וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז רפואי חדשני וראשון מסוגו בישראל הוקם בראשון לציון

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 11:34

רשת "בית בלב" הקימה בעלות של מאות מיליוני שקלים מרכז רפואי שיקומי וגריאטרי חדשני וראשון מסוגו בראשון לציון. ד"ר גלית קאופמן מנכ"לית בית בלב: "פתיחת המרכז הרפואי היא בשורה גדולה למערכת הרפואה השיקומית והגריאטרית בישראל"

המרכז הרפואי החדש של הרשת כולל, 25 אלף מ"ר, 13 מחלקות, מעל 400 מיטות, מחלקות מונשמים, סיעודי מורכב, סיעודי, שיקום גריאטרי, שיקום צעירים ומחלקת גמילה מהנשמה ייחודית בהובלת ד"ר אריה וולנר, מומחה בכיר בעל שם עולמי בתחום, שהקים וניהל את המחלקה הראשונה בעולם לשיקום נשימתי עבור חולי קורונה בבי"ח שיבא.

המרכז כולל גם מכון פיזיותרפיה מתקדם, בריכה הידרותרפית בגודל 170 מ', מכון אמבולטורי, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, שיקום יום, מרפאות מומחים, טיפול ושיקום ביתי.

רשת בית בלב מובילה שינוי בתפיסת הטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי במדינת ישראל בית החולים החדש בראשון לציון מצטרף לחמשת המרכזים רפואיים-שיקומיים הקיימים ברשת: נשר, כפר סבא, עומר, תל השומר ואילת.

הרשת גייסה לשורותיה את פרופ' גליה רהב אשר מכהנת כנשיאת מחלות זיהומיות בשיבא וכיושבת ראש האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות. פרופ' רהב מונתה לתפקיד הרופאה הראשית ויועצת זיהומים של רשת בית בלב.

מרכז רפואי חדשני בראשון לציון. צילום: עופר חג׳ויב, אתר רשמי
מרכז רפואי חדשני בראשון לציון/אתר רשמי, צילום: עופר חג׳ויב
ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית בית בלב. צילום: עופר חג׳ויב, אתר רשמי
ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית בית בלב/אתר רשמי, צילום: עופר חג׳ויב

בראיון על המרכז החדש ד"ר גלית קאופמן מנכ"לית הרשת מסבירה: "פתיחת המרכז הרפואי החדש היא בשורה גדולה למערכת הרפואה השיקומית והגריאטרית בישראל. אנו מתרגשים וגאים להוביל רפואה איכותית ומתקדמת ובטוחים שנביא לשינוי פני הרפואה הגריאטרית והשיקומית בישראל".

אילו פערים קיימים בתחום השיקום והגריאטריה במדינה?
"המחסור במיטות שיקום מורגש בכל הארץ, המרכז החדש שפתחנו שואף לשפר את המצב באזור המרכז. ככל שיפתחו יותר מוסדות רפואיים שיקומיים וגריאטריים הם יתמלאו במהירות, כי הגיל ותוחלת החיים צומחת ועולה. רשימות ההמתנה למרכז החדש כבר מלאות מהביקוש הרב. הצורך במרכזים מהסוג הזה בכל חלקי הארץ הולך וגובר, ההיצע עדיין לא מספיק, השקענו משאבים רבים במבנה בית החולים, מדובר ברפואה מלונאית ברמה הגבוהה ביותר".

מה המצב בארץ לעומת העולם?
"לפי נתוני משרד הבריאות בישראל נתון מיטות שיקום הוא 0.1 לאלף תושבים, נתון נמוך לממוצע של מדינות ה.OECD- בנוסף הפערים בין המרכז לפריפריה ניכרים, לדוגמא במרכז מספר המיטות לנפש גדול פי שלושה מהצפון ופי שניים מהדרום".

מדוע המדינה לא מקדמת את תחום השיקום והגריאטריה?
"תחום הגריאטריה בארץ הוא בחצר האחורית, על המדינה להביא אותו לקדמת הבמה, בסוף זה ההורים שלנו, הסבים והסבתות והם צריכים לקבל שירות ראוי ורפואה מצוינת ברגע שהם נזקקים לה. אין על זה מספיק שיח כי זה לא נושא בולט ומעניין במדינה. צריך להבין שבשביל שנוכל לתת את השירות האיכותי והמקצועי ביותר לאזרחים המדינה צריכה להקצאות יותר משאבים. בית בלב היא רשת חזקה ויש לנו תמיכה של קבוצת מכבי אבל זה לא מספיק".

כיצד המרכז החדש מביא בשורה לתושבי האזור?
"אנו רואים בבירור מגמת עלייה בתוחלת החיים בשנים האחרונות, ביקוש עצום במרכזים שיקומיים וגריאטריים רפואיים עם טכנולוגיה ואיכות ללא פשרות. המרכז החדש בראשון לציון מציע לתושבי האזור חדשנות הן מבחינת הציוד הרפואי והן בשיטות הטיפול המתקדמות ביותר, עם צוות רפואי מוביל בתחום השיקום וגריאטריה".

האם הרשת מתכננת להקים בקרוב מרכזים נוספים?
"בית בלב מובילה ומנהלת דיור מוגן ומרכזים שיקומיים וגריאטרים בפריסה ארצית, אנו עדים וקשובים לביקוש הגובר ולצורך החשוב במרכזי בריאות איכותיים עבור הגיל השלישי. הרשת זכתה לאחרונה במענק מטעם מרכז החדשנות לבניית מרכז למחקר ופיתוח טכנולוגי לגיל השלישי שיביא לשיפור בריאותם ואיכות חייהם של האוכלוסייה המבוגרת בארץ ובעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully