וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניכי תנועת הצופים בפרוייקט סביבתי ראשון מסוגו

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 12:45

תנועת הצופים וחברת כתר מציגות יוזמה ראשונה מסוגה המקדמת כלכלה מעגלית ואחריות לסביבה, במסגרתה החלו באיסוף מוצרי פלסטיק רב פעמי והעברתם למיחזור

חניכי תנועת הצופים אוספים באופן אקטיבי ואף רותמים את הקהילה לאיסוף כל מוצר פלסטיק שאינו חד פעמי, והעברתו למיון ומיחזור. הפרויקט ארוך טווח ומטרתו להעלות את המודעות ולהנחיל את חשיבות מיחזור מוצרי הפלסטיק. בכך כתר מעניקה חיים חדשים למוצרים שאינם רצויים ומונעת מהם להגיע להטמנה ולזהם את הסביבה.

כיום מוצרי פלסטיק רב פעמי אינם ממוחזרים בסיום השימוש בהם, ועוברים להטמנה. כעת, שיתוף הפעולה החדש מציע אפשרות להנחת המוצרים במספר רחב של נקודות הפזורות בשבטי הצופים, משם יועברו למיון ומיחזור, במקום להטמנה עם הפסולת העירונית. ניתן להביא לנקודות האיסוף מוצרים שלמים או שבורים, כגון: כסאות, ארגזי כלים, ארונות ומשחקי ילדים העשויים פלסטיק רב פעמי, של כל יצרן ובכל מצב.

מעודדים כלכלה מעגלית. צילום: יח"צ כתר, אתר רשמי
מעודדים כלכלה מעגלית/אתר רשמי, צילום: יח"צ כתר

בשלב זה שיתוף הפעולה נפרס ברחבי רמת גן והסביבה: מקרית קריניצי דרך רמת אפעל, רמת חן ועד נקודות במרכזה של העיר, בהם מוקמו נקודות איסוף יעודיות אליהם יאספו חניכי התנועה ותושבי האזור את מוצרי הפלסטיק שאינם צריכים. מעגל הכלכלה המעגלית של הפרויקט הודפס על כל מחסן איסוף מבית כתר והמהלך תוקשר לתושבי השכונות ע"י אלפי חניכי התנועה.

כתר, שיזמה ומובילה את המהלך, בשאיפה לתת פתרון קצה לפסולת הפלסטיק הרב פעמית, שכיום אינה ממוחזרת בישראל, בנתה את התשתית למהלך עבור תושבי רמת גן והסביבה בשלב הראשון. המהלך צפוי להתרחב לערים נוספות בארץ. כתר תאסוף למיון ומיחזור כל מוצר פלסטיק שאינו חד פעמי, גם כאלה שלא יוצרו על ידה, אך לא תאסוף פסולת פלסטיק חד פעמי מסוג כלים חד פעמיים, שקיות וכדומה או אריזות מזון המיועדות לפח הכתום.

כיצרנית מוצרי הפלסטיק הגדולה בעולם, כתר מובילה מספר מהלכי קיימות משמעותיים ושיתופי פעולה בתעשייה שמטרתם הפחתת פסולת הפלסטיק הרב פעמי להטמנה בישראל ושימוש חוזר בה. כחלק מכך קידמה מהלך קיימות ראשון מסוגו במרחב הציבורי, בשיתוף קרית אונו וכרמיאל. במסגרתו נאספה ומוחזרה פסולת הפלסטיק של התושבים. השירות לתושבים ממומן ללא מטרת רווח ע"י כתר, כחלק מפעילויות האחריות הסביבתית של החברה. במסגרת המיזם נאספו כ-9 טון פסולת פלסטיק שהועברה לשימוש חוזר, במקום להטמנה.

אודי שגיא מנכ"ל כתר: "אנו מזמינים אתכם לעשות טוב עם הפלסטיק שלכם! כמובילה עולמית בתחומנו, אנו רואים חשיבות רבה בלקיחת אחריות והובלה של מודל אחריות סביבתית בתעשייה. בשנים האחרונות יצאנו במגוון יוזמות המעודדות מיחזור מוצרי פלסטיק רב פעמי, והבנו מהן כי הכל מתחיל בחינוך והסברה. תנועת הצופים, חניכיה והנהגתה מהווים דוגמא ומופת לקהל צעירים אחראי ומתחשב בסביבה. שיתוף הפעולה בינינו מקדם חזון משותף שהפך לפעילות סוחפת ורותמת של חניכי התנועה והקהילות שסביבם לעשיית טוב לסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully