וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה להיות אקדמאים בנגב ובגליל: מלגות בשווי 10 מיליון שקל יחולקו לסטודנטים

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 9:19

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מעניק תקציבי ענק למלגות לסטודנטים: 3 מיליון שקל עבור מקצועות נדרשים בנגב ובגליל, מיליון שקל ללימודי חקלאות ועוד 6 מיליון שקל עבור כל תואר אקדמאי

שרי האוצר והחקלאות, אביגדור ליברמן ועודד פורר. ראובן קסטרו
שרי האוצר והחקלאות (ופיתוח הפריפריה), אביגדור ליברמן ועודד פורר/ראובן קסטרו

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך בעשייה למען חיזוק האוכלוסייה בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית ולצמצום פערים בין הרשויות המקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית לבין הרשויות המקומיות החזקות במרכז הארץ.

10 מיליון שקל של מלגות חדשות לסטודנטים לעידוד מקצועות החקלאות, מקצועות במחזור במגב ובגליל ועידוד לימודים אקדמאים.

600 מלגות חדשות, בנות 5000 שקל כל אחת (סה"כ 6 מיליון שקל) עבור מסלול כללי, בו הסטודנט יוכל לקבל את המלגה עבור כל תואר אקדמאי המוענק על ידי מוסד להשכלה גבוהה.

מסלול נוסף יכלול 600 מלגות (בסך של 3 מיליון שקל) עבור מקצועות המצויים במחסור באזורי הנגב והגליל על מנת לתמרץ את הסטודנטים לרכוש השכלה בתחום ולאחר מכן לעבוד בו.

המסלול השלישי יכלול 200 מלגות (בסך מיליון שקל) עבור מקצועות בתחום החקלאות, על מנת לחזק את החקלאות הארץ ישראלית ולהחזיר את הצעירים לענף.

הקצאת התקציב לרשויות המקומיות יאפשר להן לחלק מספר גבוה יותר של מלגות לשנת הלימודים הקרובה. המטרה במהלך זה היא חיזוק הצעירים אשר מגיעים מרקע חלש יותר והם או בני משפחותיהם מוכרים למחלקות הרווחה המקומיות.

אילן שוחט בפודקאסט הזירה המקומית של וואלה. אולפן וואלה, אתר רשמי
אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, באולפן "הזירה המקומית" של וואלה!/אתר רשמי, אולפן וואלה

עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "פיתוח והשקעה בצעירים ושימור המוחות בנגב ובגליל הינו מטרה מרכזית. המלגות יאפשרו לאותם סטודנטים בנגב, בגליל ופריפריה אפשרויות תעסוקה מגוונות, כחלק מהחזון להפוך את הנגב והגליל למרכזים עצמאיים, לשפר את איכות החיים ולהבטיח את עתיד האזורים הללו"

אילן שוחט, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "רכישת השכלה גבוהה היא אחת הדרכים המוצלחות והחשובות ביותר ליצרת מוביליות חברתית בחברה הישראלית על אחת וכמה וכמה כאשר אנחנו מדברים על הנגב והגליל. בשונה ממלגות אחרות, ניתן דגש על רכישת השכלה במקצועות נדרשים ובמחסור בפריפריה, בנגב ובגליל. הקצאת המלגות תחזק בראש ובראשונה את אותם צעירים שרוצים להשתלב וזקוקים לתמיכה, ובסוף התואר ישתקעו באזורי המטרה. הצלחתם היא הצלחתנו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully