וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בגלל השמש: איזו עירייה חסכה 1.5 מיליון ש"ח בחשבונות החשמל?

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 15:01

בנוף הגליל הותקנו על גבי 11 גגות מתקנים סולאריים עירוניים המפיקים חשמל ירוק ללא הפסקה. כך חסכו 1.5 מיליון ש"ח בעלויות החשמל

איך צנח חשבון החשמל של עיריית נוף הגליל מ 42,198 שקלים ל- 241 שקלים בלבד? מי שקורא את חשבונות החשמל של עיריית נוף הגליל יכול רק לקנא. בזמן שהחשמל מתייקר, העירייה משלמת סכומים נמוכים אפילו ביחס למשקי בית פרטיים. הסוד טמון בקיזוז צריכת החשמל של העירייה בהיקף של 1.65 מגה ואט בגין מערכת הפאנלים הסולאריים העירונית שמפיקה חשמל ירוק ללא הפסקה.

המערכת הסולארית העירונית בנוף הגליל היא בין הגדולות בארץ. על גגות של 11 מבנים עירוניים גדולים : בתי ספר, מרכזים קהילתיים, אולמות ספורט ועוד, הוצבו על ידי העירייה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, פאנלים סולאריים שמפיקים חשמל ירוק מקרני השמש. כך למשל מחשבון החשמל הדו חודשי שקיבלה העירייה בגין חודשים ינואר - פברואר 2022 קוזזו 41,956 שקלים ובמקום 42 אלף שקלים העירייה נדרשה לשלם 241 שקלים בלבד. מחשבון אחר בגין צריכת חשמל של מבנה ציבור בחודשים אפריל ומאי 2022 קוזזו 8,038 שקלים והעירייה נדרשה לשלם 82 שקלים בלבד.

חיסכון של 1.5 מיליון ש"ח בהוצאות החשמל בנוף הגליל. צילום: דוברות נוף הגליל, אתר רשמי
חיסכון של 1.5 מיליון ש"ח בהוצאות החשמל בנוף הגליל/אתר רשמי, צילום: דוברות נוף הגליל

ראש העיר רונן פלוט אמר כי הרווח כולו, עד לשקל האחרון, מוזרם בחזרה לכיסם של התושבים באמצעות פרויקטים שונים לשיפור איכות החיים. פלוט שבתפקידו הקודם כמנכ"ל הכנסת הוביל את פרויקט "הכנסת הירוקה" במסגרתו הוצבו פאנלים סולאריים על גגות המשכן, אומר כי מעבר לרווח הכספי יש לקחת בחשבון את הרווח הנקי לאיכות הסביבה ולשמירה על האקלים. : "הפאנלים שמוצבים על גגות בתי הספר בעיר מלמדים את תלמידי העיר שיעור מעשי בשמירה על איכות הסביבה באמצעות הפקת חשמל ירוק וחסכון באנרגיה, נוף הגליל עושה זאת הלכה למעשה, לא בסיסמאות ולא במילים גבוהות, אפשר לראות תוצאות בחשבונות החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully