וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצים פרות שחוטות": תושבי הגליל מתנגדים להקמת המשחטה הגדולה בישראל

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 18:47

עשרות תושבי הגליל הפגינו מול ביתה של השרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג, בתל-אביב. התושבים מחו נגד הכוונה להקים את משחטת הבשר הגדולה בישראל סמוך לבתי מושבים בצפון

תושבי הגליל הפגינו מול ביתה של השרה להגנת הסביבה וביקשו ממנה להתנגד לתכנית להקמת משחטת ענק ליד היישוב טל-אל. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב: "תמר זנדברג, לא רוצים פרות שחוטות ליד הבית!", "תמר, אל תיתני יד לזיהום הסביבתי בגליל" ו"יישובי הגליל הם לא החצר האחורית של ישראל"

המשחטה צפויה לספק כ-60% מתצרוכת חומר הגלם לתעשיית הבשר בארץ ולהתפרס על פני כ-200 דונם. המשמעות, לדברי נציגי המאבק שחיי התושבים ביישובי הגליל הסמוכים ישתנו ללא היכר, לרבות החמרת זיהום האוויר באזור ופגיעה מהותית באיכות הסביבה, תנועה בלתי פוסקת של משאיות המובילות פגרים, פקקים ועומסי תחבורה והפיכת יישובי הסביבה לחלק מאזור תעשיה שלא ראוי למגורים.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר לוואלה! מקומי - "בתקופה שבה כבר ידועות השלכות גידול הבקר על משבר האקלים, לא כל שכן בקר מיובא, ולאור ההתקדמות המואצת ביצור תחליפי בשר ובשר מתועש, לתכנן היום אזור תעשיה לתעשיית הבשר הוא מעשה שעבר זמנו".

עשרות תושבי הגליל הפגינו מול ביתה של השרה לאיכות הסביבה. צילום: אביגיל גזית, אתר רשמי
עשרות תושבי הגליל הפגינו מול ביתה של השרה לאיכות הסביבה/אתר רשמי, צילום: אביגיל גזית

פרט להפגנה, פנו תושבי טל-אל גם במכתב לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בבקשה להתנגדות לתכנית הכוללנית של ג'וליס להקמת בית מטבחיים מהגדולים בארץ. "לאחרונה הוגשו שתי תכניות לשינוי תכנית המתאר המחוזית של הכפר ג'וליס שבגליל המערבי. כחלק מתכניות אלה, מוצעת הרחבת אזור התעשייה הקיים בכפר ואכלוסו בבית מטבחיים מהגדולים בארץ. מיקומו המתוכנן של אזור תעשייה זה הינו בסמיכות למספר יישובים ובהם ג'וליס, טל-אל, ירכא, כפר יסיף וג'דיידה-מכר", צוין במכתב, "תכנית זו, אם תצא לפועל, תביא לפגיעה אנושה בבריאות תושבי האזור, איכות החיים והסביבה. בגלל החששות הללו, הוגשו התנגדויות רבות לאזור התעשייה במתווה המוצע, ובהן התנגדות של ראש מועצת ג'וליס, התנגדויות תושבי הכפר, התנגדות של המועצה האזורית משגב, התנגדות של תושבי טל-אל ועוד", פירטו התושבים. "בתור המשרד האמון על ההגנה על איכות הסביבה, היינו מצפים לראות התנגדותכם לתכנית בין ההתנגדויות שהוגשו! אנו תושבי טל-אל מביעים דרישתנו ממך, שרת המשרד להגנת הסביבה, להוביל את הצטרפות המשרד להתנגדויות לאזור תעשייה זה, תוך הגשת ההתנגדות בזמן שנותר, עד ליום שישי השבוע, ה-15 ליולי", סיכמו.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה:

אזור התעשיה בג'וליס נקבע במסגרת תכנית מתאר כוללנית שטרם אושרה ונמצאת בימים אלה בתקופת התנגדויות במסגרת הדיונים הנערכים בוועדה המחוזית צפון. על מנת לממש את אזור התעשייה יש להכין תוכנית מפורטת ואכן משרד הכלכלה החל בהכנת תוכנית מסוג זה לאזור התעשייה בג'וליס, שמיועד בחלקו לתעשיית הבשר.

המשרד להגנת הסביבה סבור שבתקופה שבה כבר ידועות השלכות גידול הבקר על משבר האקלים, לא כל שכן בקר מיובא, ולאור ההתקדמות המואצת ביצור תחליפי בשר ובשר מתועש, לתכנן היום אזור תעשיה לתעשיית הבשר הוא מעשה שעבר זמנו.

כבר בישיבת הפתיחה לקידום התכנון הבהיר המשרד להגנת הסביבה, כי לא יסכים לקידום התוכנית ללא בדיקה סביבתית מקיפה במסגרת תסקיר השפעה על הסביבה. מעבר לשאלה העקרונית הנוגעת לתעשיית הבשר והסבל שהיא מסיבה לבעלי החיים ונחיצותה, היא גוררת אחריה השפעות סביבתיות קשות בהיבטים של איכות אוויר, מפגעי ריח, שפכים, השפעה נופית ועוד, שאותן יש לבחון בתסקיר.

המשרד דורש לבחון את הצורך בהקמת אזור תעשיה לתעשיית הבשר, חלופות למיקום של אזור תעשייה ובחינה של הגודל המבוקש לצורך כך. התסקיר טרם הוגש למשרד, ורק לאחר שיוגש ייבחן בכל ההיבטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully