וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק רצתה לשחק בגן: הסטודנטים ששינו את חייה של הודיה המתמודדת עם שיתוק מוחין

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 12:55

הסטודנטים של המכון הטכנולוגי בחולון הגשימו חלום עבור הודיה בת החמש וחצי המתמודדת עם שיתוק מוחין ולקות ראייה. הם המציאו עבורה מכונית בימבה, עכשיו הודיה משחקת עם כל חבריה בחצר הגן

מערכת תמיכה שנבנתה במיוחד עבור הודיה בת החמש וחצי המתמודדת עם שיתוק מוחין ולקות ראייה, במסגרת פרויקט "Fixperts" שנערך בHIT מכון טכנולוגי חולון, שינה לחלוטין את יכולת המשחק העצמאית שלה בגן.

שלושה סטודנטים לעיצוב תעשייתי מHIT מכון טכנולוגי חולון, שגיב סימון, עיליי ניזרי ואלינה גיידיס , בחרו במסגרת קורס "פיקספרטס", לסייע להודייה בת החמש וחצי להתנייד באופן עצמאי במכונית ה"בימבה" בחצר הגן.

סיפורה של הילדה נגע לליבם של שלושת הסטודנטים והם החליטו להירתם למשימה במסגרת קורס "פיקספרטס" ולנסות למצוא פיתרון שיאפשר לה לנוע ללא תמיכה של המטפלת שלה ולקחת חלק פעיל יותר במשחק בחוץ. לאחר מפגשים רבים עם הודיה בחברת הצוות הטיפולי של הגן הגן בו היא לומדת וניסויים במציאת פתרונות, התגבש הפיתרון האולטימטיבי של שתי "זרועות" מרופדות מתקפלות הניתנות לפתיחה וכאשר הן נסגרות סביב מותניה הן תומכות בה מבכל הכיוונים.

מערכת התמיכה, עשויה צינורות ברזל מכופף עטוף ספוג לריכוך וכיסויי בד פוליאסטר צהוב שנתפרו בהתאמה. המערכת בעלת צירים לפתיחה וסגירה נוחה ופשוטה בעת הושבת הודיה והוצאתה.המושב הוא כרית עשויה ספוג ובד כדי לייצר הגבהה וריכוך.

הסטודנט שגיב סימון מספר על המפגש הראשון עם הודיה וילדי הגן ועל השליחות שהוא רואה בבחירה בלימודי עיצוב תעשייתי: "הכינו אותנו מראש למפגש עם הודיה ועם ילדי "גן לימן" ברמלה, והפרויקט שלנו התבצע למעשה שם. עבורי ,הבחירה בלימודי עיצוב תעשייתי היתה ברורה וידועה מראש. באתי מאוד ממוקד לתואר וידעתי עוד מהצבא שזה מה שאני רוצה ללמוד. הסיבה העיקרית הייתה העובדה שבכיתה ט', בהיותי בצופים, נפגעתי קשה בתאונה שהתרחשה בהקמה של "פורימון" בשבט שלי. מתקן שלם עשוי מבולי עץ התמוטט ונפל עלי.

כתוצאה מכך התרסקה לי אחת הרגליים. ניתוח מורכב, אישפוזים של שנה ושיקום ארוך שכלל כיסא גלגלים, חיזקו את החיבור שלי לתחום העיצוב במטרה לסייע לאנשים עם מוגבלות. פרויקט הגמר שלי בתיכון עסק בכיסא גלגלים. מאז השאיפה ללמוד לתואר בעיצוב הפכה לחלום שהגשמתי עם הקבלה לפקולטה לעיצוב ולמחלקה לעיצוב תעשייתי".

FIXPERTS הוא פרויקט שמתקיים ב-HIT מזה 8 שנים. מקור הפרויקט בבריטניה, ומתקיים ב-40 אוניברסיטאות. מנחי הקורס, פרופסור גד צ'רני ודנה יחיא שווקמן מהמחלקה לעיצוב בHIT מכון טכנולוגי חולון. פרופסור צ'רני מאמין שהחוויה הזו מעצימה את הסטודנטים בה הם עוזרים לבנאדם שזקוק לעזרה. עד היום סטודנטים שהוא הנחה פיתחו למעלה מ-120 מוצרים שונים. הם יוצרים קשר דרך הרשתות החברתיות עם אנשים עם מוגבלויות שזקוקים לעזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully