, עוז זהבי, סקאזי, דנה פרידר, המדליסטים האולימפיים לינוי אשרם ופיטר פלצ'יק, מאיה אברהם, טהוניה, שירן הוברמן

ב-140 שנותיה הפכה ראשון לציון ממושבה לעיר הרביעית בגודלה בישראל, שבקרוב תהפוך לעיר השלישית בגדולה. ייחודיותה בכך שלאורך השנים שמרה והוקירה את עברה המפואר ולצד זאת טיפחה ומינפה את הקידמה ואורחות החיים המודרניים, את הטכנולוגיות פורצות הדרך והתרבות החדשה. כל אלו יחדיו הובילו אותה להיות חלוצה בתחומים רבים.

רז קינסטליך ראשו לציון. צילום: תמר מוצפי, אתר רשמי
רז קינסטליך ראשו לציון/אתר רשמי, צילום: תמר מוצפי

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "אני נרגש לבשר על חגיגות 140 שנה לעירנו האהובה שהפכה ממושבה קטנה לעיר עם תנופת פיתוח אדירה בכל התחומים. חגיגות ה-140 שיתפרסו לאורך כל השנה, כוללות עשרות פעילויות בתחומי הקהילה, החינוך, התרבות, הספורט, המוזיקה, המחול והמרחב הציבורי - ופונות לכלל הגילים והאוכלוסיות. אני מזמין את כולם להצטרף אלינו לחגיגה בין דורית וכמובן מאחל מזל טוב לתושבים הנפלאים שלנו".

ראשון לציון חוגגת 140. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון, אתר רשמי
ראשון לציון חוגגת 140/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
משה פרץ בהופעה בראשון לציון. צילום: שי פרנקו, אתר רשמי
משה פרץ בהופעה בראשון לציון/אתר רשמי, צילום: שי פרנקו

רשימת האירועים:

ספטמבר 2022 - אירוע פתיחת שנת הלימודים העברית ה־140. בכל בתי הספר בעיר יהיו מופעים ומיצגים בהם יקחו חלק התלמידים. פרויקט זה ייעשה בשיתוף אגף החינוך במטרה להנחיל בילדים את המורשת וההיסטוריה של העיר.

ספטמבר 2022 - בייבי קליינשטיין לכל המשפחה - מופע אינסטרומנטלי של רמי קליינשטיין בקונצרט עם התזמורת הסימפונית הכוללים עיבודים מוזיקליים לשירים שלו.

ספטמבר 2022 - השקת המסלול ההיסטורי הרומנטי של ראשון - מדובר במסלול הליכה מעגלי לכל המשפחה שמתחיל במוזיאון ועושה סיבוב בלב העיר מול המבנים ההיסטוריים. ליד כל מבנה שיואר יהיה מידע ותושק גם אפליקציה דיגיטלית שתיתן הסברים.

אוקטובר 2022 - פסטיבל ראשון לציון - פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל בסימן 140 שנה לעיר.
הקרנת תרבות - הילדים והנוער ייקחו חלק פעיל ויצרו יצירות אמנות בתחומי הציור והפיסול. יצירות אלו יוקרנו על גבי קיר מרכזי גדול בשכונות והתושבים יוכלו להסתובב בתחושת גאווה על יציר כפיהם.

נובמבר 2022 - פרויקט הפסטיבל הנייד - קהילות ראשון - פסטיבל נייד , אשר יעבור בין השכונות ויקיים בכל שכונה מיני פסטיבל קהילתי המשלב יצירה של תושבי השכונה עם הקרנתרבות, הצגות והפעלה של הקהילה בחזרה למשחקים של פעם.

דצמבר 2022 - לילות ראשון - תוכנית הצדעה לחיי הלילה של העיר. במשך החודש יציעו מקומות הבילוי תוכניות קונספט ייחודיות כמו ערבי ג'אז או הרצאות מעניינות בפאבים ומסעדות.

ינואר 2023 - ט"ו בשבט - נטיעה המונית קהילתית.

פברואר 2023 - כנס השפה בסימן 140 שנים לעיר.

מרץ 2023 - תערוכת הספורט - אירוע מוזיאוני עם הצדעה לכל גאוות הספורט המקומיות "מבורכוב ועד ארטיום". כל אגדות הספורט העירוניות יקבלו מקום של פאר בתערוכה.

מרץ 2023 - סופרטיאדת ראשון לכל המשפחה בפארק שקמה

מרץ 2023 - פסטיבל הקומדיה וההומור ע"ש ספי ריבלין בסימן 140 שנה לעיר

אפריל 2023 - פיקניקים במחוזות הטבע הנסתרים - המטרה היא שהתושבים יכירו את המחוזות הירוקים והטבע בעיר. במהלך החודש ייצאו התושבים לטייל בימים קבועים בפינות החמד הירוקות כמו אגם הנקיק או יערות מוריקים בין השכונות, ירכבו על אופניים במסלולים מיוחדים או יעשו טיול רגלי מודרך. במהלך המסע יפגשו התושבים בשוק איכרים, ירכשו מוצרים ויוכלו ליהנות מפיקניק בטבע.

מאי 2023 - תערוכת אומנות דיגיטלית בינלאומית - תנועה באמנות - אמנים מכל העולם נקראו לדגל ויצרו כל אחד בעצמו עבודה קינטית. העבודות יוצגו בתערוכה כמחווה ליעקב אגם, גם הוא גאווה מקומית.

מאי 2023 - פסטיבל מוזיקה בשיתוף גלגל"צ - השמות הכי גדולים בישראל במופע מיוחד שייחל עם הזריחה ויסתיים הרבה אחרי השקיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully