וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות חריפה לתוכנית הנדל"ן של כפר סבא: "לא נסכים לחיסול השטחים החקלאיים עבור פיתוח אימפריאליסטי"

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 10:08

כפר סבא הציגו תוכנית נדל"ן להקמת 4200 דירות חדשות, חלקן על שטחים חקלאיים של המושב צופית. רפי סער ראש העיר כפר סבא: אלו מהלכים אמיתיים במאבק ביוקר הדיור. ראש מועצת דרום השרון מתנגדות נחרצות: התוכנית הרעה הזו לא תותיר ריאה ירוקה אחת באזור"

ראש העיר כפר סבא רפי סער הציג השבוע את תכנית הנדל"ן 'כאן ביתי-בית לכפרסבאים במחיר שפוי'. הכוללת הקמת 'קריית הצעירים' ופרויקט התחדשות עירונית בשכונת יוספטל, שניהם בצפון -מזרח העיר כפר סבא. כ-2000 דירות חדשות שיוצאו במחיר מטרה, כ-1000 דירות להשכרה ארוכת טווח במחיר מפוקח ופרויקט התחדשות עירונית בשכונת יוספטל עם 3500 יח"ד נוספים.

המועצה האזורית דרום השרון מתנגדת נחרצות לתוכנית בשטחי המושב צופית, אושרת גני גונן, התייחסה להתנגדות שהגישה המועצה: "לא נסכים לחיסול השטחים החקלאיים עבור פיתוח אימפריאליסטי, לא מידתי ולא הכרחי. פיתוח העיר כפר סבא צריך ויכול להיעשות באמצעות התחדשות עירונית וניצול עתודות הקרקע שכבר נלקחו בעבר, ולא על חשבון השטחים הפתוחים שמשרתים לא רק את תושבי דרום השרון וכפר סבא, אלא גם את כל תושבי המדינה שצמאים למרחבים ירוקים. מנסים למכור ולעטוף את התוכנית הרעה הזו בצבעים ורודים של דיור בר השגה ושכונות ירוקות, אבל למעשה היא תוכנית להבאת כאוס תחבורתי ותשתיתי ללא צורך לתושבי האזור. התוכנית הרעה הזו לא תותיר ריאה ירוקה אחת באזור".

עיקרי תוכנית כאן ביתי

'קריית הצעירים' היא שכונת מגורים חדשה הצפויה לכלול כ-3,800 יח' דיור חדשות במזרח העיר, לצד שטחי מסחר ותעסוקה. התכנית מבוצעת במסגרת תוכנית כפר סבא צפון (תמ"ל 1088) ביוזמת עיריית כפר סבא ורשות מקרקעי ישראל, ותכלול בנייה לטובת זוגות צעירים: כ-2000 דירות במחיר מופחת כ-1000 דירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח ועוד כ-427 יח"ד דיור לסטודנטים וחיילים משוחררים. שכונת 'קרית הצעירים' תמוקם באזור צפון-מזרח העיר, בסמוך לשכונות כפר סבא הצעירה ו-'בית נוף', ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן, ושטחים חקלאיים. השכונה תתפרס על פני כ-646 דונם, וצפויה להיבנות על בסיס חזון המעודד שימוש במסלולי הליכה ואופניים על פני שימוש ברכב הפרטי.

במסגרת תכנית "כאן ביתי", תצא לדרך גם תכנית התחדשות עירונית בשכונת יוספטל בצפון -מזרח העיר. שבמסגרתה יתבצע הליך של פינוי בינוי עבור 932 יח' דיור, דבר המהווה בשורה גדולה לתושבי שכונת יוספטל. השכונה הוגדרה כמתחם בעדיפות לאומית בקבינט הדיור בנובמבר 2021. במסגרת התכנית ייפרדו דיירי שכונת יוספטל מדירות ישנות ורעועות ויזכו לדירות חדשות בבנייה מודרנית, ירוקה ומתקדמת. הפרויקט הענק צפוי להוסיף כ-3,500 יח' דיור חדשות, תוך מתן פתרונות נרחבים וכוללים לתשתיות צמודות ותשתיות כלל עירוניות.

השדות החקלאיים של המושב צופית עליהן מתוכננת הקמת השכונה החדשה של כפר סבא. צילום: דוברות דרום השרון, אתר רשמי
השדות החקלאיים של המושב צופית עליהן מתוכננת הקמת השכונה החדשה של כפר סבא/אתר רשמי, צילום: דוברות דרום השרון

המועצה האזורית דרום השרון: התוכנית מבקשת לבנות 4200 יחידות דיור, מרביתם המוחלט על אדמות חקלאיות מעובדות של המושב צופית, בעל צביון כפרי -חקלאי מובהק, אשר הוקם לפני כ- 90 שנה. 98% מהשטחים החקלאיים של צופית מעובדים, ומספקים פירות וירקות טריים לכל מרכז הארץ. גריעת שטחי חקלאות מצופית, תוביל לחיסולו כישוב חקלאי, אשר לו חשיבות אף ברמה הארצית, מבחינת בטחון מזון.
בהתנגדות שהגישה המועצה נכתב בין השאר כי: "מדיניות התכנון הארצית, כפי שנכתב במפורש באתר מנהל התכנון, שמה לה למטרה להגן על השטחים הפתוחים. כך, גם משרד החקלאות ופיתוח הכפר עמד על חשיבות שמירתם של השטחים הפתוחים. ואולם, נראה כי תמ"ל 1088 מתעלמת כליל מעקרונות תכנוניים חשובים אלה ודורסת ברגל גסה את שטחיה החקלאיים והפתוחים של דרום השרון, ובייחוד של מושב צופית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש העיר כפר סבא רפי סער במסיבת עיתונאים על השכונה החדשה. צילום: דוברות כפר סבא, אתר רשמי
ראש העיר כפר סבא רפי סער במסיבת עיתונאים על השכונה החדשה/אתר רשמי, צילום: דוברות כפר סבא

רה"ע כפר סבא, רפי סער: "כפר סבא היא העיר היחידה בשרון שמקדמת תכנית בניה לזוגות צעירים: תכנית 'כאן ביתי' כוללת שיווק של דירות במחיר מופחת, הקצאה של דירות להשכרה ארוכת טווח וחידוש שכונת יוספטל. בנוסף התוכנית נותנת עדיפות לתושבי כפר סבא. לאחר תקופה ארוכה של כ-20 שנה, השקנו תכנית מהפכנית בתחום הדיור עבור הזוגות הצעירים. מחירי הדיור בעיר כפר סבא נסקו בשנה האחרונה ב-21%. את הטירוף חייבים לעצור. אלו מהלכים אמיתיים במאבק ביוקר הדיור בעיר כפר סבא ואת ההשפעות הכלכליות של התכנית, אנו נראה כבר בשנים הקרובות. לצד הגדלת היצע הדיור, נפעל ליישום מלא ומהיר של הפתרונות התחבורתיים לתכנית 'כאן ביתי' במזרח וצפון העיר. אנחנו לא מתכוונים להתבונן מהצד בזמן שהמשפחות הצעירות קורסות תחת נטל עליית מחירי הדיור. נעשה הכל בכדי להשאיר את המשפחות הצעירות כאן בכפר סבא ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully