וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה איטלקית: וועד העובדים נגד ראשת העיר חיפה

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 11:48

עיר חזירי הבר: ‏הולך ומסלים סיכסוך העבודה בין ראשת העיר חיפה, עינת קליש רותם, וועד העובדים של העירייה. כ-20% מעובדי מחלקת התברואה חלו באורח מסתורי ואינם מתייצבים לעבודה. בעיריית חיפה בחרו שלא להגיב.

בראשית השבוע האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות נתן לועד עובדי עיריית חיפה את אישורו הדחוף לסכסוך עבודה, על רקע תנאי עבודתם, שכרם וטענות להתנהלותה של העירייה באופן חד צדדי וחוסר שיתוף הפעולה מצידה למשא ומתן בסוגיות, עם העובדים.

כ-20% מעובדי מחלקת התברואה חלו באורח מסתורי ואינם מתייצבים לעבודה. כתוצאה מכך מצטבר זבל בפחי האשפה העולים על גדותיהם ברחובות העיר. הנהנים היחידים מהמצב הם חזירי הבר הנראים יותר ויותר סביב שאריות המזון.

הוועד מכחיש כי מדובר בעיצומים וטוען כי הזבל נערם ברחובות כי למצבת כוח האדם באגף התברואה חסרים מאה עובדים ויותר תוך שהמשימה שלפניהם גדלה משמעותית עקב דרישת ראשת העיר סבב נוסף של פינוי אשפה בשכונות המגורים מוכות חזירי הבר.

בניין העירייה חיפה 18 ביולי 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה
בניין העירייה חיפה 18 ביולי 2021/מערכת וואלה, יואב איתיאל

לטענת הועד ראשת העיר "מנותקת לחלוטין מעיריית חיפה ומהשירותים הניתנים לתושבי העיר לרבות צרכי אגף התברואה עצמו".

הוא מלין על כי בתגובה מאיימת העירייה בסנקציות על העובדים שיעזו לנקוט בעיצומים. לטענת הועד, שלחה העירייה לכל אחד מעובדי התברואה דרישה להצהיר אישית כי הם אינם שובתים וכי לא ישבתו, הודעה כי באם ישבתו ולוא אף באופן חלקי, יקוזזו שעות השביתה משכרם והם גם לא יהיו זכאים לשעות נוספות וכוננויות, תורנויות ופרמיות ואף הוצאות שבפועל הוציאו מכיסם, כמו הוצאות אש"ל והוצאות רכב, באם לא קיבלו אישור מראש ליציאתם למשימה בתפקיד. אלה רכיבי שכר קריטיים לרבים מהם אשר משכורת הבסיס שלהם נמוכה והם מתקשים לפרנס את משפחתם מלכתחילה, גם בתוספת התוספות האלה.

ראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם ליד ארובות בתי הזיקוק. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
ראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם ליד ארובות בתי הזיקוק/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

"שביתה היא זכות בסיסית ואינה ניתנת לערעור עי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים", אומרים בועד העובדים, ותוקפים בלגלוג, "ראש העיר נחשון ועוזרתו עינת קליש בדרך הנכונה להיעלם מההיסטוריה של חיפה וייזכרו לדיראון עולם בהיסטוריה המקומית. במקום להמציא שביתות שעוד לא נכנסו לתוקף היינו ממליצים על הבאת 100 עובדי תברואה באופן מיידי על מנת לעמוד בסטנדרט ולו המינימלי ביותר שמגיע לתושבי העיר". במקביל הם עותרים להעניק לעובדי התברואה, מים זורמים למקלחות, תאי שירותים ועוד, מה שהם מכנים "תנאי עבודה בסיסיים תחת החום הקיצוני".

"את ויועציך השונים יושבים לכם ספונים במגדל השן", טוען יו"ר הועד אמנון עידו כנגד קליש, במכתב ששיגר לה היום, "נסיונך להלך אימים על עובדי התברואה המסורים לא יצלח". הוא מאיים כי ארגונו יתבע אותה אישית באם תלין את שכרם של העובדים או תפגע בו.

מחאה נגד ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם ברקע בעיית החזריים בעיר 15 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
מחאה נגד ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם ברקע בעיית החזריים בעיר 15 במרץ 2021/מערכת וואלה, אתר רשמי

"עכשיו היא נזעקת כקוזאק הנגזל", אומרת עו"ד שרית גולן ממובילות מועצת השינוי של האופוזיציה במועצת העיר חיפה, "אני ועמיתתי סופי נקש מתריעות זמן רב כנגד ראשת העיר עצמה על הכאוס שנוצר בעקבות שדרוגי תקנים ללא אישור, חלוקת פרמיות ללא בקרה וקליטה מסיבית של עובדי משרד בחוזי בכירים על חשבון עובדי שטח. במיוחד מקוממת התנהלותה חסרת האחריות בטיפול בחזירי הבר שהביאה עובדי תברואה לקריסה בריאותית של ממש וכל זאת מבלי שראשת העיר תיזום בעצמה תכנית התייעלות לניהול הוצאות שכר בעיריה שגדלו בעשרות מיליונים בלי מקור מימון .והנה, בחרה לה ראשת העיר כשעיר לעזאזל את עובדי העירייה היקרים שמהיום הראשונה בתפקידה היא מתעמרת בהם".

בעיריית חיפה בחרו שלא להגיב לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully